Me Naiset lehti muutti lähetystapaa Prioritystä Economyyn, onko teille käynyt näin?
Olen tilannut jo useamman vuoden Me Naiset lehteä Sveitsiin ja ennen lehti tuli aina saman viikon torstaina mikä on sikäli hassua että asuessani Vantaalla lehden painopaikan lähellä se tuli myöskin torstaina mutta nyt kesken tilauskauden on lehti tullutkin yli viikon myöhemmin. Onko muita Me Naiset lehden tilaajia? Lehti muutti pakkaustapaa kirjekuoresta läpinäkyvään kalvoon ja sen jälkeen Priorityn tilalla lukee Economy ja lehden asiakaspalvelu sanoo että posti on pidentänyt toimitusaikaa. Enpä oikein usko. Saa nähdä poistaako Sanoma Magazines tämän viestin heti kun heitä tässä kritisoidaan.
Kommentit (15)
Olen käynyt kirjeenvaihtoa heidän asiakaspalvelun kanssa ja sain viimeksi vastauksen että Priority on liian kallis tapa lähettää lehti ja ovat siirtyneet lähettämään lehden Economy postina.
En todellakaan ole tyytyväinen tähän. Sillä on aika suuri ero tuleeko lehti saman viikon torstaina vai vasta viikkoa myöhemmin. Ikävä lukea jutut jälkikäteen eikä mihinkään esim. kilpailuihinkaan voi osallistua.
Olen maksanut ja tilannut lehden sen takia kun se tulee juuri nopeasti ja tilatessani olen pyytänyt sen Priority postina. Ihmeellistä että kesken tilauskauden voi lehden lähetys muuttua ratkaisevasti.
Asiakaspalvelu vastasi että voivat lähettää parista lehdestä näytenumeron ja sillä he kuvittelevat korvaavansa kaiken. Todella ikävää ja huonoa palvelua.
Sain tänään lehden numeron 10 joka siis entisaikaan olisi tullut minulle jo viime viikon torstaina, Priority postina. Seikkailtuaan viikon postissa on lehti repeytynyt ja kastunut, lukukelvoton.
Kyllä pientä ihmistä ottaa päähään että kuinka on mahdollista että lehti päättää yksipuolisesti muuttaa toimitustapaa kesken tilauskauden ja kuluttaja kärsii.
Ei tullut lehtea tanne tanaankaan, ehka sitten huomenna. :( On kylla saali, etta menivat muuttamaan toimitustapaa.
Olen tassa miettinyt, etta kannattaako sita lehtea enaa sitten tilata ollenkaan, mutta saa nyt nahda.
Tuli mieleeni että varmaan mahdollisimman monen kannattaisi kirjoittaa sinne asiakaspalveluun jotta he kuuntelisivat meitä. En varmasti yksinäni pysty vaikuttamaan asiaan joten nyt kaikki ulkomailla asuvat Sanoma Magasinen tilaajat ilmoittamaan asiakaspalveluun!
Ehkä tästä pitäisi perustaa vaikka Facebook ryhmä että saisimme mahdollisimman paljon porukkaa kasaan ja silloin tuollaisen suuryrityksen kuuntelemaan tilaajiaan ;)
Siis tämän takia mun Vauva-lehteä ei oo näkynyteikä kuulunut! Ja viikko sitten piti ilmestyä, kiva tässä venailla viikon päivät tietämättömänä, kiitos Sanoma Magazinesille tiedotuksen sulavuudestakin! Silloin, kun tilasin lehden, tilauspalvelussa sanottiin euro per lehti hinnaksi toimituskuluille ja yllättäen, kun lasku tuli, oli hinta noussut huomattavasti. Tosi huonoa palvelua. No, kyseessä oli lahjalehti jota äitini tilaa siis ulkomaille raskaana olevalle tyttärelleen eli minulle joten katsottiin sitä "vahinkoa" läpi sormien mutta jos tämmöinen yksipuolinen tilausehtojen muuttaminen jatkuu, taitaa KaksPlus saada yllättävän paljon uusia tilaajia lähiaikoina. Jotain rajaa!
Itse lopetin molempien (menaiset+vauva) tilauksen, vinkki: muitakin (parempia) vastaavia lehtiä on... ;) Meidän Perhettä tilaan vielä, kun ei oikein ole vastaavaa, eikä sen kohdalla ole niin väliäkään jos tulee myöhemmin, toisin kuin jollain menaisilla.
On kyllä tökeryyden ja ammattitaidottomuuden huippu että asiasta ei ilmoiteta ja anneta kuluttajan päättää miten haluaa lehtensä saada!
"Virallinen" selityshän taisi olla että Itella on nostanut ulkomaan postitusmaksuja 50%. Jollekulle oli valituskirjeeseen vastattu, että priority-postituksen hinta olisi näin ollen 130e, ja viestistähän saa sen kuvan että se olisi 130e nykyisen hinnan päälle, mikä toki kuulostaa hurjalta. Tosiasiassa kun kyse on siitä, että lehden toimituskulut olisivat tämän hinnankorotuksen myötä yhteensä sen 130e vuodessa, kun ne economy-luokassa ovat n. 110e(eroa n. 50 senttiä/lehti). Ja toimituskuluthan eivät ole pelkästään myyjälle aiheutuvia kuluja, vaan kokonaisuudessaan asiakkaalta veloitettavat toimituskulut, joista myyjä tekee vielä voittoa.
Ei sillä, näinhän se liike-elämä toimii, mutta liike-elämässä tulee ottaa huomioon myös ne maksavat asiakkaat. Todella ammattitaidotonta toimintaa, mutta onneksi on sellaisiakin lehtiä joita myyvät asiakaspalvelijat :)
Ennen tuli aina torstaina (Lontoo), mutta nyt tulee vasta seuraavan viikon tiistaina!! Huijausta!!
Sain hyvän tarjouksen 3 kk ajalle johon siis kuuluu 3 x 4 lehteä ja kysyin ne postikulut molemmilla lähetystavoilla ja economy 38,94 ja priority 42,23 että siinäpä se hintaero sitten on. En vain tajua mikä siellä Sanoma Magazinessa mättää kun ilmeisesti eivät vain halua enää tilaajia ulkomailta. Ja sehän sitten sopii mulle, en tilaa sieltä enää ikinä mitään.
Täällä myös yksi pettynyt tilaaja Sveitsistä, minulle lehti on tullut reilu neljä vuotta ja aina torstaisin.
Otin asiakaspalveluun yhteyttä kun lehteä ei yhtäkkiä kuulunut ja sain vastaukseksi seuraavaa: "Me Naiset-lehden tilauksesi on kyllä voimassa ja
maksettu 31.5.2009 saakka. Lehdet numerot 9 ja 10 on kyllä lähteneet meiltä, mutta lehdet toimitetaan nykyisin economy-luokassa ja tulevat
postin ilmoituksen mukaan perille ulkomaille 5-8 vuorokaudessa."
Todellisuudessa lehden tulo kestää 10-12 päivää. Suivaannuin vastauksesta ja irtisanoin tilaukseni, johon sain vastauksen:
"Valitettavasti lehdet toimitetaan nykyisin ulkomaille ainoastaan economy-luokassa. Siirtyminen tähän toimitustapaan johtuu
postin taksojen noususta.
Merkitsin Me Naiset-lehden tilauksesi päättymään jo maksetun tilausjakson loppuun ja viimeinen tilauksestasi toimitettava lehti on 28.5.2009
ilmestyvä lehti numero 22."
Tänään tuli numero 21 postissa, vikaa numeroa odotellessa.
Sama homma Etelä-Saksassa....Mä lopetin tilauksen myös kun lehteä ei enää ollutkaan torstaisin postilaatikossa. Sääli, tykkäsin lehdestä, mutta en maksa 2 euroa per lehti postikuluja ja enpä usko saavani siltikään lehteä ajallaan....Meidän Perhe tulee yhä, se ei niin haittaa ettei se ole juuri ilmestymispäivänään täällä.
Sama homma Me Naisista Israeliin, nostivat vuositilauksen hintaa sadalla eurolla joten peruin tilauksen (uusi hinta 12 kk 246,00 Eur, josta lehden osuus on 64,00 Eur). Toisaalta tuntuu vaikealta olla ilmankin...
Tietaako joku onko muut kustantajat nostaneet hintojaan nain paljon?
Sama homma minulla tänne Saksaan. Peruin tilauksen huhtikuun loppuun. Onko kokemuksia muista naistenlehdistä?! Mikä viikkolehti kannattaisi tilata? Tykkäsin Menaisista..
Onko mitään uutta tähän aiheeseen? Ite mietin tässä kanssa että lopettaako tilaus vai jatkaako sitä... MN on kiva lehti, mutta ottaa päähän kun lehti tulee tänne Kreikkaan yleensä kaksi viikkoa ilmestymispäivän jälkeen.
Suositelkaa lehtiä Me Naisten tilalle! Jotain mikä lähetetään priority postina :)
Nosto!
Minua kiinnostaisi tilata joku lehti tänne Hollantiin päivieni iloksi..
Mitäs te suosittelisitte?
Tanne Englantiinkin ko. lehti tuli yleensa aina torstaisin, mutta nyt on jo maanantai eika uusin numero ole vielakaan tullut. Huomasin myos viimeksi kun lehti tuli, etta pakkaustapaa oli muutettu, mutten tuota, etta Priorityn tilalla lukee Economy.