Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jos haluaa ehottomasti section,miten pitää toimia???

28.02.2009 |

Tuossa kysymys tulikin...takana on kolme alatiesynnytystä ja yksi sectio ja olen raskaana ja haluan ehottomasti section...Pitääkö siitä heti mainita ja alkamaan taistella neuvolasssa.kertokaa pliis!!!!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
28.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on takana kaksi alatiesynnytyksen yritystä, jotka molemmat päättyivät kiireelliseen sectioon. Lisäksi takana on 07 suunniteltu sectio ja edessä nyt kesäkuussa toinen suunniteltu sectio.

Eka synnytys vuonna 01 oli ihan epätoivoista puuhaa: meni yli melkein 3 vkoa (poika syntyi rv42+6), käynnisteltiin kaksi päivää. Supistukset oli hirveitä,sain epiduraalin, kohdunsuu avautui 8 cm ja sen jälkeen mentiinkin vauvan sydänäänien laskemisen takia vauhdilla leikkuriin. Parannuin tosi nopeasti leikkauksesta.

Tulin uudelleen raskaaksi kun poika oli 4 kk vanha. Olisin todellakin halunnut section ja kävin asian vuoksi äitipolilla ja puhuin neuvolassa ja ravasin lantion röntgenkuvauksessa, jossa todettiin että lantioni on "synnyttäjän lantio" ja kätilön sanoin:"vaikka pikku-Fiatilla ajelis" lantioni läpi. Ei siis sen puolesta ollut perustetia sectiolle etteikö lapsi olisi mahtunut tulemaan. Mutta ei tullut sectiota ei. Tuli aivan tasan samanlainen kuvio kuin ekalla kerralla. Käynnistelyt, supistukset, epiduraali, avautuminen melkein täysin ja sitten taas sydänäänien lasku ja eipä muuta kuin leikkuriin. Perusteluna section eväämiselle 02 oli se, että alatiesynnytys on kuitenkin mahdollinen yhden section jälkeen ja se on kuitenkin turvallisempi synnytystapa niin äidille kuin lapsellekin. Mitä se ei kylläkään minun tapauksessani ollut. Ehkä olisin sen section saanut jos olisin neuvolassa tai äitipolilla täysin romahtanut ja itkenyt ja hakannut nyrkkiä pöytään ja yksinkertaisesti kieltäytynyt alatiesynnytyksestä. Tai jos olisin väittänyt että pelkään synnyttämistä niin paljon etten oikeasti uskalla enää sitä yrittää. Onneksi kuitenkin hengissä kaikesta selvittiin.

Olin huojentunut toisen section jälkeen kun tiesin etten enää koskaan joudu kokemaan samanlaista "synnytystä" vaan saan automaattisesti section. Ainakaan täällä Kainuussa ei enää kahden section jälkeen ole mahdollista synnyttää alateitse, luojan kiitos! Tosin Espoossa asuva lääkäriopiskelija ystäväni sanoi, että siellä päin kai synnytetään viela kahden section jälkeenkin alateitse. En tiedä onko varmasti näin. Kummallista jos on, koska ei kai ne naisten kohdut ole siellä etelässä sen kestävämpiä kuin täälläkään. Ja nimenomaan siksi ei täällä voi enää kahden section jälkeen alateitse synnyttääkun kohtu ei ehkä kestä sitä, voi siis revetä.

Nyt kuitenkin siis itsellä kolme sectiota takana ja neljänteen meno kesäkuun alkupuolella. Kaikki kolme sectiota on menneet tosi hienosti ja parantuminen on ollut nopeaa. Joku on pelotellut, että neljäs voikin mennä sitten huonosti. Entä sitten, niin voi mennä vaikka ensimmäinen tai kolmas tai vaikka kuudes jos niin monta on saanut luvan tehdä. Ei sitä nyt etukäteen hyödytä ruveta pelkäämaan. Silloin se varmaan just menee päin p***ttä jos sitä oikein mielessään ajattelee että varmaan jokin menee vikaan. Itsellä ainakin luottavainen ja positiivinen mieli siis sen suhteen =)!

Tsemppiä sinulle matkaan! Veikkaan että saat olla aika tiukkana ja hyvin perustella sen, miksi sinun pitäisi saada sectiosynnytys. Sitä kun pidetään yleensä vaarallisempana vaihtoehtona...mitä en kyllä itse allekirjoita. Kaikissa leikkauksissa toki on riskinsä, mutta silti.

kevätterveisin

myy09 ja jami rv 23+3

Vierailija
2/2 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tehty sektio -05 ja -07. Molemmat tehtiin omasta pyynnöstä synnytyspelon takia. Jos haluat sektion sinun kannattaa puhua siitä heti neuvolassa ja sanoa että sulla on synnytyspelko. Neuvola lähettää sinut juttelemaan kätilön kanssa "pelkopolille" ja siellä saat kertoa miksi haluat sektion jne. Kannattaa pysyä lujasti kiinni omasta halusta. Minun päätöstäni kukaan ei kyseenalaistanut eikä kukaan yrittänyt ylipuhua väkisin. Jopa synnytyslääkärit olivat positiivisia ja antoivat heti päivämäärän sektiolle. Yksi lääkäreistä (ulkomaalainen) kysyi minulta montako lasta haluan ja sanoi että kohtu ei kestä kuin kolme-neljä sektiota, mutta sehän on yksilöllistä. Mulla on tällä hetkellä taas vauvakuume ja suunnittelemme vauvaa ensi vuoden puolelle. En ole vielä päättänyt haluanko sektion vai en, mutta sen näkee sitten kun on sen aika. Molemmat sektioni ovat menneet hyvin ja toivuin tosi nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla