Puoliparvi vai iso parvi?
Mihin ikään saakka teillä on lapset ns. monitoimisänkyä tai puoliparvea käyttäneet? 6 vuotiaan huoneen sisustus menossa uusiksi koulua ajatellen ja mietin onko puoliparvi jossa sivussa koulupöytä turha hankinta tuon ikäiselle. Siis viihtyykö vielä 10 vuotias ja isompi puoliparvessa vaiko kannattaisiko hankkia iso parvi jonne saa koulupöydän alle. Kommentoikaahan.
Kommentit (4)
puolikas tai monitoimisänky, miksi sitä nyt sanookaan. Sänky on kokopitkä eli 2m, pituuden puolesta ei nyt ainakaan tarvitse vaihtaa. Huonekorkeus on niin matala, että isoa parvea ei pystyisi laittamaankaan.
Olemme ajatelleet, että koska sänky on kuitenkin tilava, niin eiköhän se nyt vältä ainakin siihen asti, kunnes se alkaa olla jotenkin auttamattoman lapsellinen. Ehkä lukioikään saakka siis.
Poika itse tykkää tuosta korkealla nukkumisesta.
Meillä kymmenvuotiaille oli oiva ratkaisu iso parvi, jossa tyotilat alla. Käyttivät kotoa muuttoon asti ja ottivat vielä mukaansa ensiasuntoon.
heip tilan kannaltakin se on järkevää.
Meillä on lapsille hankittu suoraan iso parvi. Sen alle mahtuu hyvin koulupöytä ja tietokone, myös säilytystilaa leluille ja myöhemmin muille tavaroille. Iso parvi on siitäkin kiva, että kun alkaa tulla kavereita yökylään, niin saavat nukkua vierekkäin. Toivottavasti siitä on iloa vielä siinäkin vaiheessa, kun ensimmäiset sulhot saapuvat visiitille :)
Eli pitkäikäistä ratkaisua olemme itse hakeneet, ettei aina tarvitsisi olla jotakin säätämässä. Ja tosin hyvin on iso parvi toiminut (sen jälkeen kun jälkipolvi on itse oppinut laittamaat lakanat).