Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

rv11, vastaakin 12+2: Oliko down-verikoe liian myöhäinen?

Vierailija
15.03.2009 |

Luin, että verikoe olisi otettava viim. viikolla 12 (eli 11+ jotain). Itselläni siis sikiö vastasikin jo viikkoja 12+2, vaikka menkoista tasan 11 vkoa, joten onko verikoe enää luotettava?

Lisäksi niskaturvotusta oli 2.2, kun sikiön koko huomioon ottaen 54,6 mm) se saisi olla kork. 2.13. Ikäni on 34.

Hermoilenko turhasta..?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on siihen oikeus. Se tarkentaa niskapoimulöydöstä.

Vierailija
2/11 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: kolme viikkoa sitten keskeytyksen kokenut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis huolta. Ja muistakaa, että ei se verikoe ole VARMA vastaus vaan suuntaa antava..

Vierailija
4/11 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolassa? kun mulla on eka neuvolakin vasta 11+0.

Vierailija
5/11 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyssairaalan labrassa, näin siis Hgissä (Kättäri, naistenklinikka)

Vierailija
6/11 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oonks mä ymmärtänyt väärin, kun sanotaan että se pitäis tehdä viikoilla 10-12? Eli siis 13.viikkokin (12 +...) vielä käy?

Kiitos.

Vierailija
7/11 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kätilö. Tässä linkki HUS:n sivuille: http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,660,546,957,1598,1805,12328

Vierailija
8/11 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

verikoe olisi otettava rv 10-12. Meillä otettiin heti ultran jälkeen 10+3, vaikka viikkoja piti olla ultrassa 11+4. Viikkoa myöhemmin pääsimme lapsivesipunktioon.

MUTTA JOS sinut on laitettu verikokeisiin, sitä ei ole tehty huvin vuoksi, vaan siksi että siitä saa jotain tietoa. Malta nyt niitä vastauksia.

Verikoe ei anna varmaa vastausta, vaan suuntaa-antavan. Vasta kromosomitutkimus on 99.99% varma.

0,07milliä nyt ei kamalan suurelta kuulosta. Tiedän myös tapauksen jossa yli 5mm niskaturvotus on osoittautunut terveeksi lapseksi.

Vierailija
9/11 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis tarvitse olla mitään vikana.

verikoe olisi otettava rv 10-12. Meillä otettiin heti ultran jälkeen 10+3, vaikka viikkoja piti olla ultrassa 11+4. Viikkoa myöhemmin pääsimme lapsivesipunktioon.

MUTTA JOS sinut on laitettu verikokeisiin, sitä ei ole tehty huvin vuoksi, vaan siksi että siitä saa jotain tietoa. Malta nyt niitä vastauksia.

Vierailija
10/11 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ilmeisetsi Husissa töissä..?

Kätilö sanoi mulle, että 2.2 on ihan ok, koska on joka tapauksessa alle 3, mutta nyt nettiä itse penkoneena löysin, että 3 yleisenä rajalukuna on liian epämääräinen. Löysinkin sitten lääkärin (Aydin Teyke, töissä Oyksissa) tekemän taulukon, jonka mukaan siis mulla ois saanut olla enintään 2.13. Samainen lääkäri oli myös kirjoittanut artikkelin jo vuonna 2004 Duodecim-lehteen just siitä, että 3 yleisenä raja-arvona on vanhentunut ja liian epämääräinen...

Äh, tää nyt on tällasta arsyttävää spekulaatiota ja eihän toi 0.07 nyt ihan kauheesti oo, vai...?

Vierailija
11/11 |
15.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ilmeisetsi Husissa töissä..?

Kätilö sanoi mulle, että 2.2 on ihan ok, koska on joka tapauksessa alle 3, mutta nyt nettiä itse penkoneena löysin, että 3 yleisenä rajalukuna on liian epämääräinen. Löysinkin sitten lääkärin (Aydin Teyke, töissä Oyksissa) tekemän taulukon, jonka mukaan siis mulla ois saanut olla enintään 2.13. Samainen lääkäri oli myös kirjoittanut artikkelin jo vuonna 2004 Duodecim-lehteen just siitä, että 3 yleisenä raja-arvona on vanhentunut ja liian epämääräinen...

Niin ja vielä lisäys edelliseen: Osaako Hus-kätilöt nähdä nenäluun siinä nt-ultrassa tai yrittävätkö edes havaita sitä? Ts. oisko se mun kätilö ehkä maininnut, jos luuta ei ois ollut näkyvissä?

Äh, tää nyt on tällasta arsyttävää spekulaatiota ja eihän toi 0.07 nyt ihan kauheesti oo, vai...?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän