Passin hakemisesta
En usko että sitä voi netistä löytää, kun passihakemukseenhan pitää kirjoittaa nimmarikin siihen tiettyyn ruutuun, joka on jotenkin erilaista matskua/pinnoite kuin muussa hakemuksessa.
Tämä siis ei ole tieto vaan vahva luulo.
Kommentit (3)
juuri maanantaina hakemassa passia itselleni ja tyttärelleni. Asia hoituu niin että otat passikuvan ja jonkinlaisen henkilöllisyystosistuksen mukaan ja käyt poliisilaitoksen lupakansliassa. Virkailia hoitaa asian siinä tietokoneella ja sinun tarvitsee vain allekirjoittaa. Ei mitään paperisotkuja eikä mitään ihmettelyjä että mitä kirjoitetaan ja mihinkä. Ihanaa.
Näin asia hoitui ainakin meidän kohdalla!
Hain viime kesänä lapsille kuvalliset henkilökortit. Valokuvat mukaan ja minä todistin heidän henkilöllisyytensä (oli mulla kela-kortit mukana). Virkailija täytti saman tein hakemukset, allekirjoitettiin ja valmiit kortit sai parin viikon päästä, niitä ei sitten enää tarvinnut hakea henkilökohtaisesti. Todella helppoa.
Olen hankkimassa uutta passia ja siihenhän tarvii täyttää hakemus ja käydä viemässä se poliisilaitokselle...Tietäiskö joku, löytyiskö tuota hakemusta netistä että vois jo valmiiks täyttäää?Koitin äsken etsiä googlesta ja poliisin sivuilta mutta en löytänyt:S