Lue keskustelun säännöt.
Alue: Aihe vapaa
Kuinka monta käyntiä PAS:ssa on?
18.03.2009 |
Siinäpä se kysymys tulikin, eli kuinka monta poliklinikkakäyntiä PAS:ssa on? Alkiot ovat säilössä eri paikkakunnalla ja mietin, kuinka monta päivää tarvitsee ottaa vapaaksi koko hoitokertaa kohden. Inssissä ja tuoresiirrossa käyntejä oli monta, mutta missä vaiheessa klinikalla käydään PAS:n aikana ja kuinka monesti? Onko eroa, jos tehdään lääkkeiden avustuksella vai ilman? Kiitollisena vastauksianne odottaen, Maisa
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Mulla käyntejä PASseissa paljon vähemmän, kuin insseissä. Tähän mennessä tehdyissä kahdessa PASsissa on tarvinnut käydä vain kerran ultrassa ennen siirtoa eli yhteensä 2 käyntiä /hoito.
Mun siirrot on tehty lääkkeelliseen kiertoon, jolloin olen aloittanut lääkityksen kp 2. Sitten kp 13 ultraan, jossa on jo päätetty siirtopäivä. Joskus kai voi joutua käymään vielä toisessakin seurantaultrassa, jos kaikki ei näytä olevan kunnossa. Itselläni kuitenkin yksi käynti on riittänyt, vaikka ekalla kerralla limakalvo oli tosi ohut. Itse olisin ollut taipuvainen toivomaan kontrollia vielä ennen siirtoa, mutta lääkärin mielestä sitä ei tarvittu, nostettiin vain lääkitysannosta ja sovittiin siirtopäivä vähän pidemmälle.
Muistaakseni ekassa PASsissa siirtopäivä olo kp 21 ja tokassa kp 18.
Lääkkeettömästä hoidosta ei omakohtaista kokemusta, mutta olen siinä käsityksessä että samoilla käynneillä pärjätään. Siinä vain siirtopäivä määräytyy ovistestin perusteella eli sitä ei vielä seurantaultrassa päätetä.