Nolo kysymys: "avautuuko" alapää juuri ennen kuukautisia?
Luulen että tämä koskee vain synnyttäneitä: minulla on ollut synnytyksen jälkeen sellainen tunne juuri ennen kuukautisia, että alapää ikäänkuin "avautuisi", siis se emättimen "kanava" ja ulommat häpyhuuletkin tuntuvat olevan ikäänkuin "auki". Kuulostaako ihan epänormaalilta???
Kommentit (7)
ja viime ovulaation aikaan huomasin myös.
Säälittävää kun nainen ei ymmärrä omasta anatomiastaan ja fysiologiastaan mitään, kaikki normaalit ilmiöt ovat ihan mystisiä ja sitten voi olla tällaisia harhaluuloja. Ei avaudu ei.
Kohdunkaulan avautumista ei kai voi tuntea "ulospäin", vaan sen voi todeta vain koittamalla kohdunkaulaa sormin? Olenko ymmärtänyt oikein? Tarkoitin ekalla viestillä sellaista "avaumista", jonka todella tuntee ihan koko ajan, emättimen aukko/kanava on ikäänkuin avonaisempi/auki muutaman päivän ajan ennen kuukautisia. Voi olla että ovulaation aikaankin jonkin verran, mutta ei niin huomattavasti.
mitä sä tarkotat... Oudolta kuulostaa.
pahimmillaan (kuukautisten eka päivä) ne tuntuu sille, että paine alapäässä on niin kova, että koko pimpsa tipahtaa pois!
Ja olen gynellä käydessä epäillyt itse kohdunlaskeumaa, jota ei kylläkään todettu. Kuulemma alapää on ihan reilassa, mutta mahdollisesti kudokset vaan edelleen herkistyvät enemmän hormonaalisille muutoksille.
Tämä koskee sekä synnyttäneitä että niitä jotka eivät ole synnyttäneet.