Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syyskuiset uuteen iloiseen viikkoon!

08.12.2008 |

Heippa pitkästä aikaa!

En taas muutamaan viikkoon ole kerennyt/jaksanut kirjautua, mutta silloin tällöin kyllä käyn lueskelemassa teidän muiden kuulumisia.Kiva että kellään ei ole isoja harmeja.

Saima-neiti sai nimekseen Saga ja ristiäiset sujuivat ihan hyvin, hieman harmittaa kun delegoin valokuvauksen henkilölle, joka vaan luuli osaavansa kuvata.. päivänsankari itse otti tapauksen hyvin rauhallisesti.

Saga kasvaa, juttelee kovasti ja hänellä tuntuu asiat olevan ihan hyvin. Välillä tuntuu että pikkuinen jää liian vähälle huomiolle, kun äänekkäät ja vaativat isot sisarukset vievät kaiken huomion, mutta neiti on vaatimaton luonne, ja saahan hän sitä huomiota useammalta ihmiseltä, tosin isosisko 3 vuotta on nyt tainnut tajuta, että hitto vie toi vauvahan on tullut jäädäkseen, ja eilen lensi nalle vauvaa kohti ja isompi yritti "hiljentää" siskon painamalla kädet vauvan suulle yms. Eli istun vessassa ovi auki yms.

Saga nukkuu edelleen kovasti, muutamat 2-4h päikkärit+ nokosia päälle, mutta illalla meilläkin nukutellaan neitiä puolille öin asti, ja sitten taas nukutaan parilla syötöllä 9-10asti.

Joku (sorry en muista nimimerkkiä) oli huolissaan vauvan syömisvälejen lyhentymisestä, mutta älä huoli, kolmen kkn paikkeillahan useimmille tulee tiheän imun kausi, joten kyllä se maito riittää. Harvinaistahan on, että se tuotanto tässä vaiheessa mihinkään hiipuisi. Joten jaksamista, kyllä se taas helpottaa.

Itkuhälyttimestä kuuluu sen suuntaista tuhinaa, että täytynee hakea neiti sisälle.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

T: Ellae ja Saga 2,5kk

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aadalla oli aamupäivällä neuvola. Pituus 61 cm ja paino 5880 g.

Kauniisti mennään 0-käyrällä ja täti suosittelikin jatkamaan vaan tissimaitoa, kun sitä kerran tulee. No mitäpä muutakaan sitä tarjoisi, kun ei Aadalle tuttipullo kelpaa. Ja mikäs siinä kun yötkin menee edelleen suht hyvin 1-2:lla syötöllä ilta 21 aamu 7-8:aan eli ei passaa valittaa. Neuvolatäti meinas että perunan aloitus voi jopa sekoittaa tuon hyvän yörytmin enkä siitä mielelläni luovu ; ).

Iltahuutoa meillä on edelleen, mutta olen tulkinnut sen johtuvan siitä, että Aada on jo niin väsynyt. Pitäisi vaan osata laittaa aiemmin nukkumaan, mut jotenkin tuntuu että kun nukkuu jo muutenkin noinkin pitkään yöunet, että jos vielä aiemmin laittaa nukkumaan, vauva herää hetken päästä pirteenä.

Saas nähdä miten tuo eka piikki vaikuttaa, yöksi laitan kyllä varoiksi supon. Onko muut piikin saaneet vaavit oireilleet jotenkin??

Ihanaa, lumisadealue lähestyy, kunpa se pysyisi jo maassa. Pääsisivät isommat lapset pulkkamäkeen ja toisihan se taas sitä kauan kaivattua tunnelmaa näin joulun lähestyessä.

Jeps, tyttö nukkuu päikkäreitä nyt ulkona, joten pitänee ruveta kotiaskareihin.

Viikon alkua kaikille ja kirjotellaanhan kuulumisia ahkerasti!!

Susanna ja Aada (huomenna 13 vko)

Vierailija
2/17 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi uusille jotka haluaa liittyä Facebookiin meidän omaan Syyskuun salaisuudet ryhmään, olen tehnyt ryhmän suljetuksi jottei tuu mukaan jotain "sinne kuulumattomia"... Eli mun on hyväksyttävä jokainen uusi jäsen... Laita nimimerkki mulle tiedoksi kun hyväksytät itsesi niin tiedän :)

Olihan nyt tarpeeksi sekavaa :DDD

Nasu_ ja Mimosa 2pv vaille 3kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jatkuu vauva-arki tasaiseen tahtiin. Hugo syö hereillä ollessaan tiuhaan, välillä ei tuntikaan riitä syöttöväliksi. Päivällä ottaa yhdet tai kahdet pitemmät päikkärit ja yöunille sammahtaa pitkällisen iltatankkauksen jälkeen puolenyön maissa.

Onko muut 2-3 kuiset kovia tohisemaan? Hugo heiluu oikeastaan koko ajan. Kädet ja jalat vispaavat jatkuvasti, ja pää pyörii. Kyljelleen kääntymistä ei ole vielä mallaillut, vaikka jalat nousevatkin korkealle mahan päälle. Jumppaillessaan poika tuhisee ja hihkuu koko ajan. Kovasti tulee myös tarinaa, kaikenlaisia äännähdyksiä ja kurlutuksia tulee pitkinä sarjoina. Ja voi mitä hymyjä! Ihan mieletön hurmuripoika meillä täällä tuhisee <3

Donna /Marika

Vierailija
4/17 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa hei!

Ihan järkevää Nasu_ tuon ryhmän tekeminen suljetuksi, jos se on vain Vauva-lehden palstalaisille tarkoitettu.

Meillä myös eletään tasaisen epätasaista arkea. Pitää olla onnellinen meidän yörytmistä, sillä yöunille mennään viimeistään klo 20 ja nukutaan aamukuuteen-seitsemään kahdella syötöllä, yleensä klo 01 ja 04. Yö nukutaan omassa pinnasängyssä niin kuin useimmat päiväunetkin. On ihanaa nauttia iltaisin omasta rauhasta, jolloin saa levähtää kotisohvalla ja esim. syödä kunnolla, jos ei olepäivän aikana ehtinyt. Viikonlopun itsenäisyyspäiväjuhlissakin sai nauttia ruuasta ja seurustelusta, kun sain tytön yöunille eikä hän herännyt kuin vasta kotona puolen yön maissa. Ei siis vaikka puin hänet, nostin vaunuihin ja tulimme bussilla kotiin :)

Välillä tosiaan tuntuu, ettei tunnit päivästä riitä kaikkien hommien tekemiseen. Meillä kun mennään kestovaipoilla, niin pyykkiä on pestävä päivittäin pari koneellista. Sitten on tietenkin lisäksi tiskausta, siivousta, omia askareita ja jossain välissä pitäisi vielä koittaa ulkoilla ja käydä kaupassakin... mutta tämäpä on varmasti tuttua meille kaikille äideille. Mietinkin tässä, etten ole ostanut vasta kuin yhden joululahjan ja lähdemme joulun viettoon pohjoiseen jo reilun viikon kuluttua!

Yleensä tyttö on suhteellisen helppo saada nukkumaan, mutta välillä on sellaisia päiviä, ettei uni meinaa tulla millään, muttei oikein hereilläkään jakseta olla. Oon huomannut, että näitä itkuisempia päivä on silloin, jos isompi kakka ei oo tullut ja tilanne helpottuu heti, kun näin tapahtuu. Pitää siis varmaan kokeilla vatsahierontaa vastaisuudessa.

Meilläkin syödään melko usein. Aina heräämisen jälkeen ja sitten korkeintaan 1,5 tunnin seurustelun jälkeen ennen unia. Jos uni ei tule heti, saatetaan tarvita vielä täydennystä mahaan. Juttelua ja hymyjä tulee myös usein ja sellaista ähinää ja käsien ja jalkojen kovaa heiluttelua. Mahalta selälleen on käännytty kerran sängyllä, muttei siis sen jälkeen. Selältä kyljelleen tyttö tuntuu pääsevän, mutta tuntuu, että tämä on usein vatsan väänteiden seurausta. Juttuja ja sellaista ihme hihkumista tulee eniten väsyneenä. Sanonkin näitä unijutuiksi.

Mutta tällaista meille tällä kertaa.

