Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro isoäitisi/isoisäsi lempikappale!

Vierailija
22.02.2016 |

Pidän laulamisesta, ja haluaisin opetella vanhojen ihmisten suosikkibiisejä :)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kuin äidinäitini lempikappaleen. Se oli Joel Hallikaisen "Kuurankukka". Ei ehkä se mitä tässä haettiin... :D

Kuriositeettina kerrottakoon, että mummo kuunteli radiota etenkin kotitöitä tehdessään ja odotteli aina koska Kuurankukka soitetaan. Näppäränä teininä kävin sitten Anttilassa ostamassa Hallikaisen kasetin mummolle, että hän voi kuunnella Kuurankukkaa useamminkin. Kasetti maksoi muistaaksei 39.90 markkaa ja hieman häpeillen sen kiikutin tiskille ettei myyjä vaan luule, että minä cool teini sellaista kuuntelen. Mutta mummo ilahtui kovasti kasetista ja se oli pääasia :) (Muistan myös myöhemmin ehdottaneeni mummolle, että  ostaisin hänelle Jari Sillanpäänkin kasetin, mutta mummo ei tykännyt Sillanpään biiseistä. Olivat kuulemma liian siirappisia :D).

Vierailija
2/9 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoäitini oli syntynyt vuonna 1897 ja kuoli ollessani kuusivuotias, joten en koskaan saanut tietää hänen lempikappalettaan. Mutta kun olen itsekin jo mummoikäinen, saanko kertoa oman äitini lempikappaleen? Se on Portugalin huhtikuu. Edesmennyt isäni taas tykkäsi Elviksestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoäitini piti virsistä, etenkin "mä vaivainen oon, mato matkamies maan" kuului suosikkeihin.

Vierailija
4/9 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksalaiset sotalaulut

Vierailija
5/9 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oispa pursi ja punapurjeet, joilla mentäis merten taa. Sieltä toisin mä ... koon kultaa ja hopeaa.

En muista, miten noiden pisteiden kohdalla meni. Mummoni lauloi tätä. Syntynyt 1898.

Ja toinen, mitä lauloi, oli velisurmaaja. Muutti vaan vähän sanoja, ettei olis niin kamala.

Siis: mistäs tulet, kustas tulet poikani poloinen..... .........äitini kultainen. (Välin sanat oli mummoni muuttanut.)

Vierailija
6/9 |
22.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni s. 1922 lempibiisi on frank sinatran my way. Tai kari tapion koko tuotanto....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/9 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan tätä, kun kiinnostaa

Vierailija
8/9 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaarini suosikit oli Barbara Streisand ja Leonard Cohen. Vaari piti myös musikaalimusiikista ja jätti sen "perinnön" mullekin (Erityisesti Cats ja Sound of Music)

Mummon luona soi aina taustalla Järviradio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/9 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mummon lemppari biisi oli Metsäkukkia. Se oli mummon ja papan häävalssi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän