Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten perheesi kestäisi 2kk:n lomautuksen?

Vierailija
09.04.2009 |

Mä olen kotiäiti ja mies tienaa ihan kivasti n.3500e/kk käteen. Kyllä vois tehdä tiukkaa jos menettäis yllättäen kahden kuukauden palkan vaikka kuinka maksettais lainasta vaan korot yms. Rahastoissa olisi kyllä rahaa hätävarana, mutta eipä ole hurjan hieno aika niitäkään suurella tappiolla sieltä nostaa. Mutta kyllä uskon että selvittäis lomautuksesta juuri ja juuri mutta todella tiukkaa se tekisi.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

konkurssi tulisi tai asunnon myynti. Mutta mitäpä tuota suremaan, tulee jos on tullakseen.

Vierailija
2/15 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloudellisesti pärjättäisiin ihan hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2kk:n lomautus, ei tuntuisi missään. Ja saisihan silloin ansiosidonnaista. Miehen lomautus tuntuisi enemän, mutta ei vaikuttaisi mitenkään elämään jos kyse olisi vaan tuosta 2 kuukaudesta, eli mistää ei jouduttaisi tinkimään.

Vierailija
4/15 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisipa tehtyä rästiin jääneitä kotihommia.

Mikset sinä menisi töihin 2 kuukaudeksi?

Vierailija
5/15 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin kuukauden palkan verran. Näin neuvovat velkaneuvojat ja Martat.

Vierailija
6/15 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen lomauttamisen meidän perhe kestäisi varmasti kohtuu hyvin. Muutenkin me kulutetaan aika vähän eikä tällä hetkellä mitään isoja hankintoja ole näköpiirissä muutenkaan. Mutta jos molemmat joutuisivat lomautetuiksi, niin tokihan se alkaisi jo näkyä. Pari kuukautta kyllä pärjättäisiin, koska meillä on ihan mukavasti säästöjä. Mutta ne säästötkin on ajateltu tulevaan rakennusprojektiin, joten jos ne syödään, niin sitten siirtyy tietenkin projektikin...

Sinänsä taantumaan olemme varautuneet jo ainakin viimeiset viisi vuotta. Sinä aikana on sekä miehen että minun firmassa ollut useammat yt-neuvottelut. Toistaiseksi niistä ollaan päästy säikähdyksellä, mutta pysyypä ainakin jalat maassa eikä tule vahingossakaan erehdyttyä esim. ottamaan mitään hirmu lainoja, kun työnantaja välillä palauttaa realiteetteja mieleen.

Vierailija
7/15 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se otti sen ainakin ulospäin ihan iloisesti vastaan "sai ylimääräisen lomakuukauden". Mies on työttömänä joten tulot tosiaan tippuu, mutta huolellisesti raha-asiat järjestettyä ja kuukauden budjetin tekemisen jälkeen uskoivat selviävänsä ja sen jopa tekevän perheelle hyvää :).

Vierailija
8/15 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole niin tiukille vedetty, etteikö ansiosidonnaiset ihan hyvin riittäis. Tosin nykytilanteessahan ne ei ehdi edes maksuun tuossa 2 kuukaudessa. Mutta selvittäis silti.

Mulla on se kuva, että kun on työnantajalle ilmoittanut vanhempain- tai hoitovapaan kestävän tiettyyn päivämäärään, sitä ei ole niin helppo mennä muuttelemaan? Eli toinen ei voi niin vain mennä heti takaisin töihin ? Ei tosin ole meille ajankohtainen kysymys kun ollaan jo molemmat töissä mutta noin ylipäänsä...

Vierailija
9/15 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos molemmat lomautettaisiin voisi olla että otettaisiin ne 2kk lyhennysvapaata asuntolainasta.

Jos toinen lomautettaisiin meillä varmaan nauttisivat lapset. Olisi joku kotona lähettämässä kouluun ja ottamassa kotiin ja nuorin saisi olla kotona. Jokunen koulun loma-aikakin voisi hoitua tuossa ajassa. Varmaan voisi siivota kotona, huoltomaalata aitaa yms. ja hoitaa pihaa.

Vierailija
10/15 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei meillä ole lainaakaan koska ollaan vietetty liikkuvaa elämää komennusten perässä enkä tiedä ollaanko asettumassa aloilleen tännekään.

Ja kyllähän sitä ansiosidonnaista tieten saisi mutta eri juttu ehtisikö mennä käsittelyä läpi tuon 2kk:n aikana? Nyt on kassoilla aika pitkät jonot varmaankin.

Vierailija
11/15 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska puskurirahasto hupeni yllättävään kylpyhuoneremonttiin eikä lasten hoitopaikkoja viitsi noin lyhyeksi ajaksi irtisanoa. Lyhennysvapaata lainasta ja... No, on meillä visat :)

Vierailija
12/15 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pärjätä parin kuukauden lomautuksen ajan.

Eikö teillä ole mitään säästössä? Luulisi että tuollaisilla liksoilla jäisi jotain aina säästöönkin, vai onko kaikki pistetty menemään (kallis kämppä, autot, matkustelua jne)?

Mä olen ollut nyt reilu 3kk lomautettuna ja ansiosidonnaisella elellään. Kyllähän sillä toimeen tulee kun on pakko, välillä tosin joutuu Visaa vilauttamaan kaupan kassalla.

No, kaikki on suhteellista. Miten se sanonta menikään... Ei ne suuret tulot, vaan ne suuret menot.

Vierailija
13/15 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n perhe taitaa olla oikein tyyppiesimerkki siitä ettei jotkut ole viime lamasta oppineet yhtään mitään.

Eletään vaan nousukauden huumassa. Niin se vaan rupeaa monilla se siloinen pinta säröilemään kun lama iskee eikä ole yhtään varauduttu ns. "pahan päivän varalle".

Vierailija
14/15 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies lomautettaisiin voisin mennä itse välillä töihin. Voisi oikeastaan olla ihan kivaa vaihteluakin!!!!!!!!

Vierailija
15/15 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheelle ei vaan käynyt ihan noin hyvin, vaan mies irtisanotaan parin kk:n päästä... :-/ V*tuttaa. Olisikin vain lomautettu. Mutta joo. Kyllä me silti pärjätään. Säästössä on 35 000 ja saahan mies ansiosidonnaista jopa sen pari vuotta.. Jollei siis siihen mennessä työtä löydy. Ja luulen että löytyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan