Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

<3 <3 <3 Huhtikuun helmet viikko 12 <3 <3 <3

16.03.2009 |

29.3 Numerokolme, KOKS

30.3 Jo-hanna, ekks

30.3 Tsili Kättäri (haikara)

1.4 Amelia tyks

1.4 Magda83 tyks

2.4 Sirppu hyvinkää

2.4 Omenaunelma jorvi

2.4 Pikkuäiti K-S ks

2.4 Juliaana Jorvi

3.4.Aaku, LAS

3.4 Maaly Jorvi

3.4 Helmielina PHKS

4.4 hunaja kättäri

4.4 Hentsu 86 jyväskylän ks

4.4 Toukka 80 Jorvi

5.4 Hanica NKL?

5.4 karasan Satks

6.4. Adelia NKL

6.4 Mikumamma Kättäri(haikara)

6.4 Kristiina PKKS

6.4 Silmu OYS

7.4 Satuilija NKL

7.4 kmk74 PKKS

7.4 Sande75 Kättäri

7.4 Emminen tyks

8.4 Nokilintu Jorvi

8.4 Mimmu Kättäri

8.4 Tirppana2 mks

8.4 Kolmonen 3 VKS

10.4 Kevätperhonen Oys

10.4 Shinon LKS

10.4 Prinsessanäiti TYKS

10.4 pö, seks

11.4 Lexington SAKS

11.4 Sivri PKKS

11.4 Pigu TAYS

11.4 Tuulikello Seks

11.4 Paaru NKL

12.4 Bisguit K-MKS

13.4 Emoko2009 Kättäri

13.4 Pötsipamela LUS tammisaari

13.4 Bäxter ?

14.4 lokamamma NKL

14.4 Vuffi TYKS

14.4 Muruz TAYS

15.4 Paik TYKS

16.4 Päkkänä ?

16.4 Naperotx4 TYKS

17.4 Vertacia TYKS

17.4 Pikku-Tiuhti NKL

18.4 Mire82 TAYS

18.4 Papu-78 ?

19.4.Amanda 82 PHKS

19.4 Candelafi NKL, Kättäri tai Jorvi

19.4 Sihteeri KSKS

21.4 Miia56 Jorvi

20.4 Mirru OYS

22.4 Ange TYKS

24.4 tuuti, jorvi

24.4 Aurora SATKS

26.4 Mirulii KOKS

27.4 Sailori TYKS

29.4 Tuiskutuuli TAYS

29.4 Iza80 NKL

29.4 Lumikide TAYS

29.4 Santra79 Kättäri

29.4 PikkuKeiju KOS

1.5 jbaby

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Kommentit (156)

Vierailija
1/156 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Uutisia odotellessa... Pian saa varmasti päivittää ensimmäisen syntyneen... :) ihanaa!! Täällä on kyllä niin hengessä mukana että ihan jänskättää avata kone kun tietää että mitä vaan voi olla tapahtunut!!

Toivottavasti tuo lista on edes sinne päin.. Korjailkaa jos tarvis! :)

Omaa napaa: positiisesta asenteesta pidetään kiinni hampaat irvessä.. ööh.. Kuulostaapa järkevältä :)

Ihmettelen että mistä tätä menoa löydän voimat synnytykseen ja varsinkin sen jälkeiseen aikaan pienen maitonyytin ja kahden isomman kanssa.

eilen supisti taas kipeästi mutta sepä siitä, yö meni klo 1-3.30 kukkuessa(herättelin hölmö vaavia kun oli illankin niin rauhallinen, no tunnin jälkeen sain asukin virkoamaan ja sitten sitä riehuttiinkiin... :D) ja viiden jälkeen sitten heräsin.. siunatut päikkärit, onneksi mies kotona!!

Ajattelin tänään soitella vyöhyketerapiaan aikaan jos siitä olisi apua käynnistymisen vauhdittamiseen.. Onko kellään kokemusta?

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille ja ensimmäisiä vauvoja odotellessa!! :)

hyvin väsynyt

Jo-hanna ja Lupu 38 tasan

Vierailija
2/156 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä täällä lähettelen 2 kouluun ja 1 tarhaan vanhin eli 10v lupasi viedä eskarin päiväkotiin kun mä koitan levätä...kotiin jää 3v jolla käsi kipsissä.

verenpaineet senku nousee eilen oli 135/97. pissa kumminkin nyt puhdas.

muuten olo ei mikää paras:pahoinvointia, migreeniluokkaa olevaa päänsärkyä, tajutonta turvotusta, väsymys alkaa olee sitä luokkaa et voisin vain nukkua hbolikin viimeksi 91..rauta kun minulla ei imeydy.

jokohan se eka huhtikuinen on maailmas..ja milloin saame lisää :) jännitys tiivistyy!!!

santra ja masukki rv 33+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/156 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen kattelee aamun pikkukakkosta ja kuopus vielä nukkua tuhnuttaa. Pääsin karkailemaan tänne koneelle. Onkin tullut addiktoitua nyt näihin meiän jutusteluihin, kun alkaa niin monella olemaan h-hetki käsillä pian! Jänskää luettavaa ja kiva jännitellä mukana!

proteiineista (tai valkuaisista, kuten mun gynekologi aina tarkentaa): oon pariin otteeseen nyt testaillut noilla liuskoilla kotona ja puhtaita tuloksia ovat näyttäneet! jee! Ei taida olla siis syytä huoleen! Eli kaikki näiltä osin kunnossa. Tän viikon torstaina ompi taas neuvola, viikon välein on nyt ollut parit käynnit ton virtsan valkuaisen takia.

Himottaisi niin hakea tuolta kellarista vauvan loput tarvikkeet, sitterit sun muut, muttaku ukolla on kellarin avaimet ja on jo lähtenyt töihin... Ehkäpä illalla sitten.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille ja hyviä vointeja!

PikkuKeiju, rv 33+5

Vierailija
4/156 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yö meni sekavissa unissa, oli painajaista ja sen sellasta..Heräsin kun kuopus tuli viereen 7 maissa ja kohta sitteen toinen. Nyt on aamupala syöty...

Kerhoon kuskaus olis näin maanantaina esikoisen ja sen kaverin, sillä aikaan käyn kaupas sitten.

Toivon mukaan päikkäreille pääsee tänään, menis iltakin paremmin muksujen kanssa.

Mulle on iskenyt kova kävelyvimma!! Joka päivä on päästävä ainakin kerran lenkille, aika outoa?! No vauhtihan ei oo kauheen kehuttava, pääasia et askel menee eteenpäin, sen jälkeen kyllä supisteleekin, että ehkä tämä vimma onkin hyvästä.

Jotenkin yöllä pelkää, että jos lapsivedet menis, menis petauspatjakin sitten pilalle, mutta oma syy kun en oo vielä laittanut mitään suojaa patjan päälle. Ei oo kyllä muiltakaan vedet mennyt tuskimpa tältäkään...

Vauvelia kovasti jo odotellaan kohta 37vk täynnä!! Apua...

Tällä viikolla pääsen kattomaan 2vk ikäistä poikaa, ihanaa!!

No nyt sängynpetaukseen ja suihkuun!!

