Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~~MAALIKSET-07***joulukuussa~~~~

10.12.2008 |

Siis joko mä oon Tosi sokea tai sit ei vaan pinoa oo kukaan tehnyt..??? Enivei, tässä nyt mun kuulumisten pino sit, jos toinen jostain löytyykin jo.. ;-)

Marraskuun turinat tuossa alla..

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole kovin usein käynyt kirjoittelemassa, mutta sitä useammin lukemassa teidän muiden tarinoita.

Meillä siis poika 1v 8kk:tta eli maaliskuun 30 pv syntynyt ja lisäksi esikoinen 5,5v.

Onnittelut ensin Leannalle uusimmasta tulokkaasta, ei voi kuin hattua nostaa kun on tuommoinen katras, itsellä keinot vähissä näiden kahdenkin kanssa.

Odottajille kanssa tsemppiä erittäin paljon!

Mutta neuvoja tarvitsisin nyt tämän nuoremman nukkumaankäynti ongelmien takia. Yhtäkkiä noin viikko sitten alkoi poika vastustamaan täysin nukkumaan käyntiä. Jää vain huutamaan sänkyynsä hysteerisena ja vaikka käy vähän ajan kuluttua rauhoittamassa, ei rauhoitu vaan heti kun poistuu huoneesta alkaa taas huutamaan raivoissaan. Mikään ei ole iltarutiineissa (tai päivä, ongelma koskee myös päiväunia) muuttunut, mutta jaksaminen alkaa olla aika nollissa.

Pelkään jo iltaisin etukäteen nukkumaanmenoa, joskaan en sitä näytä, vaan peittelen entiseen tapaan pienemmän ensin ja sitten luen sadun isommalle ja hän menee sänkyyn ja käyn rauhoittelemassa tämän jälkeen useita kertoja nuorempaa. Isäkin on alkanut osallistua (ei ennen ole pahemmin käynyt) ja tuntuu joskus rauhoittavan

Mutta kun esim tänään isä ei ole illalla kotona, niin pitäisi tyytyä äitiin, eikä ainakaan vielä kahden käynnin jälkeen ole tyyntynyt. Pidän aina hetken väliä, ennen kuin menen uudelleen. Muuten saisin jäädä vierelle vaikka tunniksi.

Mistä on kyse, kun ei ole kipeäkään, vaikka flunssaa oli, mutta ei korvissa mitään. Nukkuu kuitenkin suht normaalisti kun vaan saadaan nukkumaan.

Joskin aamuisin on myös herännyt jo nyt usein 5-5.30 karjumaan ja välillä rauhoittuu kun käy silittämässä (ainakin jos isi käy), mutta ei aina sekään auta ja jos ottaa viereen ei nuku vaan riehuu ja sitten on väsy koko päivän.

APUJA tarvitaan. Tällaista en muista esikoisen ajalta, vaikka silloinkin oli kyllä omia haasteita nukkumisissa. Ei ole kovin kivaa joululomallakaan kun pitää kuunnella toisen parkua ja ikävää, mutta ei siellä huoneessa voi ikuisestikaan olla.

Hyviä Jouluja joka tapauksessa kaikille!

terveisin

salminakki kera kahden tempperamenttisen pojanviikarin ...

Vierailija
2/17 |
23.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihan jänskää kun huomenna pukki jo tulee :)

Miten nopeesti taas tämä vuosi vierähti, vastahan me viime Jouluna toivoteltiin rauhallista Joulua..ei siitä nyt kauaa ole ;)

Pikaisesti tässä tulinkin vain kuulumisia lukemaan ja jäin tuota Salminakin unionkhlemaa kommentoimaan..

--meillä kun on juurikin tuo herranen samassa tilanteessa, ettei ois joku vaihe menossa nyt tässä iässä kun aiemmin nuo nukkumiset on menneet oikein mallikkaasti mutta nyt hysteeristä huutoa, toissa iltanakin tunnin!! Mutta oltiin siinä vierellä, otettiin syliin jne. sitten vain lopulta mentiin meidän sänkyyn kun ei rauhoittunut isän kanssa, ei äidin ja ei raskittu huudattaa. Nukahti heti. Vietiin siitä omaan sänkyyn jossa nukkui aamuyöhön rauhallisesti ja tuli meidän väliin aamuun nukkumaan mutta ei heränny siellä enää hysteeriseti huutamaan.

Tätä iltahuutoa on nyt ollut, ei joka ilta mutta..joka toinen tai ehkä peräkkäisinäkin iltoina mutta joku ilta saattaa mennä ok.. ollaan yritetty siihen omaan sänkyyn sinnillä mutta sylitelleen ja rauhoitellen, ei jätetä hysteerisenä huutavaa yksin, vähän jos itkee niin hetken voi katella rauhoittuuko, jos ei niin ollaan vierellä ja jos ei nukahda silittelyyn niin ei todella tuntikausia siinä viiti olla ja on vain sitten otettu viereen. Ehkä tämä on tämmönen kausi joka toivottavasti menee ohitse.

Neuvolassa meillä ainakin olivat tosi ymmärtäväisiä ja tukevia asiassa kun lääkärineuvola oli vasta nyt, vähän myöhässä 1,5v nvla niin he ottivat tämän oikein asiana siellä. Itse oikein yllätyin ja olin hämmästynyt, että no ei kait tässä nyt ihan näin paha tilanne ole ja yritin vähän rauhoitella neuvolan lääkäriä ja hoitajaa :)

Mutta nyt joulupuuhat odottavat.. Levollisia öitä salminakin perheeseen :)

Iloista Joulua Kaikille Maaliksille ja pikku Tonttusille!

Sinna tonttuineen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
23.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottelee Nea-tonttu kera Netta siskonsa ja muun perheensä :)
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=619bb32d-d0fd-11dd-a5c5-…!

Vierailija
4/17 |
26.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on Reeta ollut parisen viikkoa levoton yöllä. Menee kyllä nukkumaan hienosti mutta tunnin, kahden päästä sattaa alkaa raivopäinen huuto. Suoraa huutoa, välillä lähes karjumista ja tuntuu ettei tyttöä saa rauhoittumaan millään. Sitten ihan yhtäkkiä nukahtaa uudelleen viereen.

Luulen, että nyt on vaan sellainen ikäkausi menossa, että kaikki tulee uniin. Liikkumiset, puuhailut ym. Aika monella tämän ikäisellä tuntuu olevan unissa jotain levottomuutta vaikka aikaisemmin olisi nukuttukin hyvin. Ei auta kuin uskoa, että on ohimenevää.

Joulunpyhät alkaa olla ohi, minulla on jo vähän tylsääkin kun tässä suht jouten ollaan. Vaikka tykkäänkin joulusta niin voisihan tuo mennä jo...

Huomenna pitää mennä tarkistamaan kauppoihin alennusmyynnit. Tarviisin itselleni ainakin uuden talvitakin.

Tuleva vauva olisi turvakaukaloa vailla, sitä pitänee katsella vaikka nettikirppiksiltä.

Z ja katras + masuasukas 31+1

Vierailija
5/17 |
27.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos lohduttavista sanoista ja tietysti "mukava" kuulla, että emme ole ainoita, joilla nukkumaanmeno ja yöt ovat menneet ainakin osittain hulinaksi.

Edelleen poika huutelee illalla ainakin sen verran, että sekä isi että äiti käyvät paijaamassa, sitten usein tyyntyykin. Yöllä sitten huutelee/raivoaa myös useita kertoja tunnin tai parin välein, mutta nyt pari viimeistä yötä on onneksi onnistunut itse rauhoittamaan itsensä, kunhan olemme jaksaneet muutaman minuutin odottaa, emmekä heti säntää hänen huoneeseensa.

Aamuisin myöskin herää kohtuulliseen aikaan n. klo 7, mutta silloinkin edelleen kamalalla "rähinällä", vaikka se hänellä on ollut lähes aina tapana.

Täytyy vaan todellakin uskoa, että tämä on yksi vaihe muiden joukossa ja menee toivottavasti ohi.

Meillä joulu ei mennyt kovin mukavasti, sillä tämä nuorempi oli kipeä. Aatonaattona oli kovin itkuinen päiväkodin jälkeen ja soitin sitten lääkärille kun ajattelin, jos aiemmin olleen flunssan jälkitautina olisikin tullut korvatulehdus. saimme samalle illalle peruutusajan ja kävimme korvalääkärillä. Mitään ei sieltä löytynyt, mutta suusta löytyi haavauma, joka lääkärin mukaan saattoi olla afta tai enterorokon alkua... Ja niinhän se oli, että aatto ja joulupäivä meni sairastellessa eikä ruoka kelvannut lainkaan ei oikeastaan edes kylmä. Ja kun itki kovin niin näin kurkkuun, joka oli mielestäni täynnä rakkuloita (kurkunpää), eli ehkä sitten tuli se enterorokko. Sitten meni pahin ohi ja kerran joulupäivänä tuli jätti "ripulikakka" vaippaan, eli en ole koskaan sellaista määrää nähnyt yhdessä vaipassa ja oli kuin vaahtoa. Sen jälkeen ei toistunut ja tänään sitten tuli pari kertaa aivan jättikovat kakat, eli alkaa kaiketi vatsakin taas toimia.

Nyt on sitten ruokakin maittanut ja leikit sujuneet paremmin.

Harmi, kun edellinenkin joulu meni sairastellessa, toivottavasti tästä ei tule mikään perinne. En ole ehtinyt itse "levätä" ja rentoutua lainkaan, kun mieskin on kipeä ja nukkunut vaan kaikki päivät, joten lastenhoitoahan tämä joulu on ollut koko ajan ja vielä kun yksi on ollut sairaana ja illat ja yöt olleet rikkonaisia, niin melkein jo odotan töihinpaluuta; Saa edes syödä rauhassa :)

oikein hyvää loppuvuotta teille kaikille ja onnea myös uudelle vuodelle!

salminakki

Vierailija
6/17 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä kirjottelen. :)

Meillä on myös Hermannilla tota he***tinmoista yömöykkää ja raivoomista ihan päivisinkin, mut en oo sitä pitäny mitenkään omituisena. Totean vaan, että kasvaminen on vaikeaa. :) Kyl se siitä sit ajan kanssa helpottaapi. Kunhan täyttää noin 5v.. ;-) Voimia ja tsemppistä!

Joulu tuli ja joulu meni. Lapset sai lahjoja, ihmeen vähän, onneks. Kukin oli tyytyväinen omiinsa ja mitään kiukutteluja ei näkynyt. Odotin sitä yleistä "mä en saanu sitä ja tätä" ja "toi sai enemmän kuin mä" -parkumista, mut kerrankin näin. Ehkä nuo isot on jo kasvaneet niin paljon, että ymmärtävät..

Varpu ei paljon mistään mitään ymmärtänyt, mutta Hermanni sen sijaan kyllä piti huolen siitä, että jokainen paketti avattiin. Ihana oli katsoa sitä riemua, kun uteliaana tutki paketteja. :)

Nyt sitten miehellä loppuu loma ja arki alkaa huomenna. Iik. Mitenkähän sitä tottuu, kun on ollut tuo toinen tuossa apuna eikä mun oo tarvinnut tehdä juuri mitään itse. Tavallaan kyl ihanaa, että saa olla taas kaikessa rauhassa täällä. ;-)

Oikein iloista vuodenvaihteen juhlaa kaikille toivottelen ja onnea uuteen vuoteen. Tehdään sitten uusi pino taas! Ja voishan sitä vaihtaa niitä s-postiosotteitakin, jos jotkut haluavat kirjoitella keskenäänkin ja vähän useammin vaihtaa kuulumisia..?? Minut löytää hotmail-osoitteesta mammahoo.

Papu ja pesue iloisissa tunnelmissa uuteen vuoteen

Vierailija
7/17 |
28.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa olisikin ihan ideaa mutta moniko käyttää messengeriä? Siellä voisi höpistä ihan reaaliajassa :) Minut voi lisätä listalleen zeldatar@hotmail.com

Vierailija
8/17 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/17 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa..

Ja pakko heti alkuun todeta, et ÄLKÄÄ tehkö koneella mitään samaan aikaan, kun on muuta hommaa.. Poltin meinaan pinaattikeiton just pohjaan, kun tulin tähän räveltämään. =(

Täällä sitä on talvisessa tunnelmassa ja jo jouluisessakin. =) Oikein on iloinen mieli ja tonttuja katsellaan, josko jossain nurkissa vilahtais.

Hermanni alkaa puhumaan pikkuhiljaa! Jo sitä on odotettu. Josko äiti sais joululahjaks puhuvan pojan..? *peukut pystyssä* Tuolla herra ahertaa.. Makaa pikkuautokasa sylissä siskonsa turvakaukalossa. Ja hajusta päätellen ois muutakin puuhaa kuin tässä näpytellä..

Varpu taasen on kasvanut hurjasti. On jo 3kk, yli 60cm pitkä neitokainen ja voi, kun niin isoa tyttöä jo. Ja iloinen kuin mikä. Tai niinhän nämä molemmat. Ja isommatkin lapset. Kaikki meillä on yhtä iloa sit vissiin. =)

Flunssa iski ja tässä on sen kourissa kärvistelty. Onneks on kokemusta ja keinoja niin kaikilla suht hyvä olla, jopa pienimmällä. Joka nyt sit heräileekin jo syömään. Tähänkö tää mun suuri kirjoitustuokio nyt sit jäi??

No mut kaikki hyvin ja yritän palata kertomaan lisää asioita, kun kerkeen.

Papu ja perhe

Vierailija
10/17 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla Papun kuulumisia. Tuntuu, että se oli ihan vasta kun kerroit Varpun syntymästä ja nyt hän on jo 3kk.

Meidän "pieni" maalis puhua pälpättää lauseilla ja juttua on vaikka miten paljon. Hänen kanssa voi puhua jo vuorovaikutuksesta, kysyessä vastaa ja odottaa sitä samaa myös muilta.

Hassua tapa on, että jos ei heti reagoi hänen tärkeään asiaan (joka voi olla tietty ihan mitä vain), hän tulee ja ottaa päästä kiinni molemmilla käsillä ja sanoo, että äiti äiti äiti :) Mahtava pieni pakkaus!

Eilen alkoi antibioottikuuri, korvatulehdushan se siellä. Luulin jo, että tulehdukset jäi kesään ja päästiin niistä mutta ei. Syksyllä käytiin korvapolilla ja lääkäri oli sitä mieltä, että jos vielä yksikin tulehdus tulee niin putkitukseen lähete. Että näin.

Isommilla ei ole ollut koskaan korvatulehdusta eikä mitään muutakaan erikoista. Tämä meidän nuorin on saanut sitten äitin perintönä tämmöisen riesan.

Tuttivieroitus kävi ihan itsestään, Reeta puri tuttinsa rikki eikä enää huoli niitä. Pitää nyrkissään nukahtaessa ja se on siinä. Kävi niin kätevästi ettei kukaan oikein tajunnutkaan että nyt ollaan tutittomia. Kaupassa eilen sanoi, että Reeta haluu uusi tutti mutta sanoin vaan, että ei tarvii enää. Ne on rikki. Ja siihen tyytyi. Vähän olikin helppoa :)

Joulupuuhat on vielä vaiheessa. Paketteja pitäisi hankkia ja leivonnaisetkin vielä odottaa leipojaansa. Ajattelin jättää viikon päähän, sitten on apulaisia kun koululainen ja eskarilainen jää lomille. Lupasin väsätä piparkakkutalon.. saa nähdä millainen mökki siitäkin tulee ;)

Oma masu kasvaa ja olo käy päivä päivältä tukalammaksi. Vauva istuu tukevasti ja painaa liitoksia niin että en meinaa päästä iltaisin kävelemään. Panacodin voimalla mennään tai sitten kontaten. Vielä pari kuukautta...huoh.

Ihanaa joulun odotusta kaikille maaliksille. Tulkaahan naputtamaan kuulumisia.

Ainiin, tuolta toiselta palstalta luin, että Leanna oli tehnyt tytön :) oisko pari viikkoa sitten.

Z ja lapsukaiset, Reetakin 1v9kk ensi viikolla ja masu vkolla 30

Vierailija
11/17 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva oli lukea Papun ja Zeldan kirjoituksia. Hyvä, että Papulla kaikki hyvin ja varpu kasvaa kovaa vauhtia. Ja Hermannikin kuullostaa oikealta aarteelta :-)) Samoin Zeldan Reeta on ihastuttavan tuntuinen pieni tyllerö. Voin oikein sieluni silmin nähdä, kun neiti puri tuttinsa rikki, ja se niistä tuteista. Koitahan sinäkin voida hyvin ja jaksaa vielä sen kaksi kuukautta. Ja hienosti Reeta jo puhuu !!!

Ja(.) kaikki ihan ok. Eka-Nla oli ja meni. Kaikki ok. Nyt odottelen ultraa mikä on 19.12. kättärillä. Olen peloissani mitä tuleman pitää. Mutta toivotaan parasta !!! Masu on kasvanut, ja olen käynyt jo mammavaate ostoksilla H&M:ssa. Ostin sellaisen neule mekon, voi pitää mm. housujen kanssa, ja trikoo paidan, neuleen ja housut, sellaiset harmaa/musta ruudulliset pillit, olivat oikein hyvät ja nätit, kun laitoin päälleni. Vanhoja mammavaatteita on kaapissa. Pahoinvointia oli ed. viikolla aikas paljonkin, sellaista kuvotusta, mutta nyt on paljon parempi olo. Väsyttää vain tolkuttomasti.

Meidän pieni tyttö on sellainen ikiliikkuja ja vilkas kuin mikä. Välillä olen aivan finaalissa, kun pvä ollaan yhdessä touhuttu. Kova tyttö ulkoilemaan, hakee heti aamulla haalarinsa ja näyttää äidille ovea, että eikun menoksi. Ei puhu, ja en ole odottanutkaan, koska meillä isähän puhuu englantia ja minä suomea tytölle, joten saattaapi mennä tovi ennen kuin tyttö oppii. Mutta sanoja tulee kiitettävästi. Potalle ei vieläkään mene, tai menee, mutta ei sinne mitään tee :-(( Toivon, että ennen vauva kakkosta oppii potalle. Nyt huutelee kaikille ihmisille moiiii ja vilkuttaa. Ihana tyttö, vaikkakin joskus tuntuu, että energiaa on liikaa ;-))

Joulua odotellaan, ja kaikkea siihen liittyvää ihmetellään. Kynttilät on ihastuksen kohde, samoin koristeet.

Nyt hyvää viikonloppua kaikille niin ja ennen kuin lopetan, huutelen Raisaa, missä oikein olet ja onhan kaikki hyvin sielläkin ???!!! Muistelen, että siellä supisteli, toivottavasti vauva kuitenkin edelleen masussa.

Ja Leannalle 'onnea' vauvasta !!! Käyhän kertomassa meillekin, kun kerkiät.

t. emmi rv-11+2 ja rosanna 1v8kk

Vierailija
12/17 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluista tunnelmaa täältä lumen keskeltä teille kaikille :)

Olipa Emmin huhuiluilla hyvä ajoitus - juuri ajattelin tulla tänne kirjoittamaan kuulumisia :) On niin mukava lukea teidän kaikkien kuulumisia, tietää että vielä me maalismammat ollaan hommissa mukana, vaikka rivit onkin harvenneet. Vertaistuelle ja -kuulumisille ei ole vertaa :)

Meille tänne kuuluu hyvää. Myös meidän neiti on oikea touhuneiti (tai prinsessa, niin kuin hän itse isälleen sanoo; "iskän prinsessa"). Aivan koko ajan on jokin touhu menossa, milloin sallittu milloin ei... Iltaisin olen jo pirun väsynyt, fyysisesti, tämä meikäläisen maha kun ei ole mistään pienimmästä päästä... Eli odota vain Emmi aikaa eteenpäin - jos nyt jo väsyttää tytön tahdissa pysyminen, tuleva se vasta mielenkiintoista onkin ;)

Neiti tykkää paljon piirtämisestä, ja tänään maalattiin eka kertaa vesiväreillä. Ja se se vasta lystiä olikin! Myös kaikki alkeellinen askartelu on kivaa. Ja yhä edelleen koirat on lähes parasta, mitä on olemassa, etenkin se meidän pentukoira. Se onkin ainoa meidän koirista, jota neiti kutsuu nimeltä, muut koirat ovat vain "hihhih" (meillä koirat siis sanovat hihhih... ). Onkin huvittavaa, kun esimerkiksi kauppareissulla neiti kyselee ensin "Missä Kaakka?" (=Kaarna) ja sen jälkeen "Missä hihhih?" :) Mutta äidin opit alkavat jo mennä kiitettävällä vauhdilla perille, siinä määrin topakat otteet tytöllä on koirien kanssa. Varmat ja määrätietoiset, niin kuin eläinten kanssa pitääkin olla. Äitin tyttö :)

