Miksi huutismyyjät panttaavat palautteita?
Heti tulee sellainen olo että mitähän sieltä nyt oikein on taas tulossa kun ei voi heti maksun saatuaan laittaa sitä palautetta vaan odotellaan minun palautetta... Ja tätä on nyt sattunut jo useamman myyjän kohdalla...
Joo pientä on munkin elämä kun tälläiset asiat ärsyttää :)
Kommentit (14)
alunperin oikein/hyvin? ilmoittaa viat yms?
-ap-
i]Ihan vain siksi, että jos tuotteessa onkin jotain vikaa, kuvaus on ollut huono tms., niin ehditään rauhassa selvitellä. Ei sillä että tuollaista olisi vielä sattunut, mutta haluan siis ns. odottaa kaupan loppuun asti ennen kuin annan palautteen.
Ostajana panttaan joskus palautetta ihan vain siitä syystä, että en muista laittaa sitä heti. Jos ei ole mitään muuta aktiviteettia (ostettavaa/myytävää), niin en välttämättä avaa koko Huutonettiä pitkiin aikoihin. Laitan kyllä palautteen heti kun muistan tai avaan Huutonetin seuraavan kerran.
[/quote]
tullut perille. Ostaja antaa palautteen, tiedoksi, että tuote tullut perille.
monelle en ole antanut ollenkaan. negaan ei ole koskaan ollut aihetta ja plussaa olen muutamalle antanut, kun kaikki on toiminut superisti. normaali kaupoista en jaksa/viitsi tarinoida
Ja tarkistan tuotteen jne., mutta kerrankos sitä missaa jotain. Esim. ei huomaa jotain tahraa tai pientä reikää, tai vetoketju jumittaakin tai jotain muuta. Tai jos tuote on hajonnut postitettaessa. Kuten sanoin, ei ole koskaan sattunut niin että kuvaus ei olisi vastannut kohdetta, ja itse myyn yleensä vaatteita, joita ei postissa saakaan rikki, mutta ihan kaiken varalta odotan ostajan palautetta. Eli haluan, että ostaja oikeasti näkee ostamansa tuotteen ja päättää, onko tyytyväinen vai ei. 120 positiivista palautetta, nolla negaa/neutraalia, mutta silti haluan kuulla ostajan hyväksynnän ennen kuin laitan oman palautteeni. Mikä kiire sinulla on?
Ei vaan myyjä antaa palautteen, tiedoksi, että maksu tullut perille. Ostaja antaa palautteen, tiedoksi, että tuote tullut perille.
Maksusta voi laittaa viestin, jos haluaa sen kuitata. Ihan tiedoksi vain: myyjäkin voi laittaa negatiivisen tai neutraalin palautteen. Palaute ei ole riippuvainen pelkästä maksun kilahtamisesta tilille tai tuotteen saapumisesta.
Täh, eli sä rankaiset ostajaa reikäisistä tuotteista?
Ei, vaan jos myyn tuotteen ja JOS (siis JOS) siinä onkin vaikka reikä, jota en ole huomannut, niin annan toki ostajalle mahdollisuuden purkaa kaupan. Tai jos ostaja ei jostain muusta syystä olisikaan tyytyväinen, niin mieluummin selvitän tilanteen ja katson sitten mikä palaute on kohdillaan. Jos joku alkaa uhkailla, kiristää, haukkua, vaatia eksratuotteita tai jotain muuta paskaa, niin en todellakaan antaisi positiivista palautetta. Esimerkkinä sellainen kuulemani juttu, että myyjä on myynyt "vain nouto" -tuotetta, ostaja on sen huutanut ja maksanut ja sitten antaa negatiivisen palautteen, koska myyjä ei suostu a) postittamaan tai b) kuljettamaan tuotetta ostajan luo. Siksi minä en anna positiivista palautetta heti maksun kilahtaessa tilille, vaan katson kauppatilanteen loppuun asti.
Ihmettelen niitä myyjiä, jotka toimivat toisinpäin. Aivan kuin epäilisivät, että heidän tuotteessaan on jotain vikaa, jonka ostaja ehkä huomaa.
Enkä koskaan anna palautetta myyjälle joka odottelee millaisen palautteen saa ostajalta ennenkuin laittaa omansa. Palaute annetaan kauppatapahtumasta, ei palautteesta.
