Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saanut nettitilaustani, yritys ei suostu maksamaan rahoja takaisin

Vierailija
15.01.2014 |

tai edes lähettämään uuden tilatun tavaran kadonneen tilalle. Olen yltiörehellinen eikä tulisi mieleenkään valehdella tälläisestä asiasta että en tilaustani saanut, tilaus on vain alle 20 euron arvoinen, mutta rahasta on taloudessamme nyt todella tiukkaa eikä ole varaa tilata uutta. Ja kuitenkin tämä on tärkeä tilaus. Onko minulla mitään oikeuksia vaatia saada rahat takaisin? Miten todistan että en oikeasti ole pakettia saanut? Tilaus lähetettiin kolme viikkoa sitten ja postissa kohauttelevat olkiaan ja sanovat että ei oo pakettia näkynyt, ei.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän yritys on kysymyksessä? Tulee mieleen sellainen vaihtoehto, että paketti on lähetetty väärään osoitteeseen joko postin virheen vuoksi tai siksi, että osoitetiedot tilauksessa väärin tai puutteelliset. Eiköhän postiin lähetetty noutamaton paketti palauteta takaisin yritykseen? Toinen asia on firmat, jotka eivät toimita pakettia postiin vaan r-kioskille tai pakettiautomaattiin.

Vierailija
2/15 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko suomalainen nettikauppa vai ulkomaalainen? Mulla seikkaili yksi ulkomailta tilattu paketti tuossa joku aika sitten reilun kuukauden postileimoista päätellen väärällä puolella palloa, mutta kyllä se lopulta ilmaantui. Ehkä kannattaisi odottaa vielä hetki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen yritys, asiallisesti ovat vastaneet s-posteihini, lupaavat 1-2 päivän toimitusajan. Osoitetiedot tarkistettiin ennen lähetystä ja ne tarkastettiin vielä näin jälkeenpäin että olivat oikeat. Mutta kieltäytyvät maksamasta rahoja takaisin. Onko tämä oikein?

Vierailija
4/15 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yrityksen tehtävä ottaa yhteyttä Itellaan ja selvittää, missä paketti luuraa. Jos näin ei käy, ota yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. Maksoitko kortilla? Siinä tapauksessa vaadi Luottokunnalta rahat takaisin.

Vierailija
5/15 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä maksoit? Jos maksoit luottokortilla, tee ilmoitus verkkopankin kautta luottokuntaan. Mulla on joskus jäänyt saapumatta ulkomaisista nettikaupoista tilattuja tuotteita. Eli luottokunta hyvittää rahat sun kortille ja karhuaa rahat ja kulut sitten omia teitään nettikaupasta. Voit kysyä myös kuluttajaneuvonnasta mitä tehdä. Sielläkin toimitaan ripeästi ja asiallisesti.

Vierailija
6/15 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin tilauksen heti verkkopankissa... kiitos, "uhkaan" vielä tuolla kuluttaja-asiamiehellä jos ei rahoja ala näkymään. Niin, tai uutta lähetystä koska tämän tavaran kuitenkin tarvitsen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/15 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 12:03"]

Maksoin tilauksen heti verkkopankissa... kiitos, "uhkaan" vielä tuolla kuluttaja-asiamiehellä jos ei rahoja ala näkymään. Niin, tai uutta lähetystä koska tämän tavaran kuitenkin tarvitsen.

[/quote]

 

Jälleen yksi esimerkki siitä miksei netistä saa ostaa muuta kuin luottokortilla.

 

Niin, tiedoksi myös että LK taitaa hoitaa vain muutaman pankin Visa-kortin asiakapalvelun chargebackien osalta. Esimerkiksi kaikki masterkortit ovat pankkien omia.

 

Vierailija
8/15 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan maksu on palautettava asiakkaalle, on yrityksen ja Itellan asia selvittää kadonneen lähetyksen kohtalo ja Itella on korvausvelovllinen yritykselle (tosin eivät yleensä mitään korvaa jos lähetys on ollut kirje)! Ehdottomasti vaadi rahasi takaisin jos et saa edes uutta tuotetta tilalle!

 

T: verkkokauppa-yrittäjä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/15 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppia ikä kaikki. Ensin tuoteen  vastaanotto ja tarkastus yms ja sitten vasta maksetaan.

Vierailija
10/15 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 12:14"]

Oppia ikä kaikki. Ensin tuoteen  vastaanotto ja tarkastus yms ja sitten vasta maksetaan.

[/quote]

Tätä vaihtoehtoa läheskään kaikissa nettikaupoissa ole.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/15 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 12:14"]

Oppia ikä kaikki. Ensin tuoteen  vastaanotto ja tarkastus yms ja sitten vasta maksetaan.

[/quote]

Pihistelijälle tuo on kauhistus, kun hinta pompsahtaa postiennakon verran kovemmaksi. Prosentteina hirveä korotus alle 20e ostoksissa. Ja ulkomailta tilailun voit unohtaa.

Vierailija
12/15 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 12:16"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 12:14"]

Oppia ikä kaikki. Ensin tuoteen  vastaanotto ja tarkastus yms ja sitten vasta maksetaan.

[/quote]

Tätä vaihtoehtoa läheskään kaikissa nettikaupoissa ole.

 

[/quote]

Silloin tilataan jostain muualta tai jätetään tilaamatta. Tässäkin tapauksessa lienee olleen kyse säästön tavoittelusta, että ollaan tilattu halvimmasta...joka nyt sitten tulikin kalliiksi.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/15 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska yritys josta tuotteen tilasit järjesti sille kuljetuksen = postikuljetus, todistusvelvollisuus on heidän puolellaan. Jos heillä ei ole tositetta siitä, että olet kuitannut lähetyksen vastaanotetuksi, rahat on palautettava.

 

Ja mun mielestä kenenkään on täällä turha inistä, että tavarat ensin, maksu sitten. Jos yrityksellä on sellainen toimintapa, että ensin maksu ja sitten lähettävät tavarat, niin toimitaan.

Vierailija
14/15 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2014 klo 12:29"]

 

Ja mun mielestä kenenkään on täällä turha inistä, että tavarat ensin, maksu sitten. Jos yrityksellä on sellainen toimintapa, että ensin maksu ja sitten lähettävät tavarat, niin toimitaan.

[/quote]

Sitten inistään kun tavaraa ei tule ja rahat meni. Maksu aina luottokortin tai paypalin kautta jos ei laskuvaihtoehtoa ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/15 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas tilataan vain VISAlla tai postiennakolla (vaikka kalliimpi onkin). Rahalle saa aina vastineen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan