Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

onko 3kk liian pitkä kesäloma viisivuotialle?

Vierailija
15.04.2009 |

Minulla on laskettu aika kesäkuun lopussa. Ajattelen, että voisin pitää viisivuotiaan esikoisen kotona lomalla päiväkodista kolme kuukautta toukokuun lopusta elokuun loppuun. Syksyllä esikoinen menee virikehoitoon päiväkotiin kolme päivää viikossa. Tuntuisi mielestäni hienolta, että esikoisella olisi pitkä kesäloma, koska onhan häntä vanhemmilla koululaisillakin pitkät kesälomat.

Pohdin kuitenkin kahta kysymystä:

a) tuleeko esikoisen kesälomasta pelkkää videoiden katselua äidin maatessa sohvalla vauvan kanssa? Olen raskaudesta aika väsynyt. Nyt pääsiäisenä makasin paljon sohvalla. Kävimme aamupäivisin ulkona, mutta muuten esikoinen leikki itsekseen tai katseli videoita.

b) Asumme maalla, eikä naapurissa ole esikoisen ikäisiä lapsia. Leikkipuistoon on kymmenen kilometria. Ajattelen, että voisin tarjota lapselle kesällä kerran viikossa mahdollisuuden nähdä muita lapsia menemällä tuohon leikkipuistoon. Vaihtoehtoisesti leikkipuiston sijaan voisimme joku viikko kyläillä lapsituttavaperheessä tai kutsua jonkun kylään. onko viisivuotiaalle liian vähän, jos hän näkee ikäisiään lapsia vain kerran viikossa?

Onko kolmen kuukauden kesäloma liian pitkä viisivuotiaalle tällaisessa tapauksessa? Miten sinä tekisit?

M

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koulun alkaessa taa hoitoon - meilkein kaikki muut oavt kuitenkin hoidossa siihen asti ja tuon ikäiselle kaverit ovat kaikki kaikessa..

Vierailija
2/6 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos ei perheen yhteinen loma osuisi kesäkuulle niin pitäisin kesäkuun hoidossa, sillä jo niinä kahtena vapaapäiväänä viikossa lapsi ikävöin päiväkotiin - huonot kotiolot kai...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

k> huonot kotiolot kai...

hauska. :)

Kiitän kommenteista!

ap

Vierailija
4/6 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on liian pitkä loma. Lapsi tottunut toimintaan, jota et nyt pysty hänelle tarjoamaan. Lyhennä/vähennä vaikka hoitopäiviä niin kaikki ovat tyytyväisempiä. Sorry vaan kiihkoilijat.

Vierailija
5/6 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt saikulla äitiysloman alkuun asti ja kovasti olen miettinyt pojan tarhapaikan irtisanomista. Syksyllä menee sitten pelkästään esikouluun, eli on sen 4h päivässä tarhassa. Säästettäis hirveesti kun otettais poika jo nyt pois tarhasta, eikä esim vasta juhannuksen tienoilla, mutta hajoaako muksun pää jos on kuukausitolkulla kotona äidin kanssa, joka ei supistuksien vuoksi oikein mitään pysty tekemään? Ei oikeesti olis nyt varaa maksaa tarhapaikasta, mutta... Niin vaikeita nämä päätöksien tekemiset.

Vierailija
6/6 |
15.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana kesä. Jäin kesälomalle kesäkuun alusta ja loman jälkeen alkoi äitiysloma. Vauvaa odottelin 42+ viikolle asti. Meidän 4,5 v oli täysin kotihoidossa kesälomani alusta asti. Loma meni nopeasti. Olimme paljon pihalla (silloin oli aurinkoinen kesä). Minä lueskelin varjossa ja poika pulikoi altaassa ja leikki hiekkalaatikolla. Välillä pyöräili minun seuratessa vierestä. Vietettiin oikein rauhallisia ja ihania päiviä. Laitettiin kotia valmiiksi vauvaa varten.

Ei pitkästynyt poika eikä äiti rasittunut. Oli ihanaa "tankata" yhdessäoloa ennen toisen lapsen syntymistä.