Poika tuli! Mielipiteitä toisesta nimestä...
Kyselin aiemmin nimiehdotuksia
[http://www.perhe.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.perhe.fi/…]
Sainkin ihan kivan ehdotelmalistan viestiketjusta. Nyt kuitenkin vauvan ollessa kotona, tuli hänelle etunimi "ihan puskista" eli poika vaan tuntuu ja näyttää ihan Viljamilta! Ja kumpikin meistä tykästyi nyt nimeen...
Mutta se toinen nimi! Vanhempien lasten toiset nimet on suvusta, joten haluaisin vauvankin toisen nimen tulevan suvusta. Aiemmin ajattelin, että pojalle olisi kiva toinen nimi Anselmi. Mutta olisiko hassu nimiyhdistelmä VILJAMI ANSELMI?! Muita mahdollisia voisi olla iso- ja isoisovanhemmilta tulevat toiset nimet:
Viljami Johannes
Viljami Henrik
Viljami Antero.
Itse vaan olen jotenkin niin tykästynyt tuohon Anselmiin, mutta miehen mielestä se ei ole paras mahdollinen yhdistelmä...
Kommentit (13)
Viljami Henri Anselmi
Viljami Leo Anselmi
Viljami Eero Anselmi
Viljami Jaakko Anselmi
Viljami _piip_ Anselmi olisi parempi.
_piip_ voisi olla vaikka:
Onni
Olli
Eero
Esko
...
Jokin kaksitavuinen nimi tuohon väliin.
Jos haluatte vain kaksi nimeä niin, minusta noista Viljami Johannes on paras.
Joten halutaan tällekin vain kaksi nimeä. Eli lisää mielipiteitä näistä yhdistelmistä kaipailisin...
Viljami Johannes on ehdottomasti paras.
Viljami Henrik on vähän töksähtävä ja mun mielestä Anterokaan ei kauhean hyvin Viljamin perään sovi.
Voisko se nimi olla sitten... Viljam Anselmi, niin vältyttäs siltä -mi -mi toistolta?
Tai Viljamo (harvinainen mutta olemassaoleva nimi, 2 kaimaa, viimeisin v 2005).
Viljo Anselmi??
Kaikki 3 muuta miettimäänne ovat kyllä myös komeita. Viljami Johannes on perinteinen, Viljami Henrik mukavan epätavallinen mutta komea ja Viljami Antero sointuva.
Ei ole helppo tehtävä teillä, liikaa kivoja nimiä :o) Mutta onnea sen oikean nimen löytymiseen!
tuo molempien mi-loppu voi olla monien mielestä hassu..sointuu kuitenkin mun mielestä kivasti ja molemmat on ihania nimiä ;o)!
Tuli vielä mieleen että entäs Viljami Anselmus??
Itse olen joskus pähkäillyt saman ongelman parissa, eli Viljamiin on jotenkin hankala löytää sellainen hyvin sopiva toinen nimi, jos ei halua kolmea nimeä. Itse näistä vaihtoehdoista varmaan valitsisin Viljami Johanneksen. Anselmi on kyllä komea nimi,mutta mua häiritsisi just tuo mimi loppu.. Vaikka kun nimeä jonkin aikaa maistelee, niin ei se silti niin kamalan hassu ole. Oon kyllä huomattavasti tökerömpiinkin yhdistelmiin törmänny.. :)
löytyiskö suvusta vielä muita nimiä, joita vois harkita, minusta Viljamin perään sopii joku konsonantti loppuinen nimi esim. Viljami Valdemar, Viljami Samuel,
Viljami Emmanuel
Toisaalta se riimittyy aika kivasti, mutta se saattaa kuulostaa vähä hassultakin... Oon tässä makustellu kaikkia näitä, mutta silti tuo Anselmi tuntuu vaan parhaalta, koska sen olin tavallaan päättäny jo ennen kuin vauva edes syntyi. Johanneskin on ihan hyvä, mutta minusta jotenkin niin äärettömän tavallinen toisena nimenä. Henrik on nimenä ihan kiva, mutta minusta tuntuu jotenkin kovalta ja töksähtävältä Viljamin perään. Ja Antero nimi ei vaan ole mun suosikki nimiä. pitänee etsiä käsiin joku sukuselvitys, jos löytyis vielä jotain muita mahdollisia nimiä!
Meillä tuhisee tuolla häkkisängyssään 5-kuinen Viljam-poika :)
Viljami on todellakin hyvin vaikea nimi ensimmäiseksi etunimeksi,jos nimiä on tarkoitus olla vain kaksi.Tässä jo aiemmin ehdotettiinkin mainiota ratkaisua,eli konsonanttiin päättyvää toista nimeä tyyliin Valdemar,Joonatan,itsellämme vaihtoehtona oli myös Lu(u)kas..
tai miten olisi Viljami (isän nimi)poika?Taikka toiseksi etunimeksi lyhyt merkitysnimi esim.Voitto,Sampo,Ukko,Salama :) ?
Itse päädyimme tiputtamaan i-kirjaimen lopusta pois toisen nimen valintaa helpottaaksemme.Lopulta päädyimme hyvin lyhyeen,nelikirjaimiseen vieraskieliseen nimeen toiseksi etunimeksi.
Viljami sekä Anselmi ovat molemmat hienoja nimiä erikseen,mutta henk.koht mielipiteeni on että ovat ehkä liian samankaltaisia peräkkäisiksi nimiksi.
Juuri tuon mi-mi päätteiden vuoksi ja kun ovat niin samankaltaisia... Tein hieman "sukuselvitystä", ja parin sukupolven takaa löytyivät esim. nimet: Tapani, Taavetti, Nikolai ja Aukusti. Mitä mieltä näistä? Itseäni noista kiehtois tuo Aukusti toiseksi nimeksi. Mitä mieltä nimestä *Viljami Aukusti*?
on hyvä. Samaa genreä kuin Anselmi, mutta on sopivasti erilainen Viljamin kanssa.
Jokin konsonattiloppuinen kolmitavuinen nimi sopisi minusta kuitenkin vielä Aukustiakin paremmin Viljamin perään. Jo ehdotetuista hyviä ovat Viljami Valdemar ja Viljami Anselmus. ( Johannes ei oikein tyylillisesti minusta sovi.) Ja muita hyviä ei sitten tähän hätään mieleen tulekaan :-)
Kummatkin ovat ihan kivoja nimiä, mutta yhdessä vaan eivät soinnu kovin kivasti. Mä laittisin tuohon väliin jonkun lyhyemmän nimen esim. Viljami Henrik Anselmi tai Viljami Antti Anselmi tai Viljami Juho Anselmi.