Te, joilla alkuvaiheen keskenmeno tai muu raskauteen liittyvä vaiva työpäivänä...
mitä olette ilmoittaneet työnantajalle? Eli tilanteessa, jossa työnantajan ei välttämättä tarvitse tietää asian todellista tilaa. Oletteko esim. ilmoittaneet poissaolon syyksi kuumeen, vatsataudin tms.?
Kommentit (3)
Mä menin muös (pienessä shokissa tosin varmaan) töihin iltavuoroon, helpompi lopulta niin kuin mähkiä kotona...ei ois asiaa muuttanu. Lääkäriä ei mun tilanteessa tarvittu, kaikki tuli ihan ittekseen pois, jälkikäteen sitten kävin tohtorillakin kyllä.
Tosin nyt kun älkikäteen aattelen ois varmaan ollllu ihan fiksua jäädä kotia, mutta ihminen toimii tollaisissa tilanteissa kummallisesti välillä.
Meillä voi olla kaksi päivää pois ilman lääkärintodistusta. Enkä kyllä ole pois jos ei ole ihan pakko. Jos lapsi sairastaa, mies jää kotiin -minä menen töihin.
Mutta sanoisin varmaan että henk.koht. terveyteen liittyvästä syystä joudun olemaan pois ja lisäisin, ettei kuitenkaan mitään vakavaa tai pidemmälle työkykyä vaikeuttavaa vaivaa.
Rehellisyys, myös siinä, ettei halua kertoa kaikkea, kannattaa aina. Rehellisyyttä ja tiettyä suoruutta haluan myös lapsilleni opettaa ja siksi itsekin niin toimia.
olin normaalisti töissä. kivut pysyivät buranalla kurissa ja vuotoon riitti yöside, ei siinä poissalo tullut mieleen. kukaan ei olis hoitanut hommiani jos olisin kotiin mennyt suremaan, eikä tehnyt edes mieli, paremmin jaksoi kun teki vaan työtä ja mietti muiden pulmia.