Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*****MARRAKSET -05!*****

28.03.2009 |

PITKÄSTÄ aikaa taasen ajattelin kirjoittaa ja kun tuntuu hiljenneen porukka niin herätteläänpä vähän henkiin porukkaa, eikös?! :)

Mitäs teille kaikille kuuluu? En ala nyt erikseen erittelemään kaikkien nimimerkeillä, vaan ilmoitelkaa mahdollisimman moni itsestänne.

Meillä tammikuussa tilanne muuttui niin että mies aloitti viikonloppuvuorot 3 kuukauden ajaksi, eli on ainoastaan lauantain ja sunnuntain töissä. Lotan hoitoa näin ollen vähennettiin ja on vain 2 päivää viikosta hoidossa (ti ja ke) 5 tuntia, klo 8-13. Olisin halunnut laittaa 3 päiväksi ja useammaksi tunniksi, mutta päiväkodista ehdotettiin tuota järjestelyä niin ajattelin sitten että käyköön sitten. Tosin nyt ilmeisesti jatkuu miehen viikonloppuvuorot pitemmällekin, ehkä ihan vuoden loppuun asti. Enkä oikein tiedä onko se hyvä vai huono juttu :)) Vaikkakin mies ei ole ihan varma haluaako jatkaa vai ei viikonloppuvuorossa, kannatus on tosin enemmän niiden puolella.

Toivoisin vain että saataisiin Lotta kuitenkin useampana päivänä sitten hoitoon, mutta katsotaan nyt. Lotan kannalta kun ei oo parasta ainakaan kokonaan luopua niistä, kun on niin hitaasti lämpenevä että on edelleen aika säikky hoidossa. Ei enää itke niin paljon kuin ennen, mutta nyt isompi ongelma onkin se ettei oikein suostu syömään/juomaan siellä mitään :((

Nyt pitäisi alata ostelemaan kevätvaatteita Lotalle; hanskoja, pipoja, kenkiä, vk-haalari onkin jo, Remun Travalle merkkinen (ja ehkä toinenkin on ostettava kun Lotta on kuitenkin nyt hoidossa...). Mitkähän kengät olisivatkaan hyvät ennen kesää? Jaa-a, siinäpä pulmaa kerrakseen ....

Viime viikon olen lomaillut, vielä maanantai ja sitten paluu arkeen. Käytiin keskiviikkona Ähtärin eläinpuistossa, ja oli mukavaa käydä näin talvisaikaan, näkyi melkein enemmän eläimiä kuin kesäaikaan. Ja näkyi ne ihanat, suloiset karhunpennut :)) Käytiin vielä eläinpuiston jälkeen Keskisen kyläkaupassa ostoksilla.

Hyvää kevään odotusta!

Tintta-liisa ja Lottuska

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan en ole tainnut vielä vauvan syntymän jälkeen täällä käydäkään.

Meillä on siis kaksi tyttöä, nuorimmainen syntyi 26.2. suunnitellulla sektiolla. Vauvan nimeksi tuli Lyydia Mimosa. Vauva on ihanan rauhallinen ja nukkuu melko hyvin. Minttu on ollut riittävän uhmakas 3vuotias ja siihen päälle sisarkateus niin on aika pakkaus.

Meillä Minttu on kotona mun kanssa, käy avoimessa pk:ssa kaksi kertaa viikossa. Täällä ei ollut mahdollista pitää tarhapaikkaa. mutta tämä on ollut meillä ihan toimiva ratkaisu. Isovanhemmat ovat kuskanneet minttua kerhoon mikä on helpottanut mun arkea aika paljon.

Minttu on tän viikon uimakoulussa, tuntuu tykkäävän aika paljon :)

Vauvan kanssa oltiin jo lastenosastolla muutama yö rs-viruksen takia muutama viikko sitten. Hyvin toipui ja onneksi päästiin sairaalaan, siellä oli hyvä hoito ja sain yöpyä vauvan kanssa. Minttu sairasti ensin ja sitten Lyydia.

Olen nauttinut paljon enemmän nyt kotona olosta, tästä toisesta vauvasta on jotenkin osannut paremmin nauttiakin ja hoitoprosessit on jo halluissa, joten ei ole turhaa stressiä. Vielä kun Lyydia on aikalailla perustyytyväinen :)

Meillä muuten Mintulla nyt aktiivisesti alapää ja peppu jutut ja kaiken sorttiset lällätykset, melko ärsyttävää

Kevätterveisin,

Touko

Vierailija
2/5 |
08.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auringonkukalle tsemppiä raskauden loppuajalle! Ihanaa kun on kesä tulossa ja saat nauttia lämmöstä, mansikoista, jätskistä ja vähemmästä määrästä vaatteita. On se vaan mukavaa :)

Meidän Kyproksen reissu meni mukavasti. Pojat nautti täysin siemauksin :) Syötiin, maattin altaalla ja rentouduttiin. Aah. Lähden itse ensi viikon lauantaina Lontooseen mun ystävän luokse neljäksi päiväksi. Aika rapeeta :)

Ihan superfiiliksillä mennään näin lämpötilan kohotessa ja auringon paistaessa. Mieli lepää.

