Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä raskausajan diabeteksen ruokavalio-ohjeita?

Vierailija
25.03.2009 |

Moista vaivaa mulla ei ole, mutta painonnousu on niin huimaa jo alkuraskaudessa (16.vko menossa), että haluaisin syömisiä järkevällä tavalla kuriin. Joku 1800kcal lienee sopiva ja riittävä kalorimäärä vuorokaudessa.

Osaisiko joku jelppiä? Löytyykö netistä tai antaisko ne neuvolasta, jos kysyy..?

Kommentit (3)

Vierailija
2/3 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

17-18 päivällisen ja n.20-21 iltapalan. Eikä väliajoilla muuta. Kuituja pitää syödä paljon n. 6 palaa täysjkyväleipää päivässä ruokailujen yhteydessä. Vain vähärasvaisia tai rasvattomia tuotteita jne. Mä olen syönyt esim. aamupalaksi palan ruisleipää (päälle marg. juust.salaattia) Lounaalla ja päivällisellä saa syödä melko reilusti kevyttä kotiruokaa, laurasmallin mukaan. Lisäksi esim. näkkäriä ja marjoja jälkkäriksi. Rasvatonta piimää tai maitoa juomaksi. Iltapalaksi vain esim. leipä tai hedelmä tai rasvaton viili... Mä olen noudattanut nyt kolme viikkoa rv 32 ja painoa on tippunut pari kiloa. Ja nälkä ei ole ollut;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri näitä ihmisiä, jotka tarvitsevat mustaa valkoiselle, että tajuavat, miten pitäisi syödä. :) Ajattelin alkuun kirjoitella ruokapäiväkirjaa, että hamotan, mitä syön ja miten pitäisi syödä.

Aamupala taisi jo mennä pipariksi, mutta jos siitä eteenpäin jatkan näillä neuvoin! Mulle tehtiin kerran aiemmassa raskaudessa sokerirasitus, mutta siinä ei ollut mitään häikkää. Vauvat ovat olleet aika isoja, 3850-4300g. olen itse normitilassa ihan normaalipainoinen, BMI viimeksi ennen tätä raskautta 24.

ap