Mahassa(kin) asuu tuhatjalkainen. Mahdoton vipellys ja mutkuilu ja paukutus käy yhtenään, ei tuo isompi neiti tällainen ollut! Eli vielä vauva asustelee mahanahkan sisäpuolella, ja toivon mukaan näin mentäisiin tammikuulle asti. Supistelee edelleen, välillä paljonkin, mutta yritän ottaa rennosti ja rauhallisesti. Viimeinen (!) ultra on heti joulun jälkeen, joten sieltä sitä sitten kuulee paitsi kokoarviota myös tuon alakerran tilannettta. Uskomattomalta tuntuu ajatella, että laskettuun aikaan on vain vaivaiset viisi viikkoa aikaa. HUHHUH!!! Muutoin alkaa olla vauvaa varten valmistelut valmiita, mutta pikkuisen nukkumapaikka on auki edelleen. Tietenkin hän nukkuu minun vieressä, jos vain siinä viihtyy, mutta toivon mukaan myös pinnis saataisiin vapautettua käyttöön pikapuoliin. Huomisen ohjelmana onkin kokeilla illalla neitiä omaan huoneeseen isoon sänkyyn nukkumaan siten, että iskä nukkuu patjalla lattialla vieressä. Saas nähdä, kuis käy...

Joulua odotellessa täällä aika menee. Lunta on ulkona ja pakkanen takaa, että se säilynee toivottavasti kevääseen asti. Kynttilät palavat sekä kuistilla että sisällä harva se päivä, ja tortut paistuvat liiankin usein uunissa. Huomenna teen piparitaikinan ja sunnuntai onkin sitten piparinleivontapäivä. Aika kivaa :) Minä tykkään joulusta aivan mahdottoman paljon, ja se kyllä näkyy meillä! Yleensä valmistelen sitä paljon ja hartaasti, koska minun vanhemmat tulevat aina meille, mutta tänä vuonna voimat ei taida riittää ja me ollaankin nyt pitkästä aikaa menossa vanhempien tykö. Ihan kiva niinkin. Tosin tykkään niin tästä meidän kodista, kun se on kuin tehty joulua varten: hämyinen pyörohirsitalo, jossa siis sisäseinätkin on samaa hirttä kuin ulkona. Voi melkein kuvitella tonttujen hiiviskelevän hämärissä nurkissä ja kurkkivan sisään ikkunoista.

Tunnelmallista joulunvalmisteluaikaa kaikille!

Raisa rv 34 ja jotain ja rimpsessa 1 v 9 kk

Vierailija
13/17 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö ihanainen tosiaan syntyi 3.12.08.Painoa 3410g/50cm

Synnytys käynnistettiin(taas)rv 39+4.Edellisestä illasta vauvan liikkeet vähenivät ja supistuksista olin kärsinyt ja valvonut yöt läpensä jo viikkoja.

Lapsivesi oli vihreää ja napanuora 2x kaulan ympärillä mutta loppu hyvin kaikki hyvin!.Synnytys oli kaiken kaikkiaan kaunis ja lempeä(2h 8 min)Nauroimme ja juttelimme mieheni kanssa lähes loppuun asti,vain muutama viimeinen supistus vei jutut=)Luomuna mentiin!

Tyttö on rauhallinen ja ihana,suloinen kuin mikä.Isommat ottaneet uuden perheenjäsenen hyvin vastaan ja pieninkin,no toka pienenin nyt=) halii ja hellii ja haluaa olla vaippaa vaihtamassa mukana jne...

Mies on kk kotona ja nyt nautitaan vauva-arjesta!

Tästä on hyvä nyt jatkaa=)

Sen tiedän että yhden vielä haluan mutta nyt ensi ehkäistään muutama vuosi ja sitten katsellaan=)

Vilkutus!Ja hyvää loppuodotusta kaikille odottajille!

En niin paljon nyt koneelle ehdi,luonnollisestikaan=)

Leanna ja ihana lapsilauma joista nuorin 10 vrk

Vierailija
14/17 |
14.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinulla Emmi jo noille viikoille luku ennätti? Eikös se ollut ihan äsken kun kerroit plussauutisia...

Raisallakin hurjat viikot jo :) perässä tullaan.

Siellä on oikein vesivärein maalailtu ;) minä olen toistaisesti luottanut värikyniin ja valkoiseen paperiin mutta ehkä me pian otetaan ne vesiväritkin esiin. Silläkin uhalla, että värejä on muuallakin kuin paperilla.

Pikkaisen pukkaa joulustressi päälle mutta onhan tässä vielä 1,5 viikkoa.. no hätä eikös? Jos aloittaisi siivoamisen pikkuhiljaa, ihan vaan huone kerrallaan tai jotain. Supistelee kyllä sen verran, että ei kovin voi huhkia.

Z

Vierailija
15/17 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikki taas yökyöpeli zappe ilmoittautuu,lapsukaiset nukkuu ja ukkeli töissä ja minä koneella vaikka pedissä pitäis olla mutta kun ei vaan tule uni silmään :(

Täällähän oli iloisia vauva uutisia onnea onnea Leannalle,vaaville ja koko perheelle.

Ja näkyyhän täällä muillakin olevan viikoja jo aikas lailla.

Meillä joulua odotellaan ja pikkuneidin puhettakin odotellaan kun muutaman sanan ja oman kielen lisäksi ei kauheasti puhu.Tosin äänessä ja vauhdissa on muuten kokoajan.

Neiti pomppii tasajalkaa yhtä ketterästi kuin kiipeää joka paikkaan,tavaroiden heittely onnistuu hyvin ja kiukuttelukin on opittu kunnolla mutta harvemmin kiukkuaa, neiti on ihanan nauravainen ja aurinkoinen.Ja tarpeen tullen kova siiivoamaan sulkee auki jääneet laatikot ja isoveljeltä jääneet astiat kantaa keittiöön,pyyhkii pöytärätillä lattiat ym.Kaiken kaikkiaan aivan super ihana tytteli.

tässäpä näitä meidän kuulumisia tiivistetysti.

Oikein mukavaa joulun odotusta(ja vauvojen)= )

T:Zappe & tonttutyttö Venla

Vierailija
16/17 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koko perheelle ihan jätti-isot onnentoivotukset pienestä prinsessasta. =)

Ja rv:t on muillakin sitä luokkaa, että kohta alkaa niitä vauvoja enempikin tupsahtaa. Ihanaa! Täällä oon hengessä mukana kyl.

Meidän vauva se nukkuu päikkäreitä tossa. Sniif. Vauva.. Vauva se opettelee kääntymään selältä kyljelle ja yrittää siitä vielä ympäri vääntää. Onneks ei vielä!

Flunssasta on selvitty siten, että mulla on vähän yskää vielä ja Varpu sit vähän nuhainen eli muutamia kertoja päivässä pitää niistää nessukka. Muuten onneks meni ohi, ettei tarvi jouluna täällä sairastella. Koputtelen puuta... En enää paa tähtien väliin mitään, kun viime kerralla meni tollaseks mustaks paksuks tekstiks se...

Tässä kävin eilen kiropraktikolla taasen. Mulla si-nivel oli pois paikoiltaan aika hienosti, lantio oli kiertynyt niin, että toinen jalka oli lähes sentin lyhyempi. Enkä pönttö tätä tajunnut ennenkö vasta siellä. Mutta heti eka kerralla sai lantion kohilleen ja kaikki on kunnossa. Nyt vaan sit pitää harjotuttaa lihaksia ja käydä jokusen kerran vielä näytillä. Myös hierojalla käyn kerran viikkoon. Neuvolasta sanoi, että jokaisen tulis synnytyksen jälkeen käydä tarkastuttamassa tilanne. Hermannin jälkeen en mennyt, kun en tajunnut että se on OIKEESTI tärkeä asia. No, nyt on homma hoidossa ja voi luoja, että oon iloinen! =) Eli suosittelen kaikille, joilla tarvetta.

Jahas, taas pitää mennä. Päätettiin askarrella pikkuherran kanssa vielä jokunen väritettävä autokuva, joten täytynee mennä, kun alkaa kantaa jo paperia ja kyniä tähän koneelle. =)

Oikein iloista ja rauhallista joulua toivottelen kaikille maaliksille perheineen! =)

Papu, Hermanni ja Varpu ja muut

Vierailija
17/17 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan suloinen viesti :)

Ja miten saikin mulle vedet silmiin ja ja mukavan tunteen tätä lukiessani.. Leanna se vain jaksaa jo uudet kujeet mielessä ;) voi ihanaa! Onnea! Voikaa hyvin ja nauttikaa koko kuukausi yhdessä! Hyvää Joulua!