Onnista on tullut kova pyöräilijä. Onhan se aina ollut liikunnallinen, mutta nyt vetelee uudella 16 tuumaisella fillarillaan jo kerhoon ja takaisin, eli 10 kilsan lenkkejä. Eikä tunnu missään. Tosi mukavaa, kun päästään sillä tavalla liikkumaan ja samalla saa itsekin liikuntaa ja raitista ilmaa. Sisu kun kulkee kätsysti istuimessa vielä. Mä ostin uuden valkoisen Joponkin :) Ihana. Mokomakin hippi ;)

Poika tykkää myös tanssia ja esiintyä. Kai se johonkin balettitunneille pitäisi roudata, kun lomallakin meni tanssimaan erään tytön häntä lastendiskossa pyydettyä ja otti kiinni tuolin reunasta ja alkoi nostella ja ojennella jalkojaan pähkinänsärkijä tyyliin :D Sitten ilmoitti myös yhtenä päivänä, että haluaa opetella soittamaan pianoa. Ehkä vuoden parin päästä sitten.

Kuperkeikkoja tehdessään oppi myös seisomaan päällään, kärynpyöriäkin jo harjoitellaan. On tullut vanhempiinsa. Mä olin itse joskus Onnia vuoden vanhempana PikkuSirkuksessa tekemässä kärrynpyöriä ja spagaatteja :) Telinevoimistelu voisi olla Onnille hyvä laji, itsekin sitä harrastin.

Joko teillä harrastetaan? Uimakoulussa kävi Toukon tyttö, miten siellä on mennyt?

Positiivisia ajatuksia kaikille ja muutenkin kaikkea hyvää!

Noema

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa.

Ekaks ettei unohdu, niin Touko paljon onnea teille vauvasta, vaikka tulee onnittelut näin pari kuukautta jälkikäteen! =)

Meidän "vauva" täytti vuoden tuossa kuukausi sitten. Pari viikkoa sitten oppi kävelemään, ja sitä treenailee nyt ahkerasti huoneesta toiseen. On myös mukavaa kun pienempikin alkaa oppia yksinkertaisia leikkejä, ja on nyt jo vähän seuraksi (ja tappelukaveriksi) poikaselle.

Karhunpojalle puolestaan tulikin tänään päivälleen 3 ja puoli vuotta täyteen. Käy seurakunnan kerhossa kahdesti viikossa, ja viihtyy siellä tosi hyvin. Kohta alkaakin kesätauko kerhossa, syksyllä sit taas jatkaa isompien ryhmässä joka on kolmesti viikossa aina 3 h kerrallaan.

Muuten on molemmat pojat vielä kotihoidossa, ainakin tämän vuoden loppuun vielä. Voi olla että pidempäänkin, saa nähdä. Talous on kyllä aika tiukilla, juuri tuli iso kasa vakuutuslaskuja ynnä muita ja saa laskea kyllä pennoset ja sentit aika tarkkaan.

Pari lyhyehköä työkeikkaa olen tässä ohessa tehnyt ja tekemässä. Vähän vaihtelua arkeen. Vaikka on kotona, niin silti tuntuu että on koko ajan aika kortilla ja kovasti tekemistä ja puuhaa. Tuntuu että ystäviäkin ehtii liian harvoin näkemään, saati sit että olis välillä omaa aikaa. Miten ihmeessä aika riittää sit kaikkeen kun käy taas täysipäiväisesti töissä. =)

Pyöräilystä meidänkin poikanen tykkää, ei vaan viittis opetella ees polkemaan vaan odottaa että työnnetään semmosesta työntötangosta. Kaiken uuden kanssa sama juttu, sanoo vaan ettei osaa eikä viittis ees yrittää. En tiedä pelkääkö epäonnistumista vai mikä siinä on ettei halua mitään uutta opetella. Sit jos jotain oppii on näkee kuitenkin onnistumisen riemun pojasta.

Hirmusta kiirettä tosiaan ja sählää meidän elämä ollut koko kevään ja samaa rataa jatkuu varmaan. Väsyneitäkin vähän ollaan, vieläkään ei meillä hyvin saa vanhemmat ainakaan nukuttua. Hiukan paremmin sentään kuin syksyllä, jolloin niitä herätyksiä oli 10 yössä. Mutta odotan että saisi nukkua yön putkeen illasta aamuun.

Mukavaa kesän alkua kaikille

toivottelee Gerda ja pojat

Vierailija
4/5 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavasti on kevät alkanut täällä meilläkin. Tosin nyt eilen pukkasi tuota lunta mutta sitkeästi pidän kiinni siitä, että keväässä jo ollaan :)

Onni aloitti kerho tuossa pari kuukautta sitten, mutta lopetettiin se, kun tuntui vain riehaantuvan siellä ja ei vaikuttanut muutenkaan innostuneelta asiasta. Sanoi, että ei ollut kavereita siellä. Sattumalta saatiin sitten paikka seurakunnan kerhosta ja siellä on käynyt tosi innoissaan ja uusia kavereitakin on tullut!

Meillä siirtyy pojat tänään kerrossänkyyn. Mies rakentaa parhaillaan laivasängystä kaksikerroksista :) Tulee hieno. Veljekset ovat kovin yhteenhitsautuneita, joten eri huoneissa eivät halua ainakaan vielä nukkua.

Itse olen toipunut hyvin siitä kohdun ulkoisesta.Nyt jätettiin ehkäisy pois, joten uusi tulokas on tervetullut, mikäli sellainen meille vielä joskus annetaan. Mitenkäs teidän odottajien venailu sujuu? Tulkaa kertomaan uutisia!

Tintalle tsemppiä koitokoukeroihin! Facebookissa pysyy hyvin perillä ihmisten kuulumisista :) Toivottavasti löydätte hoitajan pääsiäiseksi.

Meillä on Kyproksen reissu edessä ensi kuussa :) On kyllä mukavaa lähteä rentoutumaan lämpöön.

Onni on valitellut mahaansa kuukauden päivät. Käytiin viime viikolla lääkärissä, jossa otettiin perus testit. Mitään ei löytynyt, mutta lääkäri kehoitti varaamaan uuden ajan parin viikon kuluttua, jos jatkuu. Saattaa olla maitoallergiaa. Katsellaan.

Kuulumisia odotellen,

Noema

!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=79697e53-1c33-11de-ae7c-…!

Vierailija
5/5 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun oli uusi aloitus, kiitos Tintta! :-)

Meidän perheelle kuuluu hyvää. Alkuvuodesta Jesse tosin sairasteli aika paljon ja oli kahdella antibioottikuurillakin (korvatulehdus, keuhkoputkentulehdus), mutta nyt on reilun kuukauden ollut terveenä. Tosin viikko sitten pukkasi pientä nuhaa, mutta se ei ole menoa häirinnyt millään tavalla. Reipas, puhelias poika jolla on päiväkodissa muutama tooosi hyvä ystävä, joita kaipailee välillä viikonloppusinkin. Talvilomalla järkättiinkin treffejä yhden tarhakaverin kanssa ja Jesse oli siitä kovin onnellinen. Leikkipuistossa ei lämpene leikkimään ihan vieraiden lasten kanssa (liian ujo), joten tutut lapsikontaktit ovat tärkeitä.

Aiotaankin säilyttää tarhapaikka, vaikka jäänkin äitiyslomalle. Jesse saa olla kyllä koko kesän kotona, kun mulla alkaa omat lomat jo toukokuun puolella (kesälomat ennen äitiyslomaa, niitä ei saanut pantata äitiysvapaan toiseen päähän), mutta syksyllä voi käydä parina-kolmena päivänä viikossa leikkimässä tutussa tarharyhmässä. Säilyy päivissäkin mukavampi rytmi. Tarvii tietty harkita tilanne sitten uudelleen jos homma ei jostain syystä toimi. Jos Jesse tuntuu olevan mieluummin päivät kotona minun ja vauvan kanssa niin haluan myös antaa sen mahdollisuuden. Jesse alkaa kyllä olla jo niin ystävien kipeä että uskoisin että haluaa välillä käydä tarhassakin. Ja minä jo täällä etukäteen haaveilen että niinä päivinä teen vauvan kanssa pitkiä vaunulenkkejä tai nukun. ;-) Ajatukset rullaa jo kovin pitkällä vaikka raskaus on "vasta" viikolla 24.

Oma vointi on ihan hyvä. Maha tuntuu kasvavan hurjaa vauhtia ja harjoitussupparit hillitsee jo menoa. Mitään muita vaivoja ei juurikaan vielä ole, tai sitten niin pieniä ettei niistä viitsi ruikuttaa. :-) Tajusin juuri että taisin luvata tulla kertomaan kuulumiset niskapoimu-ultrasta, mutta se on jäänyt ajatuksen asteelle. Rakenneultrakin on jo käyty. Ultrissa on kaikki ollut hyvin ja normaalisti. Rakenneultrassa udeltiin sukupuoltakin ja näin ominkin silmin että vauvan jalkovälissä oli sellainen tappi. ;-) Toinen poika näyttäisi siis olevan tulossa. :-) Jesse käy silittelemässä mahaa ja juttelee sekä laulaa mun navan kautta tulevalle pikku-veljelleen. Aikas lutuinen!

Nyt en ehdi tämän enempää, yritän palailla piakkoin. Aurinkoista kevättä kaikille! :-)