Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua! Meneekö Helsingissä ala-asteikäiset koulun kautta myös hammaslääkärille?

Vierailija
30.03.2009 |

Tulin juuri tajunneeksi, että olen viimeksi vienyt tokaluokkalaiseni hammaslääkäriin alle kouluikäisenä. Ekalla luokalla heillä oli luonnollisesti koulun terveydenhoitajan ja lääkärintarkastus, josta sain infoa kotiin ja jossa olin mukana. Nyt yllättäen minulle tuli mieleen, etten muista saaneeni vastaava infoa hammaslääkäritarkastuksesta koko kouluaikana. Eikö nykyään koululaisia ohjatakaan hammastarkastuksiin kouluterveydenhuollon kautta?

Tuliko nyt kiire varata hammaslääkäriaika? Tämähän tarkoittaa sitä, että lapsi on ollut tarkastuksessa viimeksi yli kaksi vuotta sitten. Apua!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin espoossa ja muutaman vuoden välein tarkastetaan,ei joka vuosi jos ei ole syytä

Vierailija
2/6 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan automaattisesti koulun kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkastukseen mukaan.

Vierailija
4/6 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysäses asiasta ensin koulun terveydenhoitajalta.

Vierailija
5/6 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeksi tarkoittaa sitä, että jos lapsen hampaat on olleet OK tarkastuksessa, seuraava kutsu tulee vasta parin vuoden päästä.

Jos ongelmia tulee pitää tietty ottaa akuutisti itse yhteyttä hammaslääkäriin.

Mutta siis enää ei kutsuta joka vuosi varmuuden vuoksi tarkastukseen eikä jotain tiettyä ikäluokkaa aina. Vaan tarpeen mukaan.

Isoissa paikoissa tietty on sitten vielä aikamoiset jonot ja tuo kutsujärjestelmä pyörii siellä joukossa miten missäkin.

Ei ole iso vaiva soittaa hammashoitolaan ja tiedustella kuinka asia teillä sujuu.

Voit olla leppoisin mielin :)

Vierailija
6/6 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kautta. Asutaan Etelä-Helsingissä. Muistelimme miehen kanssa, että mies oli lapsen kanssa hammaslääkärissä tosiaan viimeksi eskarivuonna. Taidanpa soittaa tuonne kaupunginosamme hammaslääkäriin ja kysäistä...

ap