Minun mielestäni myyjän kuuluu laittaa palaute heti kun ostaja on maksanut.Ihmettelen niitä myyjiä, jotka toimivat toisinpäin. Aivan kuin epäilisivät, että heidän tuotteessaan on jotain vikaa, jonka ostaja ehkä huomaa.
Enkä koskaan anna palautetta myyjälle joka odottelee millaisen palautteen saa ostajalta ennenkuin laittaa omansa. Palaute annetaan kauppatapahtumasta, ei palautteesta.
Minun mielestäni myyjän kuuluu laittaa palaute heti kun ostaja on maksanut.Ihmettelen niitä myyjiä, jotka toimivat toisinpäin. Aivan kuin epäilisivät, että heidän tuotteessaan on jotain vikaa, jonka ostaja ehkä huomaa.
Juuri näin!
Enkä koskaan anna palautetta myyjälle joka odottelee millaisen palautteen saa ostajalta ennenkuin laittaa omansa. Palaute annetaan kauppatapahtumasta, ei palautteesta.
Taidatte ymmärtää väärin mitä yritän sanoa. En siis odota ostajan palautetta, jotta voisin itse laittaa saman palautteen. Siitä ei ole kyse. Haluan vain katsoa KOKO kauppatapahtuman ennen palautteen antamista. Jos ostaja ei ole saanut tuotetta, on kauppatapahtuma mielestäni kesken. Ostajiinkin mahtuu kaikenlaisia kahjoja ja voivat käytöksellään olla negatiivisen tai neutraalin arvoisia vasta tuotteen saatuaan.
Minä laitan aina heti palautetta maksun saavuttua ja postitettuani tuotteen. Mutta jostain syystä minulle annetaan nykyään vain harvoin palautetta. Ymmärrän, että minulla on jo melko paljon palautteita mutta en itse katso kuinka paljon palautteita ostajalla on ja sitten päätä annanko palautetta vai en... Laskin joku aika sitten, että alle puolet antaa palautetta. Tuotteissa ei ole mitään vikaa - sähköpostitse moni kiitteleekin kaupoista mutta toivoisin sitä palautetta myös sinne huutonetin puolelle. Eli miksi ihmeessä ostajat eivät vaivaudu palautetta antamaan vai annetaanko nykyään palautetta vain silloin, kun jokin menee pieleen tai tuotteessa on jtn. valitettavaa?
odotan ostajan palautetta.
Mulla on yli 300 plussaa ja mun ei tulis mieleenikään odottaa mitä toinen puoli tuumaa.
Heti kun rahat ovat tulleet tilille, jos tulevat parin vkon sisällä huudosta ja kaikki on mennyt hyvin, laitan aina palautteen.
Enkä muuta jos vaikka ostaja alkaa kritisoitaan saatuaan tuotteen mutta pitää sen silti.
Itse saan joskus palautteita kuukausienkin päästä, hölmöä sitä olis odotella.
Kaikkein typerintä ovat tälläiset, jotka kirjoittavat palaute palautteesta tai jos katsoo historiaa ja siellä joku on kirjoittanut sain neutraalin kun en antanut palautetta. Niiltä en osta ikinä. Hyvin helppoa kun jokaista tuotetta on monta kpl ja hinta ei ole se ykkösjuttu. Mielummin ostan reilulta myyjältä enkä palautteen pihtaajalta.
Jos ostaja alkaa marisee jostain kyllä sitä palautetta voi jälkikäteen muuttaa.
kuin ostaja on antanut palautteen. Itse en ole koskaan edes myynyt huutiksessa mitään, mutta ymmärrän myyjän kannan että haluaa katsoa ennen palautteen antoa kuinka hankalaksi ostaja heittäytyy ennen palautteensa antamista.
Ihan vain siksi, että jos tuotteessa onkin jotain vikaa, kuvaus on ollut huono tms., niin ehditään rauhassa selvitellä. Ei sillä että tuollaista olisi vielä sattunut, mutta haluan siis ns. odottaa kaupan loppuun asti ennen kuin annan palautteen.
Ostajana panttaan joskus palautetta ihan vain siitä syystä, että en muista laittaa sitä heti. Jos ei ole mitään muuta aktiviteettia (ostettavaa/myytävää), niin en välttämättä avaa koko Huutonettiä pitkiin aikoihin. Laitan kyllä palautteen heti kun muistan tai avaan Huutonetin seuraavan kerran.