Taas huomaa auton merkityksen egolle
MINUN autolla täytyy olla oma paikka, mielellään vielä lämmin, että minun autoni ei palele talvellakaan.
Jestas naiset, auto on kasa peltiä joka on tarkoitettu liikkumiseen. Aivan sama onko sille nimenomaan merkitty oma paikka jossain vai onko kadulla.
Kommentit (15)
moottori kärsii ja siten jälleenmyyntiarvo ja käyttöikä pienenee merkittävästi kylmäkäynnistyksistä pakkasilla. Jos eläisimme maassa, jossa on aina lämmintä, ei olisikaan ongelmaa.
Lisäksi luulisin, että moni kaupungeissa asuva haluaa oman paikan siksi, ettei tarvitse ajella ympäriinsä vapaata paikkaa etsimässä.
t. eräs, joka on niin "egoisti", että taloon kuuluu kahden auton lämmin autotalli :) Ihanaa lähteä aamulla liikenteeseen.
Kyllä lämpimästä tallista on paljon mukavampi lähteä kuin kylmästä pakkasesta. Ja jos ei ole lämpötolppaa niin voi olla ettei koko kärry lähde liikkeelle, ja säästäähän se auton moottoriakin.
Kyllä mä haluan autolleni parempaa kuin hanki jossain kadun varressa. Se on sentäs mun omaisuuttani.
MINUN autolla täytyy olla oma paikka, mielellään vielä lämmin, että minun autoni ei palele talvellakaan.
Jestas naiset, auto on kasa peltiä joka on tarkoitettu liikkumiseen. Aivan sama onko sille nimenomaan merkitty oma paikka jossain vai onko kadulla.
Mutta mukavuutta se on tuonut mukanaan.
MINUN autolla täytyy olla oma paikka, mielellään vielä lämmin, että minun autoni ei palele talvellakaan.
Jestas naiset, auto on kasa peltiä joka on tarkoitettu liikkumiseen. Aivan sama onko sille nimenomaan merkitty oma paikka jossain vai onko kadulla.
hyppää sinä jäiseen kotteroosi ihan rauhassa, minä säilytän omaani lämpimässä tallissa suojassa ilkivallalta.
voi varmistaa sen että auto lähtee ylipäätään käyntiin kovilla pakkasilla. Lisäksi sillä on suuri vaikutus niin ympäristölle kuin lompakollekin. Positiivinen molemmille.
Egon kanssa asialla ei pitäisi juurikaan olla tekemistä, vaan rationaalisen toiminnan.
tai sitten ilman tallia, katosta tai lämpöpaikkaa oleva immeinen?
Mä jätän huoletta pihalle auton jos ei ole pakkasta tai lunta tiedossa. Mutta talvisin kyllä useinmiten ajan auton katokseen, tallikin on. Kuka väittää että talviaamuna tykkää lähteä lämmittelemään autoa, skrabaamaan ikkunoita ja harjaamaan autoa lumen alta? jos vaihtoehtona on se että pystyy katoksen tai tallin avulla nousta lämpimään lumettomaan autoon.
se nyt ole ihan sama, minusta on oikein kiva, että auto on parkissa tuossa talon pihalla, kätevää roudata lapset ja ostokset. Samoin pakkasaamuna on paljon mukavampaa lähteä liikenteeseen, kun auto on jo valmiiksi lämmin -ja sehän myös lähtee liikkeelle, toisin kuin se kadun varren lumikasaan haudattu auto.
pointti oli se, että pitää olla se oma ruutu vaikka taivasalla. en puhunut tallista.
pointti oli se, että pitää olla se oma ruutu vaikka taivasalla. en puhunut tallista.
Kuka haluaa joka päivä tai ilta etsiä autolleen vapaata parkkipaikkaa, ei se ole niin sanottu että kadunvarresta löytyy vapaata tilaa.
Ikkunat olivat niin huurussa sisäpuolelta että vastaan paistava aurinko teki ajamisen talvella mahdottomaksi. Eli talli on turvallisuuskysymys myös.
tai sitten ilman tallia, katosta tai lämpöpaikkaa oleva immeinen? Mä jätän huoletta pihalle auton jos ei ole pakkasta tai lunta tiedossa. Mutta talvisin kyllä useinmiten ajan auton katokseen, tallikin on. Kuka väittää että talviaamuna tykkää lähteä lämmittelemään autoa, skrabaamaan ikkunoita ja harjaamaan autoa lumen alta? jos vaihtoehtona on se että pystyy katoksen tai tallin avulla nousta lämpimään lumettomaan autoon.
Laitan peltikasani piuhaan edelleenkin... talliin ei tule ajettua.
pointti oli se, että pitää olla se oma ruutu vaikka taivasalla. en puhunut tallista.
Siinäkin on puolensa. Oma ruutu takaa sen, että paikkaa ei tarvitse etsiä, vaan se on aina siinä. Yleensä oma ruutu tuo mukanaan myös sen lämpötolpan, jonka edut ketjussa on jo mainittu.
Ei tulisi mieleenikään työpaikalla metsästää paikkaa randomilla sieltä täältä, kun varattu paikka on sijoitettu lähelle sitä ovea josta kuljen.
Edelleen - kyse on rationaalisuudesta.
perse se on. Ja käyntiin lähtee paljon paremmin kun saa töselinnokaan peltikasan kiinni.