Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hieman alle 2-vuotias lyö/läpsii suuttuessaan

Vierailija
14.03.2009 |

Yleensä hän yrittää tähdätä kasvoihin.

Tällaiset vihastumistilanteet tulee, kun lapsi ei saa mitä haluaa (ensimmäinen uhmaikä).

Miten tällaisen tavan saisi kitkettyä pois?

Millainen "rangaistus" tuon ikäiselle?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama ongelma. Pian 2v. poika huitoo suuttuessaan, yrittää lyödä. Meilläkin poika tulistuu jos ei saa haluamaansa. Myös lattialla yksikseen itkeminen ja tempoilu on tuttua...

Vierailija
2/7 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei saa ottaa kovaa, mutta estä lyöminen. Sano samalla ei ponnekkaasti. Älä ala mitään selitellä, ei tuon ikäinen vielä ymmärrä mitään sanallisia syy-seuraus juttuja. Jos joskus saa osuttua sinuun niin näytä ilmeellä että nyt sattui ja sano nyt sattui,poista sylistä ja mene kauemmaksi, näytä surulliselta, älä ainakaan naura.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä isosiskoaan muksii ja puree. Eihän siinä auta muu kuin kieltäminen ja selittäminen. Joskus jos ei rauhotu, joutuu istumaan. Anteeksi pitää pyytää halaamalla, jos toista satuttaa.

Vierailija
4/7 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös 2v poika saattaa huitaista ja läppäistä. Aina ei ehdi estää.. Mutta kyllä sanon heti napakasti ei, niin ei saa tehdä. Ja pyydän katsomaan silmiin, olen vakava, ja puhun painokkaasti kunnes näyttää siltä että menee perille.

Ei siis niin että poika räkättää ja nauraa ja luulee että on kiva leikki, vaan niin että saan katsekontaktin ja lapsi huomaa että olen tosissani..

Saa nähdä kuinka kauan tätä jatkuu.. :)

Vierailija
5/7 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noin pieni vielä osaa hillitä käytöstään vaan kun suututtaa niin se tulvahtaa yli jollakin tavalla. Eiköhän paras ole ohjata oikeanlaiseen toimintaan, uudestaan ja uudestaan. Ja pyrkiä tarjoamaan vaikka jotain vaihtoehtoista tapaa purkaa raivoaan. Mitään sen kummempia rangaistuksia en tuon ikäiselle vielä jakelisi, tuskinpa niiden syvempi merkitys tulee vielä ymmärretyksi. Toki jos meno käy ihan hurjaksi niin voihan sitä käskeä hetkeksi rauhoittumaan.

Vierailija
6/7 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

estä lasta lyömästä. MÄ teen sen omille pojilleni sen verran napakalla otteella, että lapsi pysähtyy jo siitä.

En siis satuta tai purista, vaan nappaan kädestä kiinni niin että muksu pysähtyy, ja sanon, että ei saa lyödä. Jos jatkaa, laitan kauemmas. Tärkeintä on lopettaa tuo ei-toivottu käytös, ihan turha jolista lapselle, että ei saa ei saa, jos lapsi samalla jatkaa läpsimistään.

Vierailija
7/7 |
14.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutaman kerran kun lapsi mätkii ja mä takaisin, niin eiköhän opi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä