Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumman tilaisin tytölleni, Villivarsan vai Hevoshullun?

Vierailija
26.02.2009 |

Jos vielä saisi perusteluja miksi? :)

Tyttö ei osaa itse sanoa kumman haluaisi. Minä luin niitä silloin aikanaan, mutta en muista enään oliko jompi kumpi niistä jollain tapaa parempi.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä oli paremmat sarjat, ja Pollu sarjakuvat olivat myös hauskoja. Samoin erittäin toimiva ja hauska yleisönosasta palsta. Minusta Villivarsa oli kuivempi jo ulkoasultaan... Mutta vuosiin en ole lehtiä lukenut, joten en tiedä tämän hetkistä tilannetta :D

Jos lapselle ei merkitystä kumman tilaat (ja on molempia lukenut?) niin tilaa edullisempi...?;) Tai se kummassa parempi tilaajataarjous jos ovat ~samanhintaisia:)

Vierailija
2/25 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nopeasti googlasin nuo lehdet, Villivarsa ilmestyy vain 12 kertaa vuodessa, hevoshullu 24 kertaa. Ja näytti tiltä ettei Villivarsalla ollut mitään nettisivuja, kun taas Hevoshullun nettisivut näyttivät oikein kivoilta, siellä keskustelupalsta ymv. :)

http://www.hevoshullu.fi/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Menin juuri tyttären kanssa selaileen nuita Hevoshullun sivuja. Kivalta näyttää. :)

Vierailija
4/25 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

T.Ap

Vierailija
5/25 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevoshullu on mukavampi sillä sarjakuvat on huolella tehty ja piirretty ja lehdestä löytyy myös asiaa ja ilmestyy useammin kuin villivarsa olen tilannut hevoshullua jo 4 vuotta ja olen ollut tyytyväinen kokoajan. Villivarsaa en jaksanut lukea edes vuotta.

Vierailija
6/25 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevoshullu oli meidän tyttöjen ehdoton suosikki lapsena. :) kyllä villivarsaakin luettiin, mutta lähinnä kirjastossa vilkaistiin.

Vierailija
7/25 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen hevoshullua. Villivarsa kin on kyllä ihan ok , muttahevoshullu parempi

Vierailija
8/25 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tyttöni tilaa hevos hullua! Todella hyvä lehti

Vierailija
9/25 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa tyttöäni ärsyttää kun kirjastosta löytyy niitä tylsiä hevoskirjoja joissa on surkea juoni.

Vierailija
10/25 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevoshullu!

Vierailija
11/25 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jallu ja Kalle, tai sitten napakymppi

Vierailija
12/25 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villivarsa! Ai että rakastin sitä pienenä.
T.15v

Vierailija
13/25 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tilaa kumpaakaan ellei sinulla ole varaa hankkia ratsastusvälineitä, omaa hevosta jne. Nälkä kasvaa tuossa "lajissa" syödessä

Vierailija
14/25 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene kirjastoon lukemaan ilmaiseksi

Vierailija
15/25 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä olisin sinun asemassa niin tilaisin Villivarsan. Hevoshullussa on paljon sarjakuvia mutta ei oikeastaan niin paljoa juttuja. Mutta villivarsassa on paljon juttuja ja löytyypä sarjakuviakin. Itseni mielestä Villivarsassa on hienompia kuviakin kun heppahullussa.

Jos vielä saisi perusteluja miksi? :)

Tyttö ei osaa itse sanoa kumman haluaisi. Minä luin niitä silloin aikanaan, mutta en muista enään oliko jompi kumpi niistä jollain tapaa parempi.

Vierailija
16/25 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luettiin kaverin kanssa toistemme lehdet.

Vierailija
17/25 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villivarsasta. Tuli tilattuakin. Heppahullu ei vaan jotenkin kolahtanut vaikka sitä luin kaverin luona. Tuntui tuo Villivarsa jotenkin omemmalta.

Vierailija
18/25 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heppahullussa liikaa sarjakuvia.

Vierailija
19/25 |
06.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se oli tosi hevostyttöjen lehti. Lena Furbergin Pollet ja muut sarjakuvat oli ihan loistavia.

Vierailija
20/25 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Hevoshullu on todellakin parempi. Villivarsassa on hienompi ulkoasu joo, mutta sarjakuvat ovat erittäin huonoja (etenkin piirrustuslaadultaan sekä juoneltaan), ja samat jutut kierrätetään joka ikinen vuosi.

Se on mielipide kysymys, mutta mitä olen näitä kahta tilannut, niin olen lopettamassa Villivarsan kohdalla. En jaksa lukea niitä "Näin sidot hevosen oikein - aloittelijan oppitunti" tai "Kesäleirille". Samat jutut, jotka eivät ole kauhean kiinnostavia, lukuun ottamatta niitä joissa esitellään jotain hevosta tai kirjoitetaan jostain uudesta tapahtumasta. 

Villivarsa ei sovi enemmän ratsastaneelle, koska sen jutut ovat lähinnä turhanpäiväistä aloittelija-jauhantaa joka ikinen syksy, uusivuosi jne. Oikeastaan ainut mistä pidän on se, että Villivarsassa on se kiva sivu missä on top 3 varusteet, kisajuorut jne. Lukijapalstakin on aina sitä samaa, joissa jankataan että "Miks aloittelija sai oman ponin","Miks aloittelija sai hoitaa ponii" jne. 

Noita kyselyjä on paljon, enkä juuri koskaan kehtaa sanoa niihin mitään, koska olen henk.koht sitä mieltä, että aloittelija voi ostaa ponin, jos hänellä on joku joka auttaa häntä. Hän voi myös saada hoitoponin, sillä kokemusten perusteella oppii. 

Ainoa hyvä sarjakuvan piirtäjä (muttei juonen kohdalla) on hän joka piirtää Klinikkaa, ja sekin sarja on erittäin huono juoneltaan, ja suomennus ihan päin puskaa. Viltsu ja Pullaponi ovat aina sitä samaa huttua, vitsit kierrätetään pelkästään samassa numerossa jos niitä on monta. Ei hyvä. 

Oikeastaan antaisin Villivarsalle pisteiksi 2/5, koska ei se mikään huono ole, mutten pidä siitä muuten kuin ulkoasullisesti.

Hevoshullu on eri materiaalia, mutta se ei haittaa. Sen ulkoasukaan ei ole niin räväkkä, mutta jutut, novellit ja sarjakuvat sitäkin parempia. Hevoshullussa on ehkä vähän liikaa sarjakuvia kyllä, mutta ne ovat mahtavia verrattuna Villivarsan kaikkiin sarjakuviin.

Että näin.