Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opettajan sijaisen hommista

Vierailija
31.03.2009 |

Olen vuoden aikana sijaistanut milloin ketäkin ja tänään tuli vastaan aika tiukkaluontoinen luokanopettaja, jonka sijaiseksi ryhdyin. Tällä opettajalla on ollut tapana heti laittaa jälki-istuntoon unohtuneista läksyistä ja valvoa sitten niitä jälki-istuntoja.

No minusta se tuntui vähän tarpeettomalta kun eräs tyttö oli unohtanut läksynsä tehdä. Pyysin häntä tekemään rästiin jääneet hommansa kotona enkä jättänyt häntä koulun jälkeen istumaan. Olisiko teistä minun pitänyt tehdä niin? Siis siitäkin huolimatta, että palkkaahan minulle maksetaan vain niistä lukujärjestyksen mukaisista tunneista?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisemmin varmasti on käytössä sellainen systeemi, että kolmesta merkinnästä saa sen jälki-istunnon. Vahinkojahan kuitenkin voi sattua, eikä heti ekasta virheestä tarvi rangaista kovimman mukaan.

Mutta sun kannalta on toisaalta tylsää se, että jos pidät lepsumpaa linjaa, niin siitä oppilaat saattavat innostua kokeilemaan, että missä ne sun rajat on.

Sijaisen paikka ei oo mikään kiitollisin.

Vierailija
2/4 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

läksyistä. Varsinkin kun kiusaamisesta ei saa mitään rangaistusta! Näin siis meiädn koulussa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt vaan 2 päivää, jonka jälkeen vaihdan taas maisemaa. Opinnot ovat itsellä vielä vähän vaiheessa, joten näitä pätkiä teen.

Vierailija
4/4 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaako vakiope jälkkäriä vai pitääkö oppilaan jäädä koulun jälkeen tekemään ne tehtävät? Ensimmäinen yhdestä kerrasta kuulostaa supertiukalta, jälkimmäinen on ihan normaalikäytäntö.

Lyhytaikaisena sijaisena voit tehdä miten parhaaksesi näet. Jos joka tapauksessa käytät 10-15 min tuntien jälkeen luokassa aikaasi viimeisen tunnin jälkeen, menee laiskanläksyn valvonta siinä sivussa.

Itse olen noissa tilanteissa todennut: "Onnenpäivä sinulle, juuri tänään en ehdi laiskanläksyäsi valvomaan. Ensi kerralla onkin tilanne sitten toinen, jota muista jatkossa tehdä ne läksyt".