Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Että mua ärsyttää mun siskot!!

Vierailija
30.03.2009 |

Meitä on 3 siskosta, joista 2 on kotiäitinä ja minä olen ainoa joka käy töissä. Nyt sitten mun siskot on alkaneet ilmoittelemaan mulle harva se viikonloppu, että ensi lauantaina sitten luvattiin mennä tekemään suursiivous äidille ja isälle. Tai varaa sitten ensi viikonloppu, että lähdetään katsomaan uusia sohvakalusteita vanhemmille jne jne. Siis mä en JAKSA lähteä niinä ainoina vapaapäivinä, joita mulla on, katsomaan jotain sohvia tai tekemään suursiivousta. Kun pitäisi ehtiä vielä kotonakin siivota ja haluaisin vaan levätäkin joskus...! Kuulostaa tylyltä, mutta mulle noi viikonloput on niiiin tärkeitä, että mieluummin sitten vaikka maksan sen siivoojan vanhemmilleni ja menen muuten vaan kyläilemään, mutta en mä jaksa siivota tai kierrellä kaupoissa tai möyriä puutarhaa...

Sitten jos en mene mukaan, niin tottakai puhutaan että on se niin ylpeä kun ei viitsi tulla tai jotain :(. Ja äitinikin olettaa tietty että minäkin olen noissa mukana, mitkä nuo 2 siskoa ovat keskenään päättäneet, ja hänkin sitten ihmettelee jos en mene. Mikä oikeus siskoilla on päättää mun tekemisistä, ja suunnitella mun viikonloput valmiiksi?? Miten voisin sanoa asiasta suututtamatta ketään? Olen yrittänyt sanoa, että "voi kun olen nyt väsynyt, tai on ollut raskas viikko" tms, mutta vaan hymähtävät että no kenellä ei olisi... Olenko mä ihan täysi ääliö ja itsekäs, vai ymmärtääkö joku mua??

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä vanhempaisi ovat?

Vierailija
2/11 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kuule se on sellanen homma että on aika kovat paikat töissä ja en todellakaan lähde nyt vähillä vapaillani siivoilemaan tms muiden koteja. Että menkää keskenänne. Harmillista että joku ottaa nokkiinsa, mutta kyseessä on kuitenkin ihan sun oma elämä. En itse kyllä missään nimessä suostuisi tuollaiseen että muut päättäisivät mitä teen viikonloppuisin.

Se on sun omaa aikaa ja piste.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä vanhemmistani että sisaruksistani...

Vierailija
4/11 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siskokset valitsisi vanhempiensa huonekalut?

Ei meillä ole puututtu mitenkään vanhempien kodin sisustusasiohin eikä siivotakaan siellä ja ovat sentään 76-vuotiaita.

Jos ja kun yökyläilemme petaan sängyt ja lähtöaamuna tuuletan vuodevaattet ja pistän koneen pyörimään ja kesällä ehtii lakanat kuivua ja laitetaan puhtaina kaappiin.

Viikkosiivoukset äiti hoitaa edelleen itse. Kokkaan siellä käydessä mutta vain sitä syöntikertaa varten.

Siskosi ovat outoja kun puuttuvat vanhempienne kodinhoitoon jos siihen ei oikeasti ole tarvetta.

Vierailija
5/11 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli vanhempienne kevätsiivous + uusia huonekaluja, vai onko tämä jatkuvaa?

Tottakai siskosi suuttuvat, yleensä ihmiset suuttuvat kun joku pitää puoliaan. Mitä sitten? Sovitte riitanne sitten myöhemmin. Enhän tunne äitiäsi, mutta minä soittaisin hänelle suoraan ja sanoisin, etten jaksa tulla, ja että siitä ei pidä vetää mitään hirveitä johtopäätöksiä. Sinun arkesi on toisenlainen kuin siskojesi ja tarvitset lepopäiväsi. Käyt kylässä sitten kun pääset. Ja tietysti, jos ostatte sohvan lahjaksi niin osallistut kuluihin.

Vierailija
6/11 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkakin mä olen kotona tällä hetkellä, niin teen viikonloppuja toisinaan töissä. Porukat olettaa, että mä tuun automaattisesti johkin viikonloppuna olevaan juttuun ja kun ilmoitin että olen ko päivänä töissä, niin vedetään herneenpalko nenään. Sisko ei ole missään töissä, sopii näitä menoja ja maksattaa äidilläni, ja sit ei voi käsittää, että me ei oikeesti eletä kotihoidontuella, vaan on pakko käydä lisäksi töissä (okei eletään just just, mut jos joskus haluis ostaa itselleen paidan tai vaikka uuden ripsarin, niin töitä on tehtävä). Murrr....

Sano vaan, ettei sovi, sulla on oikeus nauttia viikonlopuista ja siivota kotonakin. Tai sit kysy, tuleeko ne siskot sitte viikolla sun töissä ollessa hoitaan sun kodin siivouksen, niin sit sä voit ehkä ehtiä siivoamaan vanhemmille.

Vierailija
7/11 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin siskot päättävät keskenään kaikesta ja haukkuvat sitten minua, kun en alistu heidän päätöksiinsä. Minä olen ainoa, jolla on lapsia ja vaativa työ.

He sekaantuvat sitten myös minun kodinhoitooni ja lastenhoitoon jne. On tosi vaikea sitä vakiintunutta junttaa vasten taistella - enkä usko, että he edes tajuvat toimintamalliaan, kun ovat aina tehneet niin.

Vierailija
8/11 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitinä ollessani tein paljonkin hyväntekeväisyys- ja talkoohommia eräässä yhdistyksessä. Työelämään lähtöni jälkeen minun piti lähestulkoon sanoutua irti koko hommasta, kun porukat yhdistyksessä eivät tajunneet, ettei aikani riitä niihin juttuihin enää samalla tavalla.

Kyllä sitä vapaa-aikaa on yksinkertaisesti paljon enemmän kun on kotiäitinä. On aikaa ja energiaa tehdä kodin ulkopuolisiakin juttuja.

Vierailija
9/11 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei musta tosiaan sun tarvitse. Voithan siä äidillesikin soittaa ja sanoa, että et nyt tule, mutta että voit vaikka maksaa sen siivoojan kotiin joku kerta. Siis en nyt ihan sitä tosta sun viestistä saanut selville, että oliko sulla omia lapsia?

Vierailija
10/11 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä on nyt jatkunut jonkun aikaa, ehkä puolisen vuotta, jostain syystä ovat nyt saaneet päähänsä, että vanhemmat tarvitsee apua. Voi tietty olla, että tämä ajatus on tullut äidiltä itseltäänkin, ehkä hän on sanonut että olisi kiva kun joku auttaisi, ja tässä sitten ollaan... ap

Vierailija
11/11 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö voi vuorotella?

Jos vanhempasi oikeasti tarvitsevat jo apua, niin silloin minusta on heidän auttamisensa kuuluu kaikille lapsille, töissä tai ei. Toki nämä hommat pitää hoitaa ajan ja jaksamisen mukaan, esim. kotiäitisiskosi siivoavat 2 krt/kk ja sinä 1 krt/kk.

Puhukaa avoimesti tästä, kyräily ja ihmettely vain lisäävät väärinymmärryksiä ja pahaa mieltä.