Välimatkasta
Onko täällä kellään kokemuksia?
Olen muuttamassa lapseni kanssa erittäin kauas lapsen isästä, toiselle puolelle Suomea. Nyt asumme PK-seudulla ja muutto olisi Pohjois-Pohjanmaalle.
Miten ihmeessä saamme pidettyä lapsen ja isän välit kunnossa, ei tollasta välimatkaa voi olettaa, että tapaamiset sujuu viikonloppuisin tms. Lapsella on koulu sitten uudella paikkakunnalla, joten mikään vuoroviikkokaan ei käy laatuunsa.
Lentokentällekkin olisi parisataa kilometriä, aika pitkä matka, jos siihen ottaa vielä matkat helsinkiin koneella ja lentokentältä isän luo tms. Aika rankkaa. Autolla ajaessa viikonloppu meneekin sitten autossa istumiseen ja kun perille pääsee, pitääkin saman tien kääntyä takaisin...
En tado lapsen siteen isään katkeavan, mutta mitäs tässä voisi tehdä?
Kommentit (4)
Toi on tosi väärin niin isää kuin lasta kohtaan.
Tiedän, että se on väärin lasta ja isää kohtaan. Kuten sanoin, en tahdo heidän siteensä katkeavan ja välimatka on todella pitkä.
Mutta vaakalaudalla on minun onnellisuuteni, minun työni ja minun elämäni. Tiedän, että lapsen eteen pitääkin tehdä uhrauksia, mutta pitääkö minun ihrata kenties elämäni rakkaus ja mahdollisuus uuteen onneen?
Mies ei voi mitenkään muuttaa tänne, hänen työnsä on täysin sidottu paikkakaunttaan, ei mitään mahdollisuuksia muuttoon (maitotilallinen).
Siellä pystyisin tarjouamaan lapselle elämän maaseudulla, elämyksiä ja kokemuksia, mitä Helsingissä ei ole mahdollista. Lapsella olisi parempi maaseudulla.
Kamala tilanne. Lapsen isä ei ole meidän muuttoa vastaan tai ei ainakaan ylpeydeltään suostu sitä sanomaan, mutta silti arveluttaa tuo välimatka.
mutta varmaan vaatii teiltä vanhemmilta molemmilta paljon vaivaa.
mutta ette oo ekoja jotka eroo ja muuttaa, te ootte hei kuitenki suomessa kaikki!!!
positiivisuutta vaan peliin, elämä heittelee joskus kauemmaskin ku olis ajatellu.
mutta mieti itse tarkkaan, onko muutto maalle varmasti sitä mitä haluat. ei kavereita, tuttuja, ei omia sukulaisia lähellä jne. teetkö töitä ja miten saat aikasi kulumaan, vai tuleeko sinusta emäntä... kun sinne kerran muuttaa ja lapsen pitää aloittaa koulu, sitte ei enää mielestäni ole paluuta. ainakin se hankaloittaa takaisinpaluuta huomattavasti. -minkä ikäinen lapsesi on?
Vakavasti kaikki pidemmät lomat annant lapsen mennä isänsä luokse. Niin joulu, hiihtoloma, pääsiäinen, kesäloma kuin syyslomallakin.
Lapsi voi sitten ammatikoulu/lukio aikana muuttaa asumaan isänsä luokse, että saa isäsuhteen arkisemmaksi ennen aikuistumista.
Ja ne puhelimet ja Mesetkin on keksitty. Yhteyttä voi pitää aktiivisesti olematta kokoajan läsnä.