kolmonen3 ja 36+6

Vierailija
5/156 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

29.3 Numerokolme, KOKS

30.3 Jo-hanna, ekks

1.4 Amelia tyks

1.4 Magda83 tyks

2.4 Sirppu hyvinkää

2.4 Omenaunelma jorvi

2.4 Pikkuäiti K-S ks

2.4 Juliaana Jorvi

3.4.Aaku, LAS

3.4 Maaly Jorvi

3.4 Helmielina PHKS

4.4 hunaja kättäri

4.4 Toukka 80 Jorvi

5.4 Hanica NKL?

5.4 karasan Satks

6.4. Adelia NKL

6.4 Kristiina PKKS

6.4 Silmu OYS

7.4 Satuilija NKL

7.4 kmk74 PKKS

7.4 Sande75 Kättäri

7.4 Emminen tyks

8.4 Nokilintu Jorvi

8.4 Mimmu Kättäri

8.4 Tirppana2 mks

8.4 Kolmonen 3 VKS

10.4 Kevätperhonen Oys

10.4 Shinon LKS

10.4 Prinsessanäiti TYKS

10.4 pö, seks

11.4 Lexington SAKS

11.4 Sivri PKKS

11.4 Pigu TAYS

11.4 Tuulikello Seks

11.4 Paaru NKL

12.4 Bisguit K-MKS

13.4 Emoko2009 Kättäri

13.4 Bäxter ?

14.4 lokamamma NKL

14.4 Vuffi TYKS

14.4 Muruz TAYS

15.4 Paik TYKS

16.4 Päkkänä NKL

16.4 Naperotx4 TYKS

17.4 Vertacia TYKS

17.4 Pikku-Tiuhti NKL

18.4 Mire82 TAYS

18.4 Papu-78 ?

19.4.Amanda 82 PHKS

19.4 Sihteeri KSKS

21.4 Miia56 Jorvi

20.4 Mirru OYS

22.4 Ange TYKS

24.4 tuuti, jorvi

24.4 Aurora SATKS

26.4 Mirulii KOKS

27.4 Sailori TYKS

29.4 Tuiskutuuli TAYS

29.4 Iza80 NKL

29.4 Lumikide TAYS

29.4 Santra79 Kättäri

29.4 PikkuKeiju KOS

1.5 jbaby

Vierailija
6/156 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan kirjoitellut alun jälkeen, mutta jospa nyt yrittäisin aktivoitua...

Minullahan la siirtyi niskapoimu-ultrassa 11.4.--->24.4. ja synnytyssairaala on siis SEKS.

Täälähän alkaa olla jo monilla jännät paikat!! :)

Itellä kanssa semmonen tilanne, että pientä ennenaikaisuudenuhkaa on ollut ilmassa. Jäin sairaslomalle tammikuussa supistusten vuoksi.

Pe-la vietin sairaalassa koska lääkäri jo epäili, että synnytys voisi olla käynnistymässä. Lapsivesitesti oli positiivinen eli vettä tihkuttaa ja paikat alkaa olla kypsät...

Pääsin nyt kuitenkin vielä kotiin kun supistukset rauhottu.

Mutta mistä tiedän, koska vettä on liian vähän???? Nyt vettä oli normaalin alarajalla enkä ole huomannut että tihkuttaa!

Tämmöstä tänne näin lyhykäisesti!

Nyt tosiaan yritän jatkossa käydä jotain kirjoittamassa ja kommentoimassa, etten vain taustalla seuraile...

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!!

Tuulikello ja Sakke 34+3

Vierailija
7/156 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi sellanen asia kommentoimatta äsken, että olen hommannut lapsille 3v ja 4v lahjat vauvalta heille, jotka annan sitten sairaalassa kun tulevat iskän kanssa vauvaa katsomaan! Eilen sit mietin miestäni, lapsieni isää että mitäs mä sille kehittelisin...Ajattelin ostaa konjakkipullon pienen ja jotain pientä vielä lisäksi myös lahjaksi!! Jos tämä jää viimeiseksi lapseksi, ei sit jää harmittaa kun en ostanut hänelle mitään...

En tiedä onko lapsellista, mut tarviiko kaikki olla niin fiksua!!

Suihkussa jo kävin ja sängyt petasin, nyt sit lapsille vaatteet päälle ja reilun puolen tunnin kuluttua menoksi...

Palaillaan!!!!!!!!!

Vierailija
8/156 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on taas tehty aamun passitukset ja vahdinnat. 1 kouluun ja 1 töihin. On ruokittu molemmat jne. Ehkä se on ihan hyvä, että joutuu heräämään seiskalta joka aamu niin ei opi turhan hyville tavoille kun pienokainen ei kuitenkaan anna sitten nukkua.

