Voi itku, suonikohjuja häpyhuulissa... =(
Eilen tein löydön, ja nyt jännittää josko tulevat myös peräaukon ympärille... =(. Ekassa raskaudessa ei näitä vaivoja ollut lainkaan, ja nyt menossa rv 25 ja ihan näkyvät ovat. Ei nyt vielä kaameat mutta, pelkään mihin muuttuvat onhan tässä viikkoja vielä edessä rutkasti... Kokemuksia muilla? Lähtivätkö synnytyksen jälkeen pois?
Kommentit (4)
Onneksi (tätä vaivaa en kyllä kenellekkään toivoisi) löytyi muitakin joilla sama vaiva kuin mulla. Ensimmöisessä raskaudessa ei tällaisesta ollut tietoakaan mutta tietysti nyt sitten tässä toisessa täytyy kaikki se kokea mitä ei ensimmäisestä tullut. Itselläni kauhea paineen ja puristuksen tunne tuntunut jalkojen välissä jo varmasti toista kuukautta (ainakin kuukauden) nyt rv. tasan 23. Tässä muutama viikko sitten vessassa käydessäni ajattelin että pakko katsoa peilillä mikä helkkari siellä on ku on niin kipiä, hyvä ettei itku tullut kun muutenkin olo oli niin väsynyt ja kun kellokin oli paljon. Pulleat sinertävät verisuonethan ne siinä siksakilla menivät toisessa häpyhuulessa (joka oli ihan erinäköinenkin kuin toinen) ja siitä sitten sivummalle. Ja kun kyyykistyi niin veren pakkautuessa tietysti meni aivan kovaksi. Eipä meinannut ihan heti uni tulla kun rupesi miettimään tuota. Heti kauheat kauhukuvat tuli mieleen, kuinka ne siitä vielä loppua kohden pahenevat, tai voiko ne "räjähtää", pullahtaa rikki....yök...tai mitä jos vielä kylkiäisenä tulee jotkut peräpukamat...voi kauhia...ei kärsi edes moisia miettiä. SAma se jos jalkoihin tulisivat ja sille ulkonäköasialle nyt on ihan yks hailee mutta kun ovat niiin pirun kipiät ja arat ja kun vielä jalkeilla kun on päivät niin kauhiasti alkaa puristamaan ja painamaan varsinkin sillon jos on pissahätä (en tiiä mikä yhteys näilläkin nyt sitten on).Mutta tämän vaivan kanssa on nyt sitten elettävä ja koitettava nostella jalkoja kohti kattoa aina kun siihen tilaisuus tulee, helpommin sanottu kuin tehty...Luulin jo että olen ainoa "laatuani" mutta löytyihän samaa vaivaa muiltakin...ja ihan sattumalta osui vielä silmään muita juttuja lukiessani...Rianna Rv 23 nyt :)
mul oli 2 vikas raskaudes loppu suoral niitä, johtuu vaan painosta alapäähän ja siihen ei kyl auttanu kun lepo :( nyt tää muksu perätilas eikä paina samanlailla joten olen säästynyt noilta vaivoilta täs raskaudes (toistaseks)
voimia ja muista levätä paljon <3
Olen kohtalontoverisi. Suonikohjut ovat häpyhuulissa suorastaan kamalat (rv30). Illalla kun katson peilistä itseäni ilman pikkareita.... näyttää kuin mulla olisi kivekset. HYI! Miestä ei kuulema haittaa lainkaan mutta minun mielestäni iljettävää.
Onneksi saan lohduttautua sillä, että ne häviävät synnytyksen jälkeen HETI!
Viime raskaudessa mulla tuli niitä myös peräsuoleen. Nyt olen saanut pidettyä sen vaivan poissa, kun pesen joka ikisellä vessareissulla peräpään. Jonkun mielestä iljettävää, mutta uskon, että kun bakteereita ei jää muhimaan peppuun, limakalvoille ei synny niin helposti peräpukamia.
...tuli esikoiselta ihanraskauden loppuvaiheessa ja olivat tosi kipeät.Mulla niitä oli vain häpyhuulissa ja sen takia varmaan olivat kipeät kun hankasivat koko ajan housissa. Synnytyksen jälkeen hävisivät kuin tuhka tuuleen. Onneksi.