*** ENSKAT toukokuussa***
Jos se nyt menis oikein :) Eli tässä uusi pino ja vanhat jutut tässä
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Kommentit (40)
Kiitos BUTTERFLY pinon perustamisesta... itse kirjoittelin vielä vanhaan pinoon, joten siirrän sieltä viestin tähän. Toivottavasti ei haittaa tämä itseni toistaminen : ) Tässä siis viestini vanhasta pinosta:
Aurinkoista toukokuuta!
Mitenkäs meni vappu enskoilla ja enska (ja tonska-!!!)penskoilla? Meillä puhallettiin ilmapalloja ja silputtiin serpentiiniä, ulkoiltiin ihanassa kevätsäässä ja illalla äippä ja isi korkkasi pikkupullon kuohuvaa. Vappupäivänä taas ulkoiltiin, tehtiin vähän puutarhahommia ja kyläiltiin Pätkiksen kummien luona. Saatiin mahtava päivällinen (kummisetä on taitava kokki ja leipuri) jälkiruokakakkuineen.
SARA-MARIA: kiva kuulla teidänkin kuulumisia! Siekin olet jo työelämään palaillut ja poitsu aloittanut hoitouran. Kiva, että alkuitkujen jälkeen on alkanut sujumaan. Ja vauvakuumetta sielläkin ilmassa, hienoa, että mies mukana kuumeilemassa. Mitenhän tuon meidän miehuksenkin sais innostumaan? Olishan se jänskää kuumeilla taas yhdessä, vai mitä?
VIIVIOSKARI: varovainen onnitteluhali sinne: toivottavasti kaikki sujuu hienosti : ) Ja Tonille myöhästyneet 1-v onnentoivotukset. Ja huh, mikä kupsahdus siellä käynyt, onneksi ei sattunut pahemmin. Meillä Pätkis tippui keittiönpenkiltä pää edellä, mutta kuhmulla mekin selvittiin. Onneksi ei ihan seisoviltaan tippunut, just oli ylös könyämässä, niin luiskahti ote. Eipä kai näiltä kukaan lapsi valitettavasti kokonaan voi välttyä.
TIPU:lla uniongelmia, tsempitystä ja toivottavasti alkais mennä ohi. Miulla loppuraskaudessa oli samoja ongelmia, tosin enemmänkin varmaan sen takia, että lonkat ja selkä kipuilivat. Ja yhteen aikaan oli pakko herätä juomaan piimää, kun alkoi närästää makuuasennossa. Hienoja matkoja Sienna kyllä jaksaa jo kävellä. Pätkis kävelee nyt kans mielellään melko pitkiäkin pätkiä ulkona, kun oppi kunnolla sielläkin kävelemään (sisällä juokseekin jo niin kovaa kyytiä, ettei perässä meinaa pysyä). Teittekö kirppiksiltä löytöjä? Me löydettiin Pätkikselle kumpparit ja kurahaalarit sekä iso kasa housuja ja ihania mekkoja lasten kirppistapahtumasta viikko sitten. Ja pikku-Ruun sydänäänetkin olit päässyt kuulemaan, ihanaan! Jokos siulla se ultra on kohta? Tulehan kertomaan kuulumiset sitten.
HERMIONE: mie kannatan Eeroa tai Eemeliä nimeksi teidän tonskapojalle! : ) Lauri on myös kiva nimi kyllä, meillä Pätkiksestä olis hyvinkin mahdollisesti tullut Lauri, jos olisi ollut poika. Voi että, miten söpö kuva pienokaisesta : ) Hienosti teillä arki kuulostaa sujuvan.
GAIOLE: Meillä mahdollisen tonskan kanssa tulis olemaan just tuo sama juttu nimen suhteen: Pätkisen nimi ei ole kauhean yleinen (siksipä en sitä täälläkään halua julkaista), joten tonskastakaan ei tod.näk. tulisi nimeltään kauhean yleistä. Vai vilkas kaveri siellä masussa, johan noita viikkoja alkaakin olla (miten tää aika näin äkkiä on mennyt) siulla jo melkoisesti, että varmaan liikkeet jo hyvin tuntuvatkin. Pätkiksellä on tutti käytössä vielä ihan entiseen malliin. Kovin innokas tutin perään ei ole ikinä ollutkaan, joten käytössä on uniaikaan ja kiukutus-apuna. Pitäis yrittää vieroitusta meilläkin, mutta jotenkin ei saa aikaiseksi... Katotaan kesällä vaikka sitten, josko tutit lähtis linnunpoikasille : ) Piiperölle onnittelut kävelemistaidosta: siitä se lähtee! Meillä myös uusia sanoja tulee nyt koko ajan lisää: amme, nennään (=mennään), pettään (pestään), täällä, tähän, vettä, lisää jne. Ja eka kahden sanan yhdistelmäkin tuli: pittää pettä (pitää pestä)... : D Ilmeisesti tullut hoettua tarpeeksi, että pitää kädet, pylly, hampaat tms. pestä.
TITI-UU: Heipat siulle pitkästä aikaa! Kyllä olet ihan tuttu nimimerkki: kommentoitiin varmaan toisillemme kuumeilu- ja odotuspuolella melko paljon aikoinaan. Joskus mietinkin, että mitä siulle kuuluu. Eikun mukaan vaan, tänne mahtuu kyllä : )
BUTTERFLY: Ihania nuo poikien touhut, ihan alkoi naurattaa tuo ei ei -juttu : )
SUSANNA: vilkutuksia sinne! Kiva kuulla teidän kuulumisia myös. Tutulta kuulostaa Saagan touhuamiset, mutta eihän näillä meidän typyillä tainnut paljoakaan ikäeroa olla. Tsemppiä parisuhteeseen myös, toivottavasti asiat siitä selviää.
ODOTTELIJA laittoi tsemppiä miehen tonskailu-taivutteluun, kiitos vaan! Katsastellaan miten tässä käy... Tosin olen tyytyväinen ja kiitollinen tästä yhdestäkin rakkaasta enska-penskastani, mutta olisihan se tosi ihanaa saada hänelle pikkusisko tai -veli joskus. Mitäs teidän arkeen nyt kuuluu?
Sellaista piti kysymäni, että miten hyvin teillä antaa taaperot harjata hampaitaan? Meillä harjaus on yhtä taistelua nykyään, enkä enää keksi mikä avuksi? Kun ei nyt ihan väkisinkään viitsisi, ettei tule kammoa. Sitäkin kokeilin, että laitan ihan pikkutipan hammastahnaa: tepsi muutaman kerran, muttei enää
Dajm + Pätkis
BUTTERFLY: kyselit Facebookista: itse siellä silloin tällöin tulee pyörittyä. Huomasin tuolta vauva-puolelta, että siellä vauvaenskat oli perustaneet jonkun suljetun ryhmän (?) Facebookiin. Osaisiko joku tehdä sellaista meille ja olisiko immeisillä halukkuutta sellaiseen?
mietiskelee Dajm + Pätkis (on TAAS kuumeessa ja torkkuu tuossa vieressä)
Ulkomuistista jotain yritän muistaa..
Butterflylle kiitokset uudesta pinosta =) Mä en valitettavasti ole tutustunut facebookiin. Ajattelen että jään koukkuun kuitenkin niin parempi pysyä kaukana nyt kun ei koneella muutenkaan kerkiä/jaksa olla paljoa. Kiva olis kyllä nähdä kuvia muista enskoista kun en livenä ole nähnyt muita kuin Maman ja Justuksen.
Dajmin Pätkikselle paranemisia! olitkohan se sinä joka kyselit hampaiden pesusta.. Eetu on aina antanut kiltisti pestä joten en osaa antaa neuvoja. Tai tulis itsellä mieleen antaa lapselle oma harja jolla pestä(tai harjoitella) ja itse sit toisella harjalla samalla kokeilis pestä. En tiiä onnistuisko?
Sara-mariasta oli mukava lueskella kuulumisia. Onnea tonskailuun!
Meillä arki rullaa jo ihan rutiinilla. Vauva on kiltti edelleen ja Eetu myös. Vauva nukkuu vähän huononlaisesti päivällä sisällä joten ulkoillaan kaks kertaa päivässä kun vaunuissa nukkuu hyvin. Muun ajan sitten viihtyy syöntihommissa ja Eetun päiväunien aikaan torkutaan vauvan kanssa sängyllä, tykkää olla vieressä ja tissitellä. Saan siinä itsekin sitten torkahtaa. Koneella en sit oikein kerkiä/jaksa olla. Se ajan minkä vauva nukkuu sisällä, haluan olla Eetun kans tai sit kotihommien parissa. Yöt menee samalla rytmillä, nukkumaan klo21-22 ja syötöt noin klo01 ja 04 ja sit kuuden seiskan maissa syö ja jatkaa vielä unia. Nuo yösyönnit on onneks sellaisia että vauva nukahtaa samantien uudestaan kun on syönyt. Hyvä rytmi on, Eetu jaksaa leikkiä omia leikkejään päivällä kun imetän. Lastenohjelmat on myös ollut hyvä apu lapsen viihdytyksessä.
Tänään oli neuvola, hienosti vauva kasvaa. Painoa tullut nyt jo reilu kilo syntymästä ja pituuttakin usea sentti.
Eetu ei siis vielä ainakaan ole osoittanut mustasukkaisuutta.
Mites Odottelija ja pojat jaksaa?
Voikaa hyvin!!
hermione ja Eetu 1v7kk ja pikku-Eero reilu 1kk
Mä ainakin oisin kinnostunut tuosta facebook ryhmästä :) En kyllä oo varma osaisinko sellasta perustaa... Ketään fiksumpia?
-Buttefly-
Käytiin torilta Eetulle iso vappupallo ja se on ollut TOOOsi rakas sille. Muumipeikko ja niiskuneiti siinä on.
Vappu meni muuten ulkoillessa ja ihan vaan kotosalla. Nyt sit odotetaan äitienpäivää =)
Ulkomuistista kommentoin minäkin... Dajmille ei valitettavasti ole hampaidenpesuvinkkejä, meillä se on sujunut aina tosi hyvin. Siennalle tuli ekat hampaat 4kk iässä ja siitä asti ollaan harjattu, joten se on jo vanha konkari. Hammastahna otettiin käyttöön pari kuukautta sitten ja siitä tyttö tykkää näköjään kovasti.
Mä voisin hyvin lähteä mukaan facebook-yhteisöön jos joku sellaisen perustaa. Gaiolen, Butterflyn ja Susannan kanssa ollaan jo ennestään facebook-kamuja.
Hermione: mä ostin kanssa Siennalle vappupallon, jonka olin ehtinyt tuoda kotiin ennen kuin hain sen tarhasta. Siinä on iso Hello Kitty, jonka arvelin olevan mieluinen (Siennan kielellä se on helou titi). Eipäs ollutkaan. Kun Sienna näki sen, sen alahuuli alkoi väpättää ja tyttö sanoi "iso kissa, kaappiin!". Oli pakko viedä se hetkeksi pois ettei tullut itku. Pikkuhiljaa siihen sitten tutustuttiin ja nyt se on jo ihan kiva.
Sienna on muutenkin hämmästyttävän kaavoihin kangistunut, kaikki uusi on tosi pelottavaa. Vappuaattona niillä oli tarhassa pyjamabileet, eli lapset vietiin tarhaan pyjamassa. Sienna ei millään olisi uskonut, että kotona ei pueta vaatteita päälle (vaikka vaihdettiin sille eri pyjama kuin missä se oli nukkunut). Se vaan kiskoi pyjaman nappeja auki ja huusi "inte, bort den". Se auttoi vähän, kun kerroin että kaikilla muillakin on pyjama, myös tädeillä.
Meillä on nyt ollut ihmettelemistä lapsen syömisen kanssa, se kun välillä kieltäytyy syömästä ruokaansa ollenkaan. Ei siis edes maista. Tarhassa on kuulemma sama meininki. Sitten taas toisinaan syö monta lautasellista, pyytää vaan aina lisää. Toivottavasti tämäkin on joku ohimenevä vaihe.
Joku jo kyselikin koska meillä on toinen ultra, se on huomenna. Tulen sitten raportoimaan kuulumisia.
Tipu & Sienna 1v7kk ja Ruu rv 20+1
Täällä menee hermot. Menemme pojan kans molemmat tänään lääkäriin. Pojalla ollu pientä lämpöä lauantaista asti. Hampaista en usko johtuvan. Yöt ollu vähän levottomia ja huudettukin on. Mulla taas nousi eilen kuume ihan yllättäen 38 ja tänään sama juttu. Mitään muita oireita ei oo. No oikeestaan mun korva jonka takia siis mä meen lekuriin. Mullahan oli korvassa joku tulehdus puoli vuotta sitten eikä se ikinä parantunu kunnolla ja vasta nyt sain aikaiseksi varata korvalääkärille ajan.
Toinen: Naapurini kertoi aamulla että meidän toinen naapuri aikoo valittaa meistä isännöitsijälle ( JES taas vaihteeksi!!!) ollaan kuulemma viime yönä yhden kahden aikaan siirrelty huonekaluja=). Mähän kuumeessa niitä niin hirvesti viitsinkin siirrellä ja varsinkin yöllä pojan nukkuessa=)) Hoh hoh. Yritin sitten käydä asiaa selvitteeämässä niin eihän tää rouva mitään ovea avaa. Oli se kuulemma kaikkea muutakin meistä valittanu (heitellään kuulemma käsipainoja lattialle ym jännää) johon kaveri oli tuumannu et jaa jaa hän ei kyllä ymmärrä ja että mä olen hänen erittäin hyvä ystävä. Naapurin valitus oli loppunu siihen. Soitin saman tien appiukolle et tietää missä mennään jos heille asti valitetaan. toivottavasti naapurila on hyvät todisteet että väitetty meteli on tullu meidän asunnosta haiskahtaa muuten kunnianloukkaukselta. Muutenkin kun oon ollu ihan raivona joka asiasta vvime aikoina niin ehkä on parempi etten nää tätä kyseistä rouvaa hetkeen. Vois tulla aika mielenkiintoista tekstiä päin naamaa kuumehoureessa=). Tää tekstikin on varmaan täynnä kirjoitusvirheitä.
Mä meen nukkumaan.....
Mä voin yrittään perustaa sen ryhmän sinne. Tuun sit kohta kertoo onnistuinko:)
Mä tein nyt siitä facebook ryhmästä salaisen eli jos joku haluaa mukaan niin laittaa mulle oman sähköpostiosoitteensa tänne norelmu@hotmail.co.uk niin lähetän facebookin kautta kutsun. Tervetuloa mukaan!
Terkuin Butterfly
Hyvä BUTTERFLY! Lähetinkin sulle heti @-postia... Dajm
Kiitos Butterflylle tuon facebook-ryhmän perustamisesta! Kävinkin jo liittymässä :) Nyt vaan kaikki mukaan sinne, siellä olisi melkeinpä mukavampi jutella, kun pystyy tekemään sen vapaammin.. Eli jos hermionekin rekisteröityisi sinne, jookosta?
Viivioskarilla oli sairastupamenoa ja kiva valituskin naapurilta tullut. Voi venäjä sentään! Teillä on tosi "hauskoja" naapureita.. Vieläkö huumehörhöt pyörii lähistöllä? Paranemisia sinne!
Samoin Dajmin pätkikselle pikaista parantumista!
Siennan pyjamabileet kuulosti hauskalta :) Ihanaa, että näin pienillekin järkätään tollasta kivaa. Vaikka Siennasta se ei vissiin meinannut alkuun olla yhtään hauskaa :) Piiperö pelkäsi kanssa alkuun jättisuurta vappupalloa, mutta nyt rymistelee sen kanssa pitkin asuntoa ihan innoissaan.
Tule Tipu kertomaan sitten ultrakuulumisia, toivottavasti rakenteet oli ok. Näkyikö sukupuoli? Menetkö muuten Kättärille vai Naikkarille synnyttämään?
Hermionelle ja Odottelijalle toivottelen vauvanhuuruisia päiviä, ja mukavia sellaisia! Onko nimiasiat jo plakkarissa ja milloin meinaatte pitää ristiäiset? Pidättekö kotosalla vai muualla?
Täällä on ankean sateinen sää, piiperö koisaa yhä ja mamma roikkuu siis hyödyllisesti netissä.. Minkä verran teidän lapset nukkuu vuorokaudessa nykyään? Mun mielestä piiperö vetelee kauhean pitkiä unia, kun öisin se nukkuu noin 12h ja päivälläkin melkein 3h unet. Toki välillä vähän vaihtelee, mutta pääsääntöisesti näin. Pitää kohta mennä herättämään tuo tuhisija, tai aamupuuro muuttuu suoraan lounaaksi..
Ja maha kasvaa.. voi pojat, että kasvaakin. En ole vielä oikein tajunnutkaan, että tuolta mahasta tosiaan tulee sitten toinen lapsi. :)
Gaiole ja piiperö 1v4kk ja masukas rv26
Meillä herättiin tunti sitten! Yö olikin hieman levoton ja eiliset päikkärit meni vähän miten meni... Meidät todettiin "terveiksi" eilen lääkärissä. Ei tosin ottanu kantaa tohon mun kuumeeseen. Jospa sitä ei tänään enää tulisi.
Gaiole: Huumehörhöt asustelee täällä vielä mutta heistä ei oo mitään haittaa ollu sitten sen alun jälkeen. Toni nukkuu n. 10h yöllä ja päivällä 3-4h joko yhdessä tai kahdessa erässä. Viime yönä nukkui tosin 12h. Kyllähän tuo aika hassulta tuntuu et tuolta masusta voisi tonen vauva ihan oikeesti tulla. Jotenkin niin tottunu siihen et yksi lapsi jonka perässä mennä. Voin jotenkin kuvitella et noilla viikoilla on jo aika iso masu. Onko muuten suunnilleen samoissa mitoissa kuin Piiperön kanssa? Täällä oireet on vaihteen vuoksi loppuneet...
Taisin keksiä mitä se "käsipainojen" heittely on. Jos se tosiaan on meiltä peräisin niin se on Tonin konttaaminen! En kyllä oikeasti ole kelannut että jotakin häiritsisi... Toisaalta tällä tyypillä on joskus ollu jotain kränää toisen naapurin kanssa kun jommalla kummalla on mikro piipannu liian kovaa ja puhelin soinu myöskin liian kovaa. Hei oikeesti, mistä näitä löytyy? Oikeesti odotan et joku toinenkin naapuri kommentoisi jotakin tai isännöitijä ottaisi yhteyttä, saisi näpäyttää oikein kunnolla. Seinänaapuri ei ollu kuullu toissa yönä meiltä mitään ja oli sitä mieltä että rouvalla itsellään kolisee päässä... Onneks meiän talossa asuu tosi paljo nuoria.
Poitsu on jotakin vailla mutta palailen taas...
T. Viivioskari ja Toni 1v
Käytiin tosiaan tänään toisessa ultrassa Ruun kanssa ja siellä oli kaikki hyvin, kovaa vauhtia kasvaa. Tytöksi sitä ultraaja veikkaili eli kohta meillä vilistää kaksi pientä prinsessaa :) Mä toivoinkin tyttöä, mies ehkä enemmän poikaa, mutta se on tietysti ylionnessaan myös tytöstä. Ohessa ultrakuva pikkuneidistä, jos vaan onnistun sen laittamaan. Ilmoittauduin heti tänään Haikaranpesään synnyttämään (Kättärille, siis), Siennakin syntyi siellä.
Gaiole kyseli unimääristä. Sienna nukkuu tällä hetkellä yöunta 10,5 - 11h ja päikkäreitä pari tuntia, tarhassa ei sen enempää ehdikään. Viikonloppuisin kotona saattaa nukkua jopa lähemmäs 3 tuntia. Maanantaina oli nukkunut tarhassa vain puoli tuntia, mutta ihan hyvin jaksoi silti illan.
Aamulla kun olin lähdössä töihin ja mies puki Siennaa tarhaanlähtöä varten, Sienna vilkutti mulle iloisesti ovella ja sanoi "äiti töihin, hei-hei, hauskaa päiää". Äidin murunen :)
Lähden tästä keskustaan palaveriin ja sain "luvan" jäädä sen jälkeen shoppailemaan eli mies lupasi hakea Siennan tarhasta. Aion viettää autuaallisest pari tuntia kauppoja kierrellen, ihanaa!
Tipu & Sienna 1v7kk ja Ruu-tyttönen rv 20+2
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=bb1c32bc-3a22-11de-8195-…!
Tipu: Ihana ultra kuva! Mulla siis ainakin näkyy. Hienoa että kakki hyvin=). Minäkin hieman tytön perään haikailen mut toisaalta poikakin olis tosi kiva... Olipas hellyttävä tuo Siennan toivotus. Varmasti piristi koko päivää tuon hyvin menneen ultran lisäksi. Hauskaa shoppailua!
T: viivioskari
Ihana nöpönenä ultrakuva Ruusta :) Hienoa, että rakenteet oli kunnossa tyttösellä!!
Mä kanssa vähän salaa toivon tyttöä, mies tietty vastapainoksi poikaa :) Mutta eihän sillä väliä ole oikeesti. Olen hillonnut piiperön ihania pikkuvaatteita ja toivon, että niille tulisi vielä käyttöä. Ehkä sille kolmannelle viimeistään ;) Heh heh. Jospa nyt yksi kerrallaan... Tai sitten puen ne pojalle ja aiheutan valtaisia traumoja :D No elokuussa selviää, kumpi sieltä on tulossa.
Kohta iltapuuron keittoon. Jos saisi piiperön kellistettyä punkkaan ennen Suomen matsia :) As if..
Ja Viivioskari kyseli mahasta, todellakin on isompi kuin enskaa odottaessa. Kasvaa jossain + tsiljoonakäyrällä vissiin.. Mutta vielä se mukana keikkuu.
G ja piiperö
Mäkin täällä ulkomuistista kommentoin mitä muistan.
Ihana kuva TIPUN Ruusta. ja voi että teidän Sienna on niin taitava puhumaan. Meillä ei sanoja tule sitten millään. tai tulee mut ei me ymmärretä sitä kieltä mitä Eemil puhuu.
BUTTERFLYLLE kiitos facebook ryhmän perustamisesta, pitää käydä laittamassa sulle s.postia. Vaikka ei mulla kyllä ole omaa kuvaa siellä(kään) en oo saanu aikaseks laittaa.
VIIVIOSKARI oon kokonaan unohtanu onnitella Tonia 1v täyttymisestä, eli onnea pahasti myöhässä. Ikäviä tommoset naapurit! Toivottavasti asia selviää parhain päin.
GAIOLE vauvahuuruissa täällä tosiaan elellään. : ) Mulla maha oli pienempi ku Eemilin aikaan. Sulla noi viikot kiirii eteenpäin. Mä toivoin poikaa. Oon sanonu ihan nuoresta et teen kolme poikaa, vaikka ei niitä niin vaan tehdä. Saadaan jos hyvin käy. Meillä eemil nukkuu noin 10h yöunet joskus menee pidempään, päikkärit on pitkään ollu noin 1,5h mutta nyt on alkanu pidentämään usein pariin tuntiin, joskus jopa kolmeen.
Mullakin muuten meni tosi pitkään sen asian tajuamiseen et oikeesti kohta on kaks lasta, melkeinpä sinne synnytykseen asti. : )
Ristiäiset on meillä 30.5, pidetään seurakunnan tiloissa kun on talo täynnä pitkämatkalaisia. Ja nimi ei ole vielä selvillä... Kohta on jo kiire sen kanssa.
DAJMillako oli Pätkiksen kanssa erimielisyyttä hampaiden pesussa? Meillä meni pitkään niin että Eemil ei antanu ku just käyttää harjaa suussa ja sit loppu. En viittiny pakottaa, vaan harjasin sen minkä anto ja nykyään antaa pestä tosi nätisti. Tahna meillä on käytössä, sanovat h.lääkärissä että sit ku ekat poskihampaat puhkee niin tahnaa voi alkaa käyttää. Niin ja silloin ku ei antanu pestä hampaita niin annoin aina ruuan jälkeen xylitolpastillin. Annan kyllä vieläkin.
HERMIONE voi kun kuulostaa kilteiltä teidän pojat. Mä en näitä meidän lapsia luonnehtis sanalla kiltti. Aika voimakastahtosia tuntuvat molemmat olevan. Ihana kuva teidän pienestä.
Meillä täällä arki rullaa kivasti. Lehmän hermoja tässä tarvitaan ku molemmat huutaa millon mitäkin. Eemilkään ku ei vielä puhu, ja nyt on ottanu vauvasta mallia, siis tajunnu että ku vauva itkee niin tapahtuu. Yrittää sitten ite samaa. Kyllä välillä tekis mieli laittaa korvatulpat ku huuto yltyy vallan kamalaks. Onneks Eemilin kuitenki saa helposti kiinnostumaan jostain muusta ja unohtaa kiukkunsa.
eemil on kovasti mun perään. Ei meinaa isin syli kelvata. Varsinki iltasin kaipaa syliä ja nimenomaan mun syliä. Samoin vaatii vauva, ei viihdy ollenkaan itekseen vaan kaipaa syliin aina hereillä ollessaan. Sit sylitellään sohvalla kaikki. : )
vauva nukkuu 2-3 h pätkiä. Aamut alkaa mulla monesti noin klo.5 ku vauva syö ja ku saan sen nukkumaan niin Eemil jo herää.
Meilläkin ulkoillaan paljon. : )
Vauva kasvaa kamalaa vauhtia 1,5kg oli tullu painoa lisää ja 5cm pituutta. Miksi ne kasvaa niin nopeesti?
BUUFFAN ja HANNNAHIN kuulumisia kävin vakoilemassa ja kovasti tsempitystä teille jos käytte lukemassa, ja kertokaahan kuulumisia joskus. Ymmärrän kyllä täysin että kun kuume iskee niin se iskee ja kovasti. tai se vauvan kaipuu. : )
Nyt iltapuuhiin ja kohti nukkumattia. Ja jos tää ei nyt suostu lähettämään viestiä niin prkl sanon minä. Pari kertaa oon yrittäny käydä kirjottamassa ja herjaa vaan kuinka keskustelut on tilapäisesti pois käytöstä!
Odottelija, Eemil 1v4kk (eilen) ja Vauva 5vko
Tulin jo hyvät äitienpäivät toivottelemaan kaikille enskoille, kun lähden huomenna reissuun Joensuuhun:)
Tipulla ihana ultrakuva:)
Odottelija: Kiva jos säkin pääsisit tuonne facebook yhteisöön. Mailia odotellessa:) Hirmusti teillä vauveli jo kasvanut. Meneekö kuinka samoissa mitoissa Eemilin kanssa?
Mä tosiaan huomenna lähden kaverin polttareihin Joensuuhun:) Kivaa päästä relaamaan. Pojista en kyllä haluis olla erossa ja tuntuu että on jo valmiiks ikävä. On sen verran pitkä matka että pakko olla kaksi yötä poissa :( Miehestä taas ero tekee ihan hyvää. Oo ottanu kaikki taas niin aivoon:/ Ehkä sit parin päivän jälkeen sitä taas jaksaa :)
Jaa enpä jaksa muuta nyt kirjotella tällä erää. Vielä kuuluttelen ihmisiä tuonne FACEBOOKIIN!!!! Laittakaahan mulle sähköpostia. Siellä pystys tosiaan vähän vapaammin juttelee ku täällä. Pitää aina varoa ettei livauta kenenkään nimiä yms.
-Butterfly & Lauri ja Leevi 1v3kk-
... en edes muista kuka alun perin valitteli hampaidenpesuongelmista.... meillä alettiin "pestä hampaita" (lue: pureskella hammasharjaa) jo ennen kun ensimmäiset hampaat olivat edes puhjenneet ja pitkään sujui oikein mainiosti, monesti neiti oikein "pyysi (=osoitteli) hammasharjaa. viimeiset pari kuukautta onkin mennyt enemmän tai vähemmän tapelleen. nyt sit käytiin vihdoin siä ekassa hammastarkastuksessa ja täti sanoi että noin 1,5-vuotiaasta voi ottaa sen hammastahnan käyttöön ja että se monesti auttaa asiaan. menin suoraan kauppaan hakemaan lastentahnaa ja sen jälkeen on sujunut harjaukset ihan hyvin.
nyt nukkumaan...
hannnah ja ella
Meillä on kanssa hampaiden pesu aikamoista tuskaa välillä. Piiperö tunkee kielensä varsinkin alahampaiden eteen, ja sitten ylähuulta ylähampaiden päälle. Vaikeeta on melkein joka kerta. Silti sissinä pestään niin kauan, että tulee puhdasta :) Välillä auttaa se, että antaa jonkun kiiltävän pinnin tms. piiperön käteen, jota se sitten ihmettelee ja vahingossa antaa pestä. Hammastahnaa meillekin suositeltiin sitten, kun poskihampaat on tullu, ja vielä niitä ei ole näkynyt. Ja jos tyttö pääsee liian väsyneeksi, niin pesuhetki on pelkkää huutoa.. Aamuisin sujuu yleensä paremmin. Että näin meillä..
Nyt lähdemme pihalle nauttimaan ihanasta säästä ja hiekkalaatikon kakuista :)
Gaijis ja piiperö
Ihanan kuvan oli Hermione laittanut pojastaan :)
Viivoskari: Nauti nyt siellä vaan pahasta olosta. Kyllä me ymmärretään :) Onhan se aina jotenkin turvallisemman tuntuista kun on jotain merkkejä raskaudesta. Mulla ei ollu oikeastaan mitään ja koko ajan oli sellai olo ku ei oiskaan raskaana.
Ihana kuulla Sara-Mariasta :)
Dajm: Meillä pojat tykkää kovasti hamapiden harjauksesta, joten en osaa antaa mitään vinkkejä miten Pätkiksen sais taas hommasta innostumaan. Kai se sit ajan kanssa taas tottuu. Oisko sille tulossa uusia hampaita että sattuis peseminen?
Jeps mutta pojat heräs nyt niin ei ehdi enempää... Hei tuli mieleen jos jollain on facebook niin ois kiva nähdä teitä muitakin ees melekin livenä tai saa mulle vaan mailiakin laittaa. Osoite on norelmu@hotmail.co.uk
Keväisin terveisin Butterfly & pojat (huomenna 1v3kk)