Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tasan 2v:n kiroilu, miten reagoida?

05.04.2009 |

just mietin, että kehtaanko edes kysyä tätä, mutta laitan nyt kuitenkin, jos vinkkejä tulisi. Eli miten reagoisin, kun meidän juuri kaksi vuotta täyttänyt pikkuinen kiroilee? On juuri oppinut puhumaan 2-sanaisia lauseita, mutta valitettavasti sanavarastoon on jo tullut mukaan "ai vi**u". On sen nyt päivä päivältä oppinut sanomaan selvemmin ja muutkin sen jo alkaa ymmärtämään. Me aikuiset ollaan kyllä pyritty välttämään kiroilua, mutta isoveljen tarkat korvat ovat rekisteröineet kyllä kaikki vähänkin rumemmat sanat ja niin on kierre valmis. Meidän 2v tekee sitten kaiken, minkä tietää olevan kiellettyä. Tämä kiroilu on nyt ihan uusi juttu, joten en ole vielä valinnut, mille linjalle lähtisin. Mietin juuri, että lähdenkö kieltämään voimakkaasti vai jätänkö huomioimatta, jolloin se saattaa mennä ohi. Sitten kun on vähän vanhempi, niin puhekin jo tehoaa paremmin.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
20.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienemmät siksi kun matkivat ja ihmettelevät, eivät vielä ymmärrä.

Ja minä ajattelen isompien lasteni kohdalla niin, että eivät saa tietenkään kiroilla mutta rajoja saa ja pitääkin testata, jotta voi kasvaa turvallisesti lapsuutta omassa kodissa ja niistä opitaan eikä asioita tarvitse pelätä. Ei kiroilu ole maailman loppu mutta se kiroilu ei kuulu hyviin tapoihin eikä ole kauniin kuulosta jos kiroiluttaa niin voi kyllä muutakin suustansa päästellä ;)

Meillä tuo 2v on nyt täysin unohtanut kirosanat ja se oli joku vaihe tuossa hetken kun hoksasi muutaman sanan mutta ei sen enempää. Niistä ei tehty isompaa huomiota ja ne jäi. Mutta kun huomaavat ettei sitä sanaa saa sanoa, siihen reagoidaan niin kyllähän ne sitä silloin juuri alkaa sanoa ja katsovat oikein että mitä siitä seuraa, huomaako ja kuuleeko muut.

Vierailija
2/3 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiroilee jos kuulee, että joku muukin kiroilee eli matkii tässä iässä erittäin taidokkaasti kaiken.

Itse en ole kiinnittänyt huomiota siihen tai sitten olen käyttänyt jotain sanaa painokkaasti joka on "vähän sinne päin" mutta ei kirosana. Ja meillä ainakin on unohtunut ne hyvin nopeasti jos näin muuten ei ole puheissa kirosanat ympärillä jatkuvasti.

Meillä ainakin on unohtunut kun ei ole kuullut ei niille isommat lapset ole nauranut, kuten alkuun nauroivat ja sehän vasta innostutti..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en nyt sitten lähtenyt voimakkaasti kieltämään kiroilua, sillä pelkään että siitä meidän veijari vaan innostuu eikä ole kiva kun ulkosalla kaupoissa ym. hokee koko ajan sitä yhtä rumaa sanaa, kun haluaa huomiota minulta.

Äkkiä se v-sana onneksi unohtui sen verran, ettei huutele enää päivittäin sitä. Mä luulen kyllä että kiroilulta ei voi välttyä, ennemmin tai myöhemmin lapsi kuin lapsi oppii ne sanat ja testaa vähän rajojaan. Vai ootteko samaa mieltä?