Tänään jatkuu iän ikuinen never ending tavaroiden raivaus. Voi jee, alkaa nypityttää. Olo on muuten ok, mutta vatsa on jotenkin jännästi kipee. Ei ne suppareita ole, mutta jotenkin silleesti jännästi hellä ja arka kaikelle nousemiselle ja nostamiselle yms. Santralle kovasti jaksamisia tälle päivälle, toivottasti migreeni ja turvotus vähän hellittää. Jo-hannalle toivotaan säännöllisiä suppareita.

Meillä mies odottaa kovasti varpajaisia. Mä olen oikeastaan kovin iloinen sen puolesta kun ne saa taas kaveriporukalla jonkun kunnon syyn kokoontua. Nää meidän kohta 40-kymppiset kaveriporukan miehet on kaikki innostuneet ja tekemään vielä muksut ja nyt on siis luvassa kolmannet varpajaiset alle vuoden sisään.

Siivouksen lisäksi ajattelin tänään raahautua kaupoille. Oon innostunut kokkailemaan kaikkea ja lisäksi pitäisi hankkia tytön kaverille synttärilahja. Meidän neidilläkin on synttärit tällä viikolla ja pitäisi varmaan suunnitella koska pitää sen juhlat. Huomenna onkin sitten luvassa sarjassamme raskauden toinen tk lääkäri.

Hyviä vointeja kaikille ja tsemppiä alkaneeseen viikkon!

Päkkänä ja Saku 35+4

Vierailija
9/156 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa kertaa tässä kirjoittelen, silloin tällöin olen kyllä ketjua seurannut ja lueskellut mutta kertaakaan ei ole tullu kirjoitettua.

Esikoista odotellaan ja viikkoja tänään 33+5. LA on 29.4 ja synnytyssairaala KAKS. Kaikki on hyvin menny muuten kuin että kovat liitoskivut alkoivat vaivata aika varhaisessa vaiheessa. Pientä kipuilua masussa on ollu ja sen vuoksi on tänään ylim. lääkäri, jospa siellä kaikki olis hyvin. :x

Jokos teillä muilla on asukit kääntyneet? Meillä vielä istualtaan ollaan, vähän pelottaa että jos ei käänny ollenkaan... ?:|

Toivottavasti menis tämä viesti oikeaan paikkaan kun tosiaan ekaa kertaa kirjoittelen tänne.. :p

Vierailija
10/156 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

29.3 Numerokolme, KOKS

30.3 Jo-hanna, ekks

1.4 Amelia tyks

1.4 Magda83 tyks

2.4 Sirppu hyvinkää

2.4 Omenaunelma jorvi

2.4 Pikkuäiti K-S ks

2.4 Juliaana Jorvi

3.4.Aaku, LAS

3.4 Maaly Jorvi

3.4 Helmielina PHKS

4.4 hunaja kättäri

4.4 Toukka 80 Jorvi

5.4 Hanica NKL?

5.4 karasan Satks

6.4. Adelia NKL

6.4 Kristiina PKKS

6.4 Silmu OYS

7.4 Satuilija NKL

7.4 kmk74 PKKS

7.4 Sande75 Kättäri

7.4 Emminen tyks

8.4 Nokilintu Jorvi

8.4 Mimmu Kättäri

8.4 Tirppana2 mks

8.4 Kolmonen 3 VKS

10.4 Kevätperhonen Oys

10.4 Shinon LKS

10.4 Prinsessanäiti TYKS

10.4 pö, seks

11.4 Lexington SAKS

11.4 Sivri PKKS

11.4 Pigu TAYS

11.4 Paaru NKL

12.4 Bisguit K-MKS

13.4 Emoko2009 Kättäri

13.4 Bäxter ?

14.4 lokamamma NKL

14.4 Vuffi TYKS

14.4 Muruz TAYS

15.4 Paik TYKS

16.4 Päkkänä NKL

16.4 Naperotx4 TYKS

17.4 Verticia TYKS

17.4 Pikku-Tiuhti NKL

18.4 Mire82 TAYS

18.4 Papu-78 ?

19.4.Amanda 82 PHKS

19.4 Sihteeri KSKS

21.4 Miia56 Jorvi

20.4 Mirru OYS

22.4 Ange TYKS

24.4 tuuti, jorvi

24.4 Aurora SATKS

24.4 Tuulikello Seks

26.4 Mirulii KOKS

27.4 Sailori TYKS

29.4 Tuiskutuuli TAYS

29.4 Iza80 NKL

29.4 Lumikide TAYS

29.4 Santra79 Kättäri

29.4 PikkuKeiju KOS

29.4 Nasu89 Kaks

1.5 jbaby

Vierailija
11/156 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia..

Aamulla oli labra, reissu meni hyvin. Vaikka ylämäen kapuaminen labraan sattuikin mahaan :(

Nii ja takaspäin mennes yks mummo meinas kaataa mut, vihaan mummoja :D.. Niillä on ihmeellinen tarve tunkee pienistäkin ahtaista väleistä oviaukoille, kauppoihin, pelikoneille.. Aina sanotaan, että nuoret on törkeitä ja eivät väistä jne, mutta mummot on kyllä ihan yhtä törkeitä. Nekään mitään väistä.

Olisi tehnyt mieli sanoa sille mummolle pari valittua sanaa, mut jatkoin matkaa..

Muutenkin aamulla olin vihainen kuin ampiainen. Heräsin ennen viittä ukon kuorsaukseen, enkä sit saanut enää unta. Mies kun nousi niin tiesin, että mulla on vielä 45min aikaa nukkua ja sainki unta sit het. Eikös sillon sit mies tuo kissan mun viereeni :/ ..Noo mukavahan se oli saada lämpöinen kissa kainaloon masuakin lämmittämään.

Mutta yön unisaldo jäi vaan reilu neljään tuntiin :(

Tänään pitäisi vielä mennä hakee toimeentulotukilappua, ehkä kelas käydä ja sit mies hakea töistä. Tosin tuskinpa me nyttenkää mitään toimeentulotukea saadaan vaikka mulla ei ole lainkaan tuloja. Turku kun ei myönnä jos toinen on ansiotyössä. Niiden mielestä miehen tonnin palkalla elättää koko perheen..

Pömpöm.. Mitäs pitikään sanomani.

Tervetuloa muuten mukaan Nasu89 :), kiva saada vieläkin uusia joukkoon!! Kyllä se varmasti asukki kääntyy masussa. :)

Nyt pitäisi kolme päivää täyttää ruokapäiväkirjaa. Kaikki ruuat ja juomat ylös mitä on suusta alas laittanut, tarkkoine kellonaikoineen. *huokaus* ..Keskiviikko illalla on sit joku sokeri-ilta missä sokerimamma kattoo ja kertoo miten syöty ruoka vaikuttaa sokeriarvoihin..

Mutta pitää alkaa väsäämään ristiäiskortteja taasen :)

Suppareita ja jaksamisia!

Verticia & masukkiasukki Rv 35+3

Vierailija
12/156 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nyt vielä aamupäivä. Mulla taisi olla noilla Nasun viikoilla vauva vielä poikittain mahassa, nyt pitäisi olla pää alaspäin. Viikolla 36 viimeistään kääntyvät oikein päin. (tietysti ei kaikki)

Jo-hanna mietti vyöhyketerapiaa, ei ole siitä kokemusta, mutta mulla on jalkahoito tänään. Siitä joku sanoi että se voi vauhdittaa synnytyksen alkamista (jalkapohjissahan on niitä pisteitä kait enpä ole oikein perehtynyt asiaan). ..Mulle tosin lääkäri sanoi, että syytä miksi synnytys alkaa ei tunneta, eli ei tiedetä johtuuko synnytyksen käynnistyminen äidistä, vauvasta tai istukasta. Mutta eihän se estä kokeilemasta vai mitä?

Olikos se päkkänän idea antaa lahjat lapsille ja miehelle sairaalassa? Kuulostaa hauskalta, itsekin olen sitä miettinyt, että kun kaikki hössää vauvan ympärillä (joka nyt ei muuta kaipaa kuin äitiään ja lähinnä äidinmaitoa) niin voisi joku kiva lahja olla paikallaan (meillä varsin kun 3v odottaa vauvaa jota saa "hoitaa"). Olen sanonut muillekin, että vauvalle ei tarvitse tuoda mitään (ellei se nyt sitten olisi tyttö) vaan tuolle esikoiselle vaikka edes tikkari.

Tämä maha-asukas tuntuu jotenkin hiljaisemmalta kuin esikoinen, tai sitten en vaan ehdi seuraamaan liikkeitä, ehkä sitä on jotenkin tottunut? Eikös tässä vaiheessa liikkuminen mahassa ala ollakin jo vähän rauhallisempaa kun ei ole enää tilaa? Mukavaa keväistä alkanutta viikkoa kaikille!

t.pikkuäiti rv37+4

Vierailija
13/156 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistin nyt vielä olikin kolmosen idea ne lahjat. :D

Vierailija
14/156 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kummitäti tekee mm vöyhyketerapioita ja sanoi että kyllä ne yleensä pistää vauhtia liikenteeseen!! Käski munkin tulla jos pikkasenki näyttää siltä et menee yliaikaiseksi :)

Semmoista..

Vierailija
15/156 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve taas!

Just olo oli hyvä ja piti lähteä lasten kanssa ulos, niin alkoi tuntua tosi kipeitä supparimaisia tuntemuksia ylävatsassa. Nämä mun kivut kun tuntuivat mahan "yläpuoliskolla" navasta ylöspäin ja sama selän puolella. Vatsa jotenkin ihan piukeena ja heti sitten kanssa tuli isompi hätä. Nyt nuo vähän helpottivat veskissä käynnin jälkeen.

Toisaalta jonkin aikaa sitten oli jotain ihme lihaskramppeja yläselässä ja ne tuntu myös vähän ihan ylävatsalla. Nyt kivut alkoi selkeesti vatsan puolelta ja vähän selässä.

Missä kohti masua teidän muiden kipeet supparit on tuntuneet? alaselässä ja -masussa vai koko vatsan alueella, ylävatsalla??

tuulikello, sulla onkin jänskät paikat! Lapsivettäkin tihkuu, millaset ohjeet sait ton lapsiveden suhteen? Saako sitä tihkutella itsekseen kauankin? Millonka sun pitäisi sitten palata takaisin sairaalaan, jos suppareita ei oteta huomioon? Viimeistäänkö sitten kun lapsivedet menee kunnolla?

nasu89, tervetuloa mukaan!! Meillä näyttääkin olevan sama laskettu aika! :)

PikkuKeiju, rv 33+5

Vierailija
16/156 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä ne viikot vaan vierii:)

Meillä on hiukan hanurista tämä elo tällä hetkellä, noro-virus ti-ke yöstä asti, siihen sairastui lapset ja mies, lauantaina esikoiselle puhkes vesirokko ja se siirtää sitten kuopuksen putkitusta ainakin kahden viikon päähän kun ei saa mahdollisena viruksenkantajana viedä leikkaussaliin. Korvatulehdus molemmissa korvissa eikä parane enää kuin putkituksella, joten kuumeilu tuon puitteissa odotettavissa. Lapset ei myöskään pääse sairaalaan jos nyt torstaina käynnistetään. Ja kaiken huipuks meidän kotihengettäreks lupautunut mummo ei ehkä olekaan sairastanut vesirokkoa..Nyt on vasta-aineet otettu ja viikon kuluttua saa vasta tulokset kun Helsinki ainoa paikka missä ne tutkitaan ja mummon näyte siis Turusta sinne lähetettiin..

Tässä nyt koitetaan repiä huumoria jollain konstin;) Visio on siis se, että minä olen synnyttämässä, pilkukkaat lapset istuvat auton takapenkillä sairaalan parkkiksella ja isä juoksee hiki päässä auton ja synnytyssalin väliä:D

Jännää tosiaan, että koska Veijon virallinen syntymäuutinen täällä julkaistaan!

Nyt en ehdi enempiä, pitäsi siivota huolella tuon ykä-p*ska-noron jäljiltä ja muutakin puuhaa on kertynyt sairaanhoitajan sivutyötä harjoittaessani..

Tsempit kaikille ja mukavaa alkanutta viikkoa!

Aaku rv 37+3

Vierailija
17/156 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaina käytiin vähän kaupungilla kävelemässä ja syömässä. Siitähän sitten tulikin jo reissun aikana ja myöhemmin illalla tämän raskauden ensimmäiset oikeasti epämukavat supistukset. Eivät kyllä olleet varsinaisesti kivuliaita eivätkä tosiaan edes säännöllisiä. Lepuuttelin sitten loppuillan, mutta sitten heräsin aamulla ennen kuutta siihen että oli sekä liitoskipuja, että molemmat jalat olivat sekä kipeän että puutuneen tuntuiset. Kävin vessassa ja kävelin pikku kierroksen ja olo helpotti. Hassua kun voisi kuvitella että kipeä ja puutunut sulkevat toisensa pois. Pitänee ottaa vähän rauhallisemmin. Onneksi mies lähti töihin hiljaa ja esikoinen yllättäen nukkui yli seitsemään, niin sain itsekin nukuttua vähän pidempään. Muutoin olo on ollut ihan ok, alapaine on ollut pääosin alle 100 ja pissassakaan ei ole ollut valkuaista.

Nyt on kaikki vaatteet pesty ja laitettu kaappiin. Myös vauvan sänky on siirretty meidän makkariin ja petasin sen sitten vielä ihan uusilla lakanoilla. Näyttää tosi söpöltä, pussilakana on vaaleansiniraidallinen ja sen yläosassa on valkoinen osuus johon on kirjailut vaalensinisiä tähtiä ja puolikuita. Mies vain naureskeli kun sitä hänelle esittelin ja ihastelin. Kysyi vielä että luulenko että vauva oikeasti huomaa millaisissa lakanoissa nukkuu? Minä siihen sitten, että minunhan ilokseni tämä homma on. Mikä kyllä oikeasti on ihan totta :-)

Varpajaisista: Miehellä ei ollut varsinaisia varpajaisia esikoisesta, oli vain käynyt siskon luona ja ottanut siskon miehen ja isäni kanssa pari konjakkia. En kyllä usko että on varsinaisia varpajaisia tälläkään kertaa, varsinkin kun miehen vastuulla on esikoisen hoitaminen.

PikkuKeiju: En missään nimessä haluaisi huolestuttaa sinua, mutta minulle sanottiin, että ylävatsakipu voi olla raskausmyrkytyksen oire. TH sanoi, että jotkut kuvailevat kipua siten, että se on kuin tiukka vanne joka puristaa ylävatsalla. Toivottavasti nuo oireet ovat vain ihan tavallisia vatsan väänteitä.

Taidanpa lähteä tästä etsimään jotain lounasta. Mukavaa alkuviikkoa kaikille!

Juliaana ja työnimetön 37+jotain päiviä päälle

Vierailija
18/156 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi viikko, uudet kujeet... Viikko alkanut ulkoilun, sivoilun merkeissä.. Että mä olen paksu ja kankea!! Alkaa jotenkin tympästä tämä oma olemus. Lisäksi kohtu painaa niin mojovasti tuonne ylös rintalastan kohdalle että muutama viime yö mennyt ihan harakoille kun ilmseiseti tuo ruokatorven sulkija niin kivilla että oksennus nousee koko ajan kurkkuun.. nieleskelen sitten pitkin yötä oksennusta.. yäks.. Eikä tilannetta ainakaan paranna se että herkuttelen kaiket illat tuossa sohvalla ennen nukkumaanmenoa..

VERTICIA taisi eilisessä pinossa ihmetellä noita sairaalaanmenosuosituksia lapsiveden mennessä. Tuo 12h ja 24 h säännöt ovat juuri siksi että kun lapsivesi menee niin infektioriski kasvaa ihan niin kuin joku eilen sanoikin. Muuten jos vedet menee ja ei supistele niin ei siinä mitään tulipalokiirettä sinne sairaalaan ole.. Kyllä varmaaan ehtii sairaalakassit rauhassa pakkailla.. ei vauva synny ilman niitä supisteluja.. Itse ainakin olen molemmilla kerroilla soittanut sairaalaan ja kysynyt viime hetken ohjeet kun synnytys alkanut.. Ekan kohdalla juuri lapsivesien menolla ja tokassa verenvuodolla.. jotenkin olen kokenut mukavaksi mennä sairaalaan kun on ensin saanut ohjeet jaa tietävät että tulossa ollaan.

AAKUlle jaksuja sairastupaan. Kuulostaa aika haastavalta kotitilanteenne juuri nyt.

TV:n katselusta olette jutelleet. Ennen lapsia olin addikti, nyt eipä juuri ehdi . Esim tuo sairaala ois kiva mutta tulee juuri seittemältä kun iltahärdelli vauhdikkaimmillaan ja en muutenkaan lasten aikana halua tuota töllöä pitää auki kun usein sieltä tulee sellaista mitä en halua 1 ja 4 veen näkevän. Joskus jotain tallennetaan ja sitten ysin jälkeen kattellaan; esim elokuvia.

Jotain muutakin piti mutta en nyt muista. Mukavaa alkanutta viikkoa t orvokki 37+1

Vierailija
19/156 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orvokki, mulla on osittaín sama syy tv-paitsioon, en viitsi katsoa jotain sairaalaa, kun lapset pyörii jaloissa. Sit illalla en vaan jaksa + mies katselee mieluummin mitä tahansa muuta kuin sitä. Ja ikäväksesi voin kertoa, että ainoa, millä sain ton närästyksen/oksennuksen nousemisen kuriin öiksi, oli KAIKEN syömisen lopettaminen klo 18 illalla. ELi syön nykyään toisen ruoan lasten kanssa, mitä en ennen tehnyt ja olen sit loppuillan mehupaastolla. Juon kyllä limppareita tms ja jos oikein on nälkä niin mehukeittoa tai jotain tosi nopeesti sulavaa.

Heh, täällä istun koulutuksessa asiasta, joka ehtii muuttua ainakin kaks kertaa ennenkuin tarvitsen sitä ja siivoan meiliboksia samalla. Tosi fiksua tää töissä oleminen. Nyt taitaa kouluttaja palata, joten heippa

tuuti 34+3

Vierailija
20/156 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin äitiyslomani alkoi sitten viimein. Viikonloppuna oli kolmet lastenjuhlat, joten tämä on ensimmäinen todellinen lomapäiväni. En tosin oikein tiedä mitä tekisin. Lapset ovat päiväkodissa ja ajattelin hakea ne aikaisemmin, mutta myös suoda itselleni muutaman kokonaisen lepopäivän ennenkuin lähden lyhentämään pk-päivää enemmän.

Kysynkin siis:

-Miten te muut saatte tämän odotteluajan kulumaan?

Itse haaveilen, että ehtisin tavata ystäviä, lukea kirjoja, shoppailla ja viettää aikaa lasten kanssa ennen kuin vauva syntyy. Nyt kun tämä loma alkoi, niin olen aika pihalla en oikein tiedä mistä lähtisin rakentamaan päivää. Niin ja Shantin mammajoogaankin ajattelin ehtiä.

Jännittävää kun lukee teidän muiden kertomuksia lähestyvästä synnytyksestä. Mulla ei ole havaittavissa sen suurempia merkkejä, paitsi että vatsa on laskeutunut ja kävellessä ja tuolilta noustessa supistelee hieman. Supistukset eivät kuitenkaan ole missään määrin itsenäisiä ja minusta riippumattomia, joten en laske niitä synnytyssupistuksiksi. Mitään pesänrakennusviettiäkään ei ole näkyvissä, eli lastenkemusotkut on edelleen siivoamatta :) ja vauvanvaatteet edelleen mummolan varastossa. Miehellä tosin taitaa olla pesänrakennusfiiliksiä enemmänkin. Hän sai juuri siivottua ns. romuhuoneemme vauvan tavaroiden säilytykseen sopivaksi ja järjestettyä sinne vaipanvaihtotilan. Ai niin ja olemme myös vaihtaneet autoa, miehen aloituksesta.

terveisin candelafi