Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Ruotsalaiset pärjäävät huonosti Pisassa, eikö meidän siis kannattaisi
03.12.2013 |
opettaa suomalaislapsille pakkoruotsin sijasta ennemmin vaikka lisää matematiikkaa? Ruotsin kieli ilmeisesti tyhmentää, koska Suomen sisälläkin ruotsinkieliset pärjäävät huonommin.
"Muun muassa ruotsalaislehdet Aftonbladet ja Expressen uutisoivat tiistaina Ruotsin Pisa-tutkimuksen tuloksista. Lehtien mukaan ruotsalaisopiskelijoiden taidot jatkavat laskuaan. Ruotsin kehitys on heikoin kaikista OECD-maista.
Heikoimmin ruotsalaisopiskelijat pärjäsivät matematiikassa, luetun ymmärtämisessä ja luonnontieteissä."
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2013120317790802_ul.shtml
"Ruotsinkielisten Pisa-tulokset ennallaan – heikommat kuin suomenkielisillä ikätovereilla"
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Ruotsissa on liikaa huonosti maahan integroitua maahanmuuttajia. Ruotsalaisille maahanmuuttajille ei ole juuri laisinkaan ruotsinkursseja joten he eivät osaa tukea lapsiaan koulunkäynnissä.