Mieheni nolasi perheemme eilen!
Nyt et varmaan uskalla avata oveasikaan jos ovikello soi, koska siellähän on tietysti Lastensuojelu!
Kommentit (15)
Me olimme eilen koko perhe leikkimässä isossa puistossa (lapset 1v9kk ja 4v) pienempi sitten taituroi ison liukumäen päällä ja mies hieman siitä hätääntyi ja sanoi: "selkääs saat jos sinne tipahdat" !
Raivostuin silmin nähden mieheni niin "hauskalle" letkautukselle. Ei kuulemma ollut ehtinyt ajatella mitä suustaan hätäisyyksissään laukoi, mutta kyllä suututtaa edelleen. Tymä mies, ei voi muuta sanoa!
Onneksi lapsi ei sentään kuullut tätä lausahdusta, mutta muut vanhemmat varmaankin, hävettää niin paljon etten ikinä näytä naamaani enää siinä puistossa!
että selkään saatte jos teette sitä tai tätä, tai että nostan korvista seinälle. Nauravat vain, kun tietävät että se on vain läppää.
Totesi mies kovaan ääneen kaupassa ja piteli kädessä mustaa kenkäharjaa.
Itse olin kävelemässä miehen luo. Siinä muutama ohikulkija pidätteli naurua.
Pikkujuttuhan tuo oli mutta hauska. En ymmärrä miten mies voi kuvitella että että vauva hiusharjat vois yleensäkin sijaita kenkäosastolla!
Meidän siis piti ostaa vauvalle harja kun vastaan tulee ja muistetaan.
Tai no, voihan sen mies oikeastikin pahoinpidellä lapsiaan?
Mutta jos ei anna lapsillen remeliä, niin tuohan on vain hassua. Meillä mies saattaa myös murista lapsille, että selkään saatte ja myyn teidät kirpputorilla 50 sentillä, jos.... Ja kuka helvetin toope tuollaisia muka tosissaan ottaa - jos isä ei huuda tuollaista raivon vallassa, vaan vitsaillen.
tarkoittaa. EI meillä sitä sanontaa käytetäkään, saati anneta selkään, mutta se tuli jossakin tilanteessa esiin eikä lapset tajunneet yhtään yhdistää sitä lyömiseen...
Ja lapsia tuo vain naurattaa, eivät siis todella usko, että heittäisin heidät roskiin.
Enkä minä edes tajuaisi tuota sanontaani hävetä missään...
ymmärretä selkäsaunaa.
Sanoin tässä jonkun kerran, kun 3 kappaletta riehui vailla järjen häivää, että "haluaako jo teistä selkäsaunan, kun ette mitään usko?". Kolme kiljui innosta: JOO!
Ehkä tuo siis ei ollutkaan niin vakavaa kuin ajattelin, kiitos että avasitte silmäni!
T: Herkkähipiäinen ap
nyt oli niin ihmeellistä. Meilläkin ukko päästelee suustaan sammakoita, eikä
tuo ketään ole haitannut. Leikkipuistoissa nyt on niin monenkirjavaa porukkaa,
ettei tuo tokaisu ollut edes paha. Oon ite kuullut, kun äiti on huutanut naama punasena 2 vuotiaalle mukulalleen, että v**** äpärä, heti alas sielä telineeltä, ennenkuin pääs halkee.
Tuota "vauvaharja-juttua" tuskin kukaan ottaa tosissaan, varsinkaan jos näkee että se on pilke silmäkulmassa sanottu. Mutta selkäsaunan voisi joku ihan oikeasti antaakin, joten kyllä sen on joku voinut käsittää ihan tosijuttuna, vaikkei sitä olekaa.
Mutta älä ap välitä, kyllä kaikki möläyttelevät joskus!
Ei meille vielä oo LS tullut koputtelemaan, vaikka jokunen mummeli on joskus aika pitkiä katseita luonutkin.. =0)
Olen huomannut, että vanhempien suusta (lähinnä äitien) kuulee puistoissa, kaupoissa ym. säännönmukaisesti ihan kamalia sammakoita.
Monesti noissa tilanteissa ajattelen, että äiti taitaa olla vähän väsynyt. Ja tietenkin toivon, ettei hän tarkoita mitä sanoo.