Hyvä johtaja uskaltaa kehittää toimintaa
ja ottaaa kehittävää palautetta vastaan-
eikä puolustadu kuin siili
Kommentit (2)
Yleensä kun (sorry - varsinkin naiset) kuvittelevat kehittävän palautteen olevan nätisti esitettyä arvostelua siitä mikä on mennyt pieleen.
Mulla oli uran alkuaikoina hyvä esimies, joka heti alkaessaan kuulla valitusta (=palautetta) jostakin aiheesta määräsi valittajan kertomaan yksityiskohtaisen toimenpide-ehdotuksen siitä miten asia korjattaisiin, mitä se maksaisi ja mitkä siitä saatavat hyödyt olisivat.
Johan loppui turha valittaminen, porukka alkoi ihan oikeasti miettimään ja ymmärtämään erilaisia - vähemmän miellyttäviäkin - päätöksiä. Ja kaikkein parasta oli se että työyhteisö todella kehittyi kun porukka yritti keksiä ja kehittää aina parempia ratkaisuja.
Ollaankohan samassa työpaikassa?