Vauvan ensisänky ideoita?
Kyselisin vaihtoehtoisia ideoita vauvan ensisängyksi, kun en haluaisi sitä äp-pakkauksen laatikkoa laittaa. Meillä oli joskus amazonas koala riippumatto, enkä tykännyt siitä. Oli hankala säätää ja vei törkeästi tilaa :(
Kiitos jo etukäteen teille joilla on ideoita ja kenties omakohtaista kokemusta muista toimivista ensisängyistä.
Kommentit (4)
Itse olen nukuttanut vauvoja alusta asti omassa pinnasängyssä. Ihan vastasyntyneenä olen tehnyt "pesän" toiseen päähän niin, että vauva nukkuu sängyssä poikittain - pinnasängyn reunapehmuste on kolmella seinällä ja yhden "seinän" olen rakentanut peitosta - aluksihan jo ihan tavalliset vauvapeitot ovat suuren suuria, niistä riittää kyllä. Sitten kun reunukset ja sänky on tullut tutuksi ja vauva kasvaa, olen kääntänyt nukkumaan oikeinpäin. Näin kuviot pehmusteessakin ovat alusta lähtien tuttuja ja turvallisia.
Meillä oli esikoisella käytössä äp:n pahvilaatikko, mutta hän selvästi vierasti pinnasänkyä, kun hänet siirrettiin laatikosta sänkyyn. Toinen lapsemme nukkui alusta asti pinnasängyssä eikä mitään ongelmia ollut. Pinnasängyn kolmella reunalla on pehmuste ja toinen pitkä sivu on parisängyssä kiinni reuna alaslaskettuna. Mun mielestä siis pinnasänky käy suoraan vauvan sängyksi eikä mitään erillistä ensisänkyä välttämättä tarvita.
Meillä vauvat nukkuneet ensin vieressä ja sivuvaunusängyssä. Ne on kyllä näppäriä kun voi päivällä nostaa olohuoneeseenkin. Täältä löyty kattava vertailu ensisängyistä, https://vauvapolku.fi/paras-ensisanky-vertailu-ja-osto-opas/ .
Me tilattiin se sellainen vuokrattava vaavisänky! Oli tosi kätevä, pystyi liikuttelemaan helposti ja oli tarpeeksi pieni et vauva tunsi olonsa turvalliseksi. Ja kun se liikkuu pyörillä niin oli helppo vähän "kärräillä" vauvaa uneenkin! Toimittajan mukaan vauva menee siihen 4kk:n ikään asti mut meillä oli sen verran reilunkokoinen tyttö et alko mennä ahtaaksi joskus 3kk aikoihin, mut mun mielestä ihan sopiva aika siirtää omaan pinnasänkyyn! Suosittelen siis lämpimästi. Niin ja tässä linkki sinne sivuille jos haluat lisää tutustua. [http://www.vaavi.fi]