Mitä tekisit, jos sinulla olisi puoli vuotta elinaikaa?
Kommentit (4)
Lisäksi alkaisin huolehtia tulevasta, eli hoitaisin asioita niin että miehelläni olisi helpompaa kun olen pois. Opettaisin hänelle lasten lempiruuat, lempileikkini ja -lauluni. Tekisin lasten ja mieheni kanssa meille kaikille tärkeitä asioita. Istuttaisin puut lapsille heidän kanssaan.
Hoitaisin taloudellisia asioita niin paljon kuin pystyisin. Puhuisin läheisille, kuinka he parhaiten auttaisivat miestäni ja lapsiani. Ja tavoilleni uskollisena katsoisin valmiiksi lapsien hautajaisvaatteet.
Todennäköisesti siemailisin lempiviinejäni, söisin herkkujani. Tai no joo, ehkä en kuitenkaan. Koska olisin niin ahdistunut, tuskin mikään maistuisi. Jakaisin vaatteitani pois, koska perheeni ei niitä tarvitsisi.
Rukoilisin. Toivoisin perheelleni suojelusta.
asuntolainasta isoimpiin mahdollisiin kulutusluottoihin.
Ja sitten :)
Lähtisin maailmalle ja nauttisin luksushotelleista, shoppailusta, konserteista, autonkuljettajista yms sydämmeni kyllyydestä. Lopuksi vetäytyisin ihanalle paratiisisaarelle Tyynelle valtamerelle ja katsoisin kaikki suosikkisarjani ja -elokuvani sekä kuuntelisin ihanimpia kappaleita, joita tiedän!
Mä olen miettinyt, et aika vähän voisin opettaa miestäni - minusta hän on jo ihan täyspäinen ja täysvaltainen ihminen (jossain muissa vois olla paljon enemmän opetettavaa). Omaisuudellekaan en varmaan keksisi kovin paljon lisäämistä noin vähässä ajassa, sen verran omaisuutta minulla jo on, että läheiseni eivät varmasti kovin huonoon tilanteeseen jäisi - lapset saisivat perhe-eläkkeen ja mies vielä piiitkään lesken eläkettä.
Luultavasti eläisin muuten aika niin kuin nytkin, mut mies varmaan vois jäädä hoitovapaalle ja nautittaisiin koko perheellä elämästä niin paljon kuin pystyttäisiin. Saattaisin ottaa töistä hatkat, jos vaan rahatilanne sen sallisi tai vaihtoehtoisesti sairaslomaa.
Hautajaiset vois olla kiva järjestää itse, niin ei jäis muille taakaksi. Ja yksi perversioni olis tehdä vaikka kuivakakkuja pakkaseen hautajaisiin, niin sit vois sanoa et on vainajan itsensä leipomaa ;-)
laittaisin kodin siihen kuntoon että miehen olisi helpompi pyörittää arkea kuolemani jälkeen, tyyliin pakastimeen ruokaa, ylimääräiset tavarat pois... Lisäksi kävisin perheen kanssa jossain reissussa, esim. joku rauhallinen mökki luonnon keskellä...ottaisin paljon valokuvia...