M & M 11 vk

Vierailija
5/17 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla kiirusta kaikilla äideillä ;o) , niin meilläkin. Eero on ollut nyt iltaisin tosi levoton. Joka ilta ennen nukahtamista on sellainen parin tunnin huutosessio. Itse alkaa jo tottua tuohon huutoon, mutta kurjaa kun pojalla on kurjaa eikä pysty auttamaan. Masuvaivoja ilmeisesti koska piereskelee kovin ja voimakkaat suolistoäänet on. Itselle tuli jo mieleen allergiatkin, koska alussa tuo kakkakin oli niin vihreetä. Ja sitten poika parka on vielä aivan yliväsynyt kun ei pysty nukkumaan. Perjantaina meillä on neuvola, katsotaan sitten mitä terkkari sanoo.

Kiirusta lisää nyt tuo ensi viikon muuttokin. Aika menee siis pakkailessa ja kotihommia tehden. Välillä kotihommia on niin paljon ettei ehdi pakkaan yhtäään päivän aikana. Molemmat mieheni kanssa odotetaan jo kovasti muuttoa. Vihdoinkin päästään omakotitaloon. Eipä tartte ajatella että naapurit häiriintyy Eeron iltaitkuista. Mutta elämäähän se vaan on!

Tänään pääseen katsomaan kaverin vastasyntynyttä vauvaa. Ihanaa!

Hyvää joulunalusaikaa kaikille

Elohelmi ja Eero kohta 3kk

Vierailija
6/17 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Meillä Ossi täyttää tänään 3 kk ja sen kunniaksi oltiin neuvolassa piikillä =( Hieman poika itki, mutta rauhottui pian, kun sai suuhunsa rotavirus-rokotteen maiskuteltavaksi. Taisi maistua tosi hyvälle!

Paino oli 6010g ja pituus 59,1cm. Ihan mukavasti tullut painoa, kun syntymäpaino oli aika tarkaan 3 kg, eli paino on nyt tuplaantunut. Kyllä sen huomaakin, kun iltaisin saa väsynyttä poikaa kanniskella. Alkaa äidillä käsivarret ja selkä väsymään. Eikä se tuosta ainakaan kevyemmäksi muutu!

Taas ihana talvinen sää, täällä etelässä vaan tuo lumi ei ikinä kauan maassa pysy kun taas sade sen sulattaa. Ihanaa olisi saada valkea joulu, edes hieman lunta piristää kummasti!

Toivottavasti te facebook-väki jaksatte käydä vielä täälläkin kääntymässä ja kertomassa kuulumisia! Niitä on aina mukava lueskella =D

Iloista joulukuuta!

Miisu1 ja Ossi 3kk

Vierailija
7/17 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös 3kk neuvola takanapäin, ja rokote saatu. Hiukkasen tirahti kyyneliä silmään neidillä mut aika nopeasti rauhoittui mun sylissä...

Paino on taas noussut kiitettävästi :D Tällä hetkellä mitat 7740g ja 63,5cm, pipo 41,3cm. (Syntymäpaino 3600g ja pituus 52cm) eli maito maistuu ja reittä löytyy!

Mulla vaan alkaa kädet ja varsinkin ranteet erityisesti iltaisin prakaamaan, ei millään meinais jaksaa kantaa Mimosaa ja iltaisin hän on erityisen sylinkipeä. Onneks on mies kotona... Tosin kauhulla odotan perjantaita kun mies lähtee Jyväskylään firman pikkujouluihin ja tulee vasta lauantaina... Kantelua siis odotettavissa!

Kantoliinakin olis sekä muutamaakin eri merkkiä olevat rintareput, neiti vaan ei vielä jaksa niin paljon kannatella päätä että niissä pystyis kantaa, ja hän on niin kiinnostunut ympäristöstään että olis pakko kantaa naama eteenpäin... Huoh.

Terkkari kovasti kehui Mimosaa, kovin jäntevä ikäisekseen ja kannattelee päätä reippaasti ja on kuulemma kehityksessä edellä ikäänsä nähden, neiti nimittäin pään kannattelun lisäksi kääntyy selältä masulleen tosi sutjakkaasti! Äiti oli kevyesti polleana kun lähdettiin kotia kohti :D

Yöt sujuu hyvin, Mimosa nukahtaa siinä 22.30-01.00., syö 2-4 tunnin päästä nukahtamisesta, sitten taas n.3tuntia unta ja aamusyönti noin kello 06-07, sitten jatketaan unia 10-11 asti ja ehkä kerran tissitellään vielä siinä välissä...

äidille tää rytmi on just passeli, nukun mielelläni myöhään aamupäivään :)

Päiväunien kanssa onkin sitten eri juttu. Mimosa nukkuu ns. puolenpäivän unet 12-13 noin suurinpiirtein, riippuen monelta on herännyt, mutta sen jälkeen ei nukukaan enää yhtiäkään pitkiä unia, muutamat n.15minuutin tirsat ja nekin yleensä tissillä ollessa...

eli turha haaveillakaan että kattelis telkkuu tai kävis saunassa rauhassa illalla... mut jos tää on se hinta et saa nukkuu yöt hyvin ni sopii meille! :)

joku tais viime viikolla kirjoitella ettei vauva viihdy muuta ku äidin sylissä, meillä sama juttu iltaisin, en sais suihkuunkaan mennä, saunasta puhumattakaan!

hetken neiti viihtyy lattialla tai sitterissä, myös isin laulu kitaralla säestyksellä saattaa toimia mut vaan hetken... mut onneks mimosa tyyntyy myös nopeasti!

Kuulumisiin,

Nasu_ ja Mimosa tasan 3kk

P.S. Liittykäähän Facebookiin, mun kautta siis koska ryhmä on suljettu ettei ylimääräiset pääse sinne... :)

Vierailija
8/17 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

terveisiä 3kk-neuvolasta: Jaakko on 62cm pitkä, painaa 6410g (+1kg kuukaudessa) ja päänympärys on 42,2cm. Paino siis yhä hienosti nollakäyrällä vaikka raivoisia pulloraivareita onkin ollut ja syömisiä on jäänyt väliin. Ihana tieto, nyt ei tarvii senkään vertaa ottaa paineita syöttämisestä. Saatiin myös rotarix 2 ja eka rokotus, mikä meni pienellä itkun tirahduksella. Jännitin taas siellä käyntiä (lähinnä tuota painoa) ja nyt on superhelpottunut olo kun kaikki on OK.

Viime viikon piipahdus töissä lakkiaisissa meni hienosti. Poika nukkui 9-12 päikkärit, söi reippaasti ja oltiin koululla just 12.50 ennen juhlan alkua. Jaakko oli hereillä mutta tyytyväinen koko juhlan ajan, sain jopa juoda kahvit rauhassa! Illalla oli pikkujoulut ja poika oli ollut mukavan rauhallinen koko illan isänsä kanssa. Mie olin tietenkin kotona jo 22 kun en viihtynyt kauempaa... Outo ilmiö. Ihan hyvin olisin voinut olla: Jaakko heräsi 5.30 ekan kerran syömään... Vaikka olisin tullut 24 kotiin, olisin saanut hyvät yöunet. No, ei näistä ikinä tiedä.

Ollaanhan taas yhteyksissä!

T. Arkamamma ja Jaakko 3,5kk

Vierailija
9/17 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi nopeasti noi päivät menee, vaikkei mitään eritystä tekiskään!

Meillä nukutaan edelleen vähän ja syödään usein, eli muutosta ei ole tullut. Kaverini kertoi hänen myös pienipainoisen vauvansa olleen ensimmäiset 5kk samanlainen, joten kohta ollaan voitonpuolella tässä valvomisessa!

Kiva kuulla että monilla on onnistunut noi juhlat ja muut menot! Me ollaan oltu vain isompien lasten joulukonsertissa ja pikkujouluissa ja ne on onnistuneet hyvin, syötin Hugoa lähes koko ajan molemmissa paikoissa!

Hieman olen miettinyt, kuinka hoitoonjättämiset joskus onnistuu (vaikka vaan miehelle) kun poika rauhoittuu vaan tissillä ja on niin äitinpoika kuin lapsi vaan olla voi, esim. isä ei onnistu rauhoittamaan poikaa jos hän joskus hermostuu, vain minun sylissä onnistuu. Täytynee harjoitella monta asiaa ennenkuin suunnittelen minkäänlaisia poistumisia vauvan läheltä :)

Meillä on nyt vanhempi tytöistä kuumeessa, ja totisesti toivon ettei tartu muihin tuo räkätauti! Tosin pahalta näyttää, tänään on ollut hieman kurkku kipeä....

Nyt täytyy taas mennä, Hugo kutsuu!

t. Sanelma ja Hugo 2kk vajaa3vkoa

Ai niin, kolmesti yritin laittaa Hugon kuvan tänne, mutta joka kerta tietsikka herjas, että vauva-sivut on hetkