Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pikkukakkosille nimet hukassa. EHDOTUKSIA?!

09.03.2009 |

Meidän perheessä kaksoset, vm -04, Jonna ja Janne. Nyt perheeseen odotetaan toisia kaksosia. Pikkukakkosten LA on toukokuulla. Lääkäri on veikannut, että tyttö ja poika tulisi. Nyt pitäisi löytyä nimet uusille perheenjäsenille. Miehen kanssa ei löydetä sellaisia etunimiä, jotka kelpaisi molemmille. Yhdelle nimi kyllä löytyy, muttei kahdelle.

Anoppi lohdutti, että almanakka on nimiä täynnä ... Niinhän se on, mutta kahdelle pitäisi keksiä nimi, jotka sointuisi esikoisten nimiinkin (ehkä) ja olisi kiva parivaljakko ja miellyttäisi molempia vanhempia. VAikea homma!

Itse ehdotin LENNI ja JENNI. Lenni tulsi läheisen ja edesmeneen pappani mukaan, mutta sitä mies ei hyväksy. Jenni kelpaa, mutta mistä toiselle nimi. Myös mies on diskannut JONNE-nimen.

Ehdotuslistalla ollut myös JENNY ja JIMMY, mutta ne ovat miehen mielestä liian ruotsalaiset nimet.

EMIL ja ELLEN ei saanut kannatusta. Emil tulsi suvusta.

JAAKKO ja JOHANNA tulisivat myös suvusta, mutta kuulostaa mun korvaan vähän tylsiltä.

JULIA ja JUHO ovat myös olleet listalla. Molemmat nimet tulisi suvusta. Juho vain kuulostaa mun korvaan aika kylmältä nimeltä.

Itse en piittaa Jesse, Jere, Emmi tms. nimistä. Ne ovat ns. lempinimen tapaisia. Haluan lapselle tavallisen nimen.

Ehdotuksia kaivataan!!

Nimen ei tarvitse alkaa välttämättä J-kirjaimella, eikä siinä tarvitse olla kahta N-kirjainta keskellä. Aakkoset on läpikäyty, mutta sopivia ei tunnu löytyvän. Työnimenä vauvoilla on "Matti ja Mervi". :p

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun mielestäni pukkukakkosille ei kannattais valita liian samanlaisia nimiä kuin ensimmäisillä. yritänpä ehdotella sellaisia jotka minusta sopisivat pikkukaksosille..

Anna ja Antti

Aatu ja Aada

Henna ja Hannes

Aaron ja Iiris

Juuli ja Joona

Netta ja Nuutti

Jutta ja Jussi

Reeta ja Roope

oisko mikään sinnepäinkään??

Vierailija
2/9 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli diskaisin jennit ja jonnet heti ensi kättelyssä. En myöskään itse antaisi liian samanlaisia nimiä kaksosille muutenkaan, joten minusta tuo Lenni ja Jenni ei ole siksikään hyvä, että nimissä on vain yhden kirjaimen ero.

Mulla taitaa olla aika erilainen nimimaku, mutta yritetääs ehdotella kuitenkin jotain. Eihän sitä koskaan tiedä, vaikka joku osuiskin :)

Aaron ja Iiris

Miro ja Sara

Joel ja Julia

Pyry ja Pihla

Ville ja Veera

Eemil ja Eerika

Onni ja Helmi

Onni ja Ilona

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma: huono valikoima... pakon edessä Valeri, vaikka onkin musta jotenkin hiukan outo

Ti: Aurora - ei lemppari, mutta ok. myös Aura kiva ja Konni hauska :)

Ke: Roni - ihan kiva.

To: Reko - ei lemppari, mutta näistä paras.

Pe: Voitto - helppo valinta näistä... ja tykkään oikeestikin :)

La: Matilda - ihana! niinkuin myös Tilda

Su: Armas - ei ehkä etunimeks, mutta toiseks sopis hienosti!

Tiina :)

Vierailija
4/9 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

TOISET KAKSOSET?!!! Onnea vaan ja kaikkea hyvää :) olettekin siten onnellisessa asemassa, että teillä on jo kokemusta kaksosista. mutta silti... huh, huh :)

ensin tuli mieleen Jasper ja Jade, mutta taitavat olla hiukan erilaiset kuin mitä haette... Juuso ja Juuli?

Riina ja Roope

Matti ja Maija

Oona ja Eetu

Iida ja Iiro / Aada ja Aapo

Veera ja Veeti

ja jollei tuliskaan tyttö ja poika niin: Paavo ja Kaapo tai Noora ja Veera?

Tiina :)

ps. anteeksi kun taas sekoilen näissä vastauksissa...

Vierailija
5/9 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaakko ja Julia.

Nämä kuulostaisivat minusta hyvältä, mikäli jatkaisitte J-kirjaimella. Jonna ja Julia jotenkin saman henkisiä, samoin Jaakko ja Janne. Jonne saattaa herkästi sekoittua Jonnaan.

6/9 |
09.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

J:llä alkavia

Juuli ja Joose

Juuli ja Joona

Juuli ja Joosua

Juuli ja Jooa

Julia ja Julius

Julia ja Justus

Julia ja Juhana

Julia ja Joel

Julia ja Josua

Jasmin ja Joel

Jasmin ja Jasper

Muita..

Anni ja Aleksi

Anna ja Arttu

Emma ja Elias

Emilia ja Emil (onko liiankin samanlaiset?)

Henna ja Hannes

Hanne ja Jonne

Lotta ja Lenni

Laura ja Leevi

Maiju ja Miika

Minttu ja Miikka

Milja ja Matias

..Siinäpä nyt jotain..:)

Vierailija
7/9 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille onnitteluista. Onhan tämä aika hurjaa ... Eihän kenelläkään voi olla kaksia kaksosia. Nyt kuitenkin meille tulossa sellainen tilanne. Ilonen asia, mutta kuitenkin huolia herättävä asia/tilanne.

Paljon oli kivoja nimiehdotuksia. =) Osa karsiutuu pois, kun kaveripiirissä ja sukulaisilla samannimisiä lapsia. Tästä on hyvä jatkaa pohdintoja.

Vierailija
8/9 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku jo ehdottikin Jussia pojalle, minustakin hyvä perusnimi (eikä nykyään ihan kovin tylsäkään!).

Jussi ja Jenni

Jussi ja Jenny

Jussi ja Hanna

Vierailija
9/9 |
12.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lassi ja Minttu, Lauri ja Anni, Lasse ja Laura, Anniina ja Eemeli