Kiroillaanko teillä kotona? Saavatko lapsenne kiroilla?
Meillä ei kiroilla (paitsi mies joskus "vahingossa"), mutta olen huomannut miten yleistä on, että äidit kiroilevat lasten edessä. Ja lapset sitten kiroilevat samoilla sanoilla ollessaan kylässä ym. Miksei haluta näyttää hyvää mallia? Totta kai lapset kiroilevat, jos kotona sellaista oppivat. Mitä hyötyä on kieltää lasta kiroilemasta, jos itse päästelee miten sattuu??
Kommentit (14)
Mutta ei me ihan jatkuvasti kiroilla ja yritetään välttää. En edes muista, milloin viimeksi olisin itse kironnut lapsen edessä. Manaan kyllä useinkin, mutta hassuilla kiertoilmaisuilla, kuten voi himpula. Näitä lapsetkin sitten käyttää. :) En usko, että varsinaisesti osaisivatkaan kirota muuten, vaikka joskus ovat oikeankin kirosanan kuulleet.
Lapset 5 ja 2.
Mutta tän perheen esikoinen joka on nyt teini, kiroilee aivan järkyn paljon, pienenä ei kiroillut. Mä kuuntelin ykspäivä sitä poikaa ja mun oli jo sanottava sillle että siivoa vähän suutasi, ei sitä vittua tartte joka toisena sanana hokea vaikka se varmaan kovasti kiinnostaakin.
Minä en koskaan lapsen kuulleen. Lapsi 4 v, ei ole koskaan kiroillut.
Joskus vahingossa päässyt ärräpää suusta ja lapsi on sitten imenyt sen itseensä kuin sieni. Ja saattaa toistella sitä.
Olemme kieltäneet sanomasta sitä, ja sanoneet että se on huono sana ja äiti/ isä teki myös väärin kun sanoi niin.
poikia kaikkia, nuorimmat päiväkodissa ja vanhin vasta ehkä kolmannella. Vakiosanastoon kuuluu yh-äidilleen huudetut: vitun huora, ime munaa, turpa kiinni.
Että näin. Onko ihme että mietitään lastensuojeluilmoituksen tekoa....
poikia kaikkia, nuorimmat päiväkodissa ja vanhin vasta ehkä kolmannella. Vakiosanastoon kuuluu yh-äidilleen huudetut: vitun huora, ime munaa, turpa kiinni.
Että näin. Onko ihme että mietitään lastensuojeluilmoituksen tekoa....
Lapset ei silti kiroile.
Kuten ei tee monta muutakaan asiaa mitä aikuiset tekee.
Tiedän monta muutakin perhettä joissa vanhemmat kiroilee, mutta lapsilta se on kiellettyä. Ei siinä mitään ongelmia ole.
Itse olen yh ja vaadin kyllä lapsilta kunnioitusta vanhempaa kohtaan. Tuollaisesta huutelusta tulisi sellaista huutia että muistaisivat ikänsä.
eli joskus suutahtaessa tulee perkele suusta tai, että "on se nyt helevetti kun homma ei luista"
Siitä saa kyllä kuulla lapsilta. Moralisoivat oikein urakalla. Ja vanhin on jo 14. Niin ja eivät tosiaan itse kirvaa.
ja valitettavasti myös 3-vuotias muistaa ne rumat sanat tarkkaan ja toistelee niitä. Tietää, että ne ovat rumia sanoja, mutta nauttii joskus siitä, että saa provosoida.
vittua joka sanan väliin. Mutta jos vituttaa, niin kyllä me se niin sanotaan, perse on perse, paska paskaa ja kusi kusta. "Äiti, taas on kusitippoja pytyn reunalla", "kaaduin pyörällä ja nyt on perse kipeä", "hirvee paskahätä"..
Tyttö on 10 ja käyttäytyy ihan moitteettomasti. Jos itse kiroilen liikaa tai ns. turhaan, niin tyttö sanoo että käyttäydyn kuin ostarin pissis :o))
Lapset ei silti kiroile.
Kuten ei tee monta muutakaan asiaa mitä aikuiset tekee.
Tiedän monta muutakin perhettä joissa vanhemmat kiroilee, mutta lapsilta se on kiellettyä. Ei siinä mitään ongelmia ole.Itse olen yh ja vaadin kyllä lapsilta kunnioitusta vanhempaa kohtaan. Tuollaisesta huutelusta tulisi sellaista huutia että muistaisivat ikänsä.
Miten ihmeessä aikuiset perustelevat lapsilleen tai itselleen sen että äiti tai isi saa kiroilla mutta lapsi ei? Aivan yhtä rumalta se kuulostaa aikuisen suusta kuultuna kuin lapselta, vaikka kuinka koittaisit väittää muuta. Mun mielestä ei riitä perusteluksi se että vanhemmat saavat tehdä sellaisia asioita joita lapset eivät - kiroilu on todella typerää ja sivistymättömän kuuloista niin aikuisen kuin lapsenkin suusta. Samaan kategoriaan menee kaikki perseet, paskat ja kusijutut. Meillä ei todellakaan puhuta perseestä tai paskasta. hyi että!
kiroilu on todella typerää ja sivistymättömän kuuloista niin aikuisen kuin lapsenkin suusta. Samaan kategoriaan menee kaikki perseet, paskat ja kusijutut. Meillä ei todellakaan puhuta perseestä tai paskasta. hyi että!
Hirveä haloo jostain kiroilusta. Ei siinä mitään pahaa ole. Tietenkin täytyy ottaa muut huomioon ja käyttäytyä ns. siivosti julkisilla paikoilla, mutta kyllä kotona saa sanoa jos vituttaa.
Muuten ei kyllä kiroilla, eikä saa lapset kiroilla. En tunne yhtään perhettä missä lapset saisivat luvan kanssa kiroilla, ei edes niissä perheissä missä vanhemmat kiroilevat paljon.