Hei PCO:laiset! Metforminista...
kysyisin onko ollut apua? Onko kukaan tullut raskaaksi mainitsemallani lääkkeellä. Tai saanut edes kiertoon tai johonkin apua?
Minulla todettiin siis PCO tyyppiset munasarjat ja sain Metforminit ja Terolutit käyttöön. Teroluteilla on saatu vuoto aikaan, mutta 1 1/2vuoteen ei ole ilman teroja ollut menkkoja. Nyt sitten näillä lähdettiin liikkeelle.
Nyt olisi mukava kuulla kaikenlaisia kokemuksia Metforminista ja muutenkin PCO:sta ja sen hoidosta.
Kommentit (10)
Mulla alotettiin ensin terolut, kun oli kierron kans ongelmaa. söin sitä vuoden verran ja jossain välissä sisuri alotti metut kans, (mul on diabetes ja jostain oudosta syystä gyne pelkäs alottaa metuja mulle vaikkakin niistä ei nyt kyl mitää haittaa ainakaan oo ku meikällä on ykköstyypin eli täysin insuliinista riippuvainen diabetes). noh, mullahan metut autto ainaki sokeritasapainon kans rajusti, mut vauvelia ei kuulunu. sit sain vihdoin ruinaamisen jälkeen clomit avuksi, eikä tarttenu syödä ku kp3-7 yks tabu päiväs, ja heti tärppäs! pco siis mullaki. nyt ollaan menos huomena h6+0, reilun vkon päästä eka ultra hormonipolilla. jännittää kovasti :) onnea teille kaikille muillekin :)
Hienoa että teillä clomit auttoi. Mullekin määrättiin ekaa kertaa clomit ja söin niitä kp3-7 vuorotellen 1 ja 2tbl päivässä. Huomenna meen ultraan ja katotaan onko clomeista ollut apua, eli miltä munasarjoissa näyttää. Toivottavasti näyttää hyvältä. :) Aika monille noista clomeista on vissiin ollut apua, toivottavasti meillekin.
pidetään peukut pystyssä :) kyl se vielä sullakin tärppää :)
Hei,
Mulla tuo metforem auttoi raskautumisessa.
Säännöllistä kiertoa mulla ei ole ollut ikinä luomusti. ( PCO ollut tiedossa melkein 15 vuotta ennen yrittämistä) Eli kun vauvaa alettiin yrittämään aloitettiin terolutilla. Pelkät Clomit eivät auttaneet, joten lääkäri neuvoi aloittamaan Metforemin.
Aloitin metut lokakuussa ja marraskuussa kierron alussa söin Clomikuurin 2 tbl/päivä viiden päivän ajan.
Metuilla ja tällä annostuksella homma toimi, eli sain sen toivotun plussan.
Tämä kyseinen plussa on nyt vähän yli 8 kuukauden ikäinen vauveli :-)
Oikein hyvää jatkoa ja Paljon tsemppiä!
Hei, Minulla ainakin on ollut apua metforministä sain sen avulla säännöllisen kuukautis kierron... ja minullakin on Pco...
Tää on aika vanha viestiketju, mut jos vielä käyt lukemassa, niin tässä yks tapaus:
Mulla siis myös PCO ja yritystä yht. 2½ vuotta takana. Siinä välissä söin pillereitä opiskelujen vuoksi, mutta kun nyt lopetettiin pillerit, niin en odotellut niin pitkään lääkäriin menoa, kuin ekalla kerralla. Vaiva siis jo tiedossa.
Mulle lääkäri määräsi Terolutit + Clomifenit + Metforemit.
(mainittakoon, että edellisellä kerralla oli vaan terot ja clomit, enkä raskautunut)
Näitä siis popsin niin, että teroilla sain säännöllisen kuukautiskierron. Metforemia söin 1500mg / vrk ja Clomifen 2tbl/vrk.
Näillä sain sitten toivotun plussan!
Eli mulla ainakin metut toimi! Ilman niitä en raskautunut!
Terv. MaggyOo rv 14+6
Mutta kiitos kaikille vastaajille. Lisää kokemuksia kuulisin vielä jos löytyy. Mukava kuulla että kyseisestä lääkkeestä on ollut useammallekin apua :)
Minulle määrättiin siis Terolutit ja Metforminit ja seuraavaksi, jos näistä ei pelkästään ole apua, saan vielä nuo clomit lisäksi. Nyt sitten vain toivotaan että kävisi yhtä suuri onni kuin teillekin. :) Onhan sitä jo kohta 2vuotta yritettykin. :)
Hei,
minulla esikoinen syntyi 2,5 vuoden yrittämisen jälkeen. Aluksi clomit, sitten metformiinia puoli vuotta, sitten 2 inssia pistoksin ja hoitotauolla tuli "luomu" plussa. Nyt 1v 8kk ihana poika.
Tokaa ei sitten kuulukaan, joten taas hoidoissa, nyt eri paikassa. Siellä ei clomeja enää anneta, vaan tilalla Femar. Se ei auttanut, joten jatkettiin pistoksin. Metformiinia ei, koska sen avusta kuulemma ristiriitaisia tuloksia. Ei välttämättä niin ihmelääke ole kuin joskus ajateltiin. Seuraaviin taas pistokset ja inssi, mutta kesätauko välissä... Odottavan aika on pitkä, kun seuraaviin hoitoihin pääsee elo&syyskuussa. Taustalla siis pco ja ylipainoa. Ovulaatio kaipaa vähän apua.
Kovasti kaikille tsemppiä ja toivotaan, että kullekin sopiva hoito löytyy ja saadaan kauan kaivattu lapsukainen. Mukavaa kesää t. Lumis
Toivotaan että teillä pian tärppää. =) Onneksi olette edes yhden onnistunut saamaan, sekin on jo suuri onni. =) Vaikka olisihan se toinen vielä parempi. :D
Kyllä mullekin sanottiin noista metuista että tulokset ovat kiistanalaisia, mutta kokeillahan aina voi. :D Tänään tuli juuri lääkäristä ilmoitus että tarkempiin tutkimuksiin pyritään saamaan aika lokakuun loppuun mennessä (jos sitä ennen ei tärppää). Nyt vaan kovasti harjoitellaan ja toivotaan.
Hyvää kesää kaikille toivottaa Jersku :D
Itselläni metformiini on ainakin parantanut aknen..että jotenkin se tasoittaa hormoneja.