Paljonko Lego Star Wars pelin ikäraja?
Kommentit (13)
levyn kannen alareunassa on suht'suurella 3+. Eikö teidän levyssä ole sitä ikärajaa merkitty??
Kyllä munkin mielestä ikäraja vois olla vähän korkeempi, 3-vuotias on aika pieni pelaamaan tollasta sotapeliä.
Munkin mielestä on vähän liian hurja peli 5 ja 3 vuotiaillemme.
ap
Niin pienikin lapsi erottaa pelin helposti todellisuudesta. Mutta on kyllä ihan liian vaikea peli kolmevuotiaalle. Meidän poika alkoi pelailemaan sitä reilu nelivuotiaana ja vaikeeta oli silloinkin.
Tämä selvisi minulle, kun olin kuuntelemassa ihmistä, joka puhui leffojen, ohjelmien ja pelien ikärajoista. Kun ikäraja on ympyrän sisällä, se on virallisen tahon tarkastama. Mutta peleissä se on laatikon sisällä ja tällöin se on pelin tekijän lätkäisemä ikäraja.
ja siinä nuorimmat ikärajat StarWars:t ovat 6-12 v ja vanhemmat 9-14. Duplot ovat yleensä 3-5 -vuotiailla ja ei kai StarWars:ia tehdä edes Duplo kokoisia. Käsittääkseni ovat Legoja ja niistäkin vähän vanhemmille.
ja siinä nuorimmat ikärajat StarWars:t ovat 6-12 v ja vanhemmat 9-14. Duplot ovat yleensä 3-5 -vuotiailla ja ei kai StarWars:ia tehdä edes Duplo kokoisia. Käsittääkseni ovat Legoja ja niistäkin vähän vanhemmille.
näkee siinä sitten, millainen peli on ja miten lapsi siihen suhtautuu. Reilu nelivuotiaana meillä tätä tosiaan alettiin pelata, kuusivuotiaasta alkaen on pelannut yksinkin ko. peliä. Mutta totta on, ettei ikärajoihin voi sokeasti luottaa, lapsetkin ovat niin erilaisia. Ja tärkeää on tutustua peliin ja sen maailmaan yhdessä ja keskustella siitä, tehdä lapselle ero pelin ja todellisuuden välille.
Tämä selvisi minulle, kun olin kuuntelemassa ihmistä, joka puhui leffojen, ohjelmien ja pelien ikärajoista. Kun ikäraja on ympyrän sisällä, se on virallisen tahon tarkastama. Mutta peleissä se on laatikon sisällä ja tällöin se on pelin tekijän lätkäisemä ikäraja.
hahmot ovat vain legoukkoja, ei paljon auta, jos peli on muuten pelottava tai väkivaltainen. Kolmevuotiaat elävät vielä satumaailmassa, jossa tarun ja toden ero on häilyvä. Ne piirretytkin voivat olla täyttä totta lapselle.
eikä StarWars todellekaan ole tarkoitettu 3-vuotiaille. Suositusikäraja kouluikäiset. Mutta nehän ovat vain suosituksia, joten jokainen vanhempi antakoon leikkiä, millä tahansa lelulla. Onko se sitten järkevää, on tietty eri asia?
Olisiko linkkiä? Haluaisin näyttää miehelle "mustaa valkoisella"!
ap
Ostimme kaikki myynnissä olevat LEGO PS2 pelit ja olemme mieheni kanssa pelanneet niitä kaikki. Indiana Jones, Batman ja Star Wars 2 ollaan saaneet 100%. (siis peli läpi)
hahmot ovat vain legoukkoja, ei paljon auta, jos peli on muuten pelottava tai väkivaltainen. Kolmevuotiaat elävät vielä satumaailmassa, jossa tarun ja toden ero on häilyvä. Ne piirretytkin voivat olla täyttä totta lapselle.
Mies väittää että se on 3, ja antaa lastemme pelata, mutta minä epäilen että on 7. Kumpi on oikeassa?