Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulujen ym. oppilasarvioinnista

Vierailija
30.04.2015 |

”Kouluissa ihmisyys syrjäytetään, koska koulu on liiaksi ’arvosana- ja kurssitehdas’.”(Matti Taneli, väitös 2012)

• ”Arviointivimma pohjautuu kapeaan ihmiskuvaan ja se jähmettää ihmisten toiminnan. Taustalla on… uskomus, että voisimme arvioida toisen ihmisen toimintaa objektiivisesti monimutkaisessa maailmassa.” (Jarmo Manner 2013)

• ”Olemme yksilöiden sijaan kaksiloita. Pienin tarkasteltava yksikkö on aina kaksi ihmistä ja heidän vuorovaikutuksensa. Kysymyksen pitäisi olla miten kehittämme yhteistä vuorovaikutusta onnistuaksemme sen sijaan, että arvioimme tuhoavasti toisiamme.” (Jarmo Manner 2013)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitten pitäisi se järjestys muodostaa, kuka saa mennäbparjaisiin jatko-opintoihin?

Vierailija
2/4 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa? Koulu on koulu ja muu kasvaminen tapahtuu siinä ohessa. 

Kotona ei sit tarvii antaa arvosanaa joka asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pakko antaa koulussa kylmä numero jollain perusteella. Mikä olisi nykyistä parempi malli. Miten valittaisiin parhaat parhaisiin opintoihin muuten? Vaikka arpomalla lääkikseen. Suelläkään ei saisi olla ikäviä tenttejä tietenkään.

Vierailija
4/4 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Suomen järjestelmä on oikein hyvä, koska vaikka ihmisiä arvioidaan harvemmin mikään on lopullista, aikuisiälläkin voi mennä vaikka aikuislukioon parantamaan arvosanoja jos nuorena tuli perseiltyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme