Kysymys rintapumpuista???
En ny tiedä onko tä oikea paikka, mutta kysyisin kuitenki mielipiteitä rintapumpuista ku niitä ei oikee voi testailla, että mistä olette pitäneet eniten? Entä kumpi olisi parempi käsi- vai sähkökäyttöinen? En itse edes tiedä muuta merkkiä kuin ainu ja avent.. Entäs hinta/laatusuhde?
Pitäisi hommata sellainen ja olisin kiitollinen tiedoista. Mietin ainakin sitä et en mä kyl synnytyksen jälkee mitää enää jaksa lähtee metsästämämään.
Is rv 28
Kommentit (8)
minulla aventin käsikäyttöinen "kahvallinen malli". maksoin 29€ kun ostin mukaan tuli 2 pulloo ja vähän koneeseen varaosiakin jos häviää/hajoaa. itse tykkäsin kovassti.. ei tarvinnut molemmilla käsillä rehkiä, ja oli mielestäni kutakuinkin yhtä nopea kuin sähköinen versio (sitä sairaalassa käytin vauvan ollessa teholla).
molemmat manuaalisia eli käsin olen pumpannut. Ainu oli mielestäni huono. Siinä pumppaus tapahtui vetämällä sylinteriä putkesta ja jouduin käyttämään molempia käsiä kun toisella pidin laitetta kiinni rinnassa. Muistan kertoja kun kädet väsyi ja en enää jaksanut pumpata. Laite veti myös hieman ilmaa jostain välistä, joten imuteho ei ollut paras mahdollinen. Tämä toki voi johtua rinnan muodostakin. Pumppaaminen otti usein kipeetä rintaan kun vehkeessä oli myös erikseen tehon säätö 1-6 asteikolla. Oli pakko käyttää 5 tai 6 jotta sain jotain edes tulemaan. Tähän hermostuneena ostin sitten Aventin perusmallin, jossa käsikahva, josta pumpataan. Tätä on tosi kevyt käyttää, ei erillistä voimakkuuden säätöä ja pumppaus onnistuu yhdelläkin kädellä. Olen ollut tähän tosi tyytyväinen. Heruminen lähtee käyntiin ilman suurta kipua nännissä. Suosittelen tätä lämpimästi omien kokemuksieni perusteella.
Ja se Avenitin Isis on mun mielestä ihan hyvä. Moni muukin kehunut. Se Ainun käsikäyttöinen on surkea, sitä ei kannata ostaa.
Tosin mä en kyllä rintapumppua ostaisi etukäteen ennen kuin on varma tarvitseeko sitä. Tuota Avenitia kuitenkin saa isoimmista marketeista ja monista nettikauppoista. Lisäksi voi ostaa käytettynä.
Sähkökäyttöiset voivat olla vielä parempia, mutta hintakin on kovempi.
Yleensä pumppua tarvitsee kahdesta syystä. Jos imetys ei lähde käyntiin sairaalassa tai jos et väliaikaisesti syystä tai toisesta voi imettää. Ensimmäiseen tarpeeseen saa apua jo siellä synnytyssairaalassa ja saattaa saada esimerkiksi pumpun lainaan. Toinen tarve (eli esimerkiksi joku oma meno) yleensä tulee sen verran myöhemmin, että sen pumpun ehtii sittenkin hankkia jos on tarvis.
Monillahan valuu sitä maitoa alussa niin paljon ihan itsestään maidonkerääjään, että saa niistäkin useamman imetyskerran maitoa pakkaseen.
Tuli vielä mieleen, että kantsii kysyä omasta äitiysneuvolasta ajoissa myös tuota rintapumppua lainaan. Itse en ole kuullut, että synnytys sairaalasta pumpuja annettaisiin lainaan muuta kuin silloin jos vauva joutuu teholle tai jos luovuttaa maitoa. Meilläkin oli sairaalan sähkökäyttöinen lainassa sen kaksi kuukautta jonka vauvamme oli teho-osastolla ja sitten sain vielä äitiysneuvolasta Ainun sähkökäyttöisen lainaan siihen saakka kunnes sain omani hankittua.
Mulla on Ainun ja Aventin käsikäyttöiset rintapumput. Avent on parempi, joten sitä suosittelen.
Mun mielestä rintapumppu kannattaa ehdottomasti hankkia ennakkoon ja niitä löytyy käytettynäkin aika hyvin. Mulla ainakin maitoa tuli alkuun niin paljon, että oli pakko vajuuttaa rintoja välillä. Jos rinta on liian täysi on siitä vaikea syödä pienellä suulla.
Mulla on kokemusta melkein kaikista...
Hankin neljä vuotta sitten esikoisen synnyttyä ekaksi Ainun käsikäyttöisen, joka oli surkea. Sitten ostin käytettynä Ainun sähkökäyttöisen - toimi paremmin, mutta raskasta oli. Lainasin ystävältäni Aventin käsikäyttöisen, joka toimi parhaiten.
Nyt kakkosen synnyttyä ostin käytettynä TommeeTippee merkkisen käsikäyttöisen pumpun, joka toimii todella hyvin. Rintaantuleva kuppi on todella suuri ja pumppu pysyy paikoillaan ja maito heruu hyvin. Suosittelen ainakin isoille rinnoille!! Esim. huuto.netistä saa edullisesti käytettyjä (streriloinnin ansiosta turvallista)
Me hankittiin muutama päivä synnytyksen jälkeen Aventin sähkökäyttöinen pumppu kun toinen rinta meni pahasti tukkoon. Onhan se aika kallis, mutta en ole päivääkään katunut ostosta -jos siis voit/haluat satsata niin se on ainakin hyvä malli.
Pumppu muistaa miten pumppaat parhaiten (siis millä teholla ja imulla) ja sinne voi kait ohjelmoida erilaisia toimintoja (en ole kylläkään käyttänyt kun alusta asti pumpannut minulle sopivalla teholla ja imulla. Pumppua voi myös käyttää käsikäyttöisesti, mukana tulee myös mm. muutama geelipussi, joilla voi lämmittää rintaa, iso ja pieni Avent tuttipullo, kahdet käyttöosat ja erillinen patteriosa eli voi käyttää myös pattereilla jos on tarvis. Koko paketti tulee omassa laukussa, joten myös helppo kuljettaa.
Itse käytän pumppua lähes joka päivä tai ainakin pari kertaa viikossa. Alussa pumppasin, jotta mies sai annettua maitoa pullosta, olen myös pakastanut maitoa varalle ja jos tuntuu siltä, että maitoa on pakkautunut rintoihin niin pumpulla saa nopeasti tyhjennettyä. Eli tullut käytettyä usein.
Olen kuullut monelta ystävältä, että käsikäyttöinen pumppu on jäänyt kaappiin koska pumppaaminen on sattunut. Minulle ei ole ollenkaan samanlaisia kokemuksia, vaikka alussa toinen nänni oli verillä -pumppaaminen ei sattunut, mutta imettäminen sattui.
Viimeksi pumppasin tänä aamuna ja kommentoin miehelleni että kyllä tämä on sitten loistava. Muutamassa minuutissa rinta tyhjennetty, eikä tarvitse keskittyä pumppaamiseen kun kone tekee sen puolesta.
Siis suosittelen kaikinpuolin. :)
Hei!
Itselläni on käytössä Ainun sähkö/paristokäyttöinen, olen ollut tyytyväinen. Se on helppo ja pieni kuljettaa mukanakin, maksoi lähetyskuluineen 80e. Pumppu vioittui jotenkin noin 1kk käytön jälkeen, imuteho katosi. Laite meni takuuseen ja sain uuden tilalle ja hyvin toimii taas :) Jouduin hankkimaan myös käsikäyttöisen (29e) koska uutta odottelin postinvälityksellä. Käsikäyttöinenkin on toki ihan hyvä mutta minulla ainakin meni niskat ja käsi ihan jumiin ja "lypsäminen" kestää aika kauan jos maitoa tulee enemmänkin.