Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä ketään kohdun ulkopuolisen raskauden jälkeen raskautunutta?

Vierailija
03.06.2009 |

Miten kohdun ulkopuolinen raskautesi hoidettiin? Miten seuraava raskaus sujui? Oliko alkuraskaus rankkaa henkisesti, kunnes sait ultrassa varmistuksen siitä, että sikiö kohdussa?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nää kirjoitukset huojentaa mieltä minullakin. Vuodenvaihteessa minulla oli kohdunulkopuolinen raskaus joka hoidettiin lääkityksellä. Toivuin siitä fyysisesti aika nopeasti ja menkatkin alkoivat pian. Siitä saakka olemme yrittäneet uudestaan ja nyt tärppäs... plussaa näytti eilen. Kovasti jännittää ja pelottaa koska edellisen kerran omalääkärini sanoi minulle että "tiedäthän että riski uusiutumiseen on noin fifty fifty koska aina jää arpikudosta tällaisen jälkeen ja siksi uusi munasolu usein takertuu kiinni siihen arpikudokseen. Sanoi että riski uusiutumiseen on noin 40% jotenka voitte kuvitella kuinka peloissani olen. Ehkä toiveikas kuitenkin siksi että niin paljon positiivisia kokemuksia olen saanut lukea täältä. Onnea vaan kaikille uudestaan yrittäville. Pohdiskelin tässä että varmaan aiheellista kävästä tutkimuksissa pikapikaan varmistamassa että pikkuinen on oikeassa paikassa.

Vierailija
2/8 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kohdunulkoinen raskaus kolme vuotta sitten ja lääkityksellä hoidettiin. Sen jälkeen olen saanut ihanan pojan ja nyt olen uudelleen raskaana. Meille lääkäri suositteli, että rv6-7 kannattaa käydä tarkistamassa, että alkio on oikeassa paikassa ja niin ollaan käytykin. :) Molemmat raskaudet kohdunulkoisen jälkeen ovat olleet alusta asti ihan erilaisia kuin se kohdunulkoinen. Paljon tsemppiä ja onnea matkaan kaikille "kohtalotovereille"! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä minun tarinani: 17.9 alkoi todella kovat alavatsakivut oikealla puolella, ei ole ikina koskenut niin paljoa mitä silloin, 18pv menin lääkäriin ja raskaustesti osoitti plussaa, mitään toimenpiteitä ei tehty, 21.9 menin sitten neuvolaan, jossa todettiin kohdun olevan tyhjä, diagnoosi kohdunulkopuolinen raskaus, sovittiin että seurataan raskaushoprmonin tasoa, jos se tulisi omia aikoja pois, no tiistaina menin todella huonoon kuntoon, naama aivan kalpea ja henkeä ahdisti pienikin liikkuminen, ensiapuun ja siellä hb 70 ja kiireesti ambulanssilla sairaalaan, jossa välittömästi leikkaukseen, oli vuotanut 2.5 litraa verta vatsaonteloon ja jouduttiin tekemään iso viilto mahaan(25 hakasta). Jälkitarkastuksessa kaikki näytti olevan kunnossa ja minulta ei tarvinnut poistaa mitään leikkauksessa. Nyt vaan tuumaillaan, että milloin sitä uskaltaisi yrittää uutta raskautta, lääkäreiltä ei oikein selvää vastausta ole saanut!?!?!?!Viime tarkastus käynnillä kaikki oli kunnossa ja arpi parantunut hyvin,niin lääkäri sanoi, että voi olkaa vaikka heti yrittämään.. Tässä minun tarinani, toivottavasti tieto auttaa jotakin, ja jos kysyttävää niin vastailen mielellään(sairaslomalla kun olen)Lainaa

Vierailija
4/8 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä toinen raskaus oli ulkopuoleinen. Osasi arvella aika varhain, koska oireet oli jotenkin miedommat ja tuli ruskeaa tipottelua monena päivänä. Raskaus hoidettiin lääkkeillä. Alkuraskaus.. no ymmärtääkseni ei ollut kovin rankkaa hänelle sitten kuitenkaan, koska oli jo yksi lapsi ennestään. Eli luotto lapsen saamisen mahdollisuuteen ei ollut mennyt. Mutta varmasti tuommoiset asiat heikentää turvantunnetta.

Ainakin niin itsellä kävi km jälkeen, mutta mulla ei ole vielä lasta (paitsi nyt mahassa potkimassa). Varmasti siskokin kuitenkin luotti täysillä vasta ultran jälkeen. Mutta hän on semmoinen jalat maassa-tyyppi, että osaa laittaa asiat jotenkin järjestykseen.

Vierailija
5/8 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskeyty kohdun ulkonen itekseen, tosin "synty" sisäänpäin, eli vatsaontelossa oli verta jonka vuoksi jouduin sairaalassa olemaan tarkkailuissa.

Jonkun aikaa meni etten halunnu edes ajatella uudelleen raskaaksi tuloa. Muutaman kuukauden jälkeen polte kuitenki tuli ja olisko ollu toisesta kierrosta kun tärppäs.

Kyllä se pelotti ja mietitytti että onko kaikki kunnossa. Siksi käytiin yksityisellä alkurasauden ultrassa varmistamassa että vauva oikeassa paikassa. Sen jälkeen helpotti. : )

Toisessa raskaudessa tätä pelkoa ei enään ollut.

Vierailija
6/8 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kohdun ulkopuoleinen raskaus eli sikiö oli munanjohtimessa. Koko johdin poistettiin. Puoli vuotta siitä niin tulin raskaaksi.

Nyt saan vielä kolmannen vauvan. Eli älä hätäile, lääkärit ovat oikeassa sen suhteen että se ei vaikuta raskaaksi tulemiseen.

Vierailija
7/8 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kohdun ulkopuolinen raskaus munajohtimessa ja koko munajohdin poistettiin. Nyt olen raskaana uudestaan (:)) ja mieli täynnä jännitystä.

Minulla ei ole kohonnutta riskiä saada kohdunulkoista uudestaan, mutta silti jännittää. Ultraan kaksi viikkoa. Tällä kerralla olo erilainen, kuin kohdun ulkoisen kanssa, tuntuu siltä, että kaikki olisi kunnossa.

Kuuluuko normaaliin raskauteen pieni jomotus alavatsalla ja alaselässä? Sellaista on ollut nyt kolme päivää, mutta se ei ole edes kipua, eikä se ole koventunut.

T: Jännittynyt ap

Vierailija
8/8 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään hätää. Ja voi ne välillä koventuakin, itsellä ainakin aaltoili alussa ne säryt. Välillä pelkäsin keskenmenoa, koska aiempi raskaus päättyi siihen, mutta se pelko oli turha. Jomotuksia tuli ja meni, aina viikolle 14-15 asti. Sen jälkeen en niitä ainakaan muista..

Mutta kirjoitin tähän siis kakkosena, ja siskosta vielä sen verran, että on saanut kolme lasta vielä ulkopuoleisen jälkeen. Hänelle sanoivat, että on kohonnut riski uuteen ulkopuoleiseen, mutta ei ole osunut kohdalle toiste. :)

Onnea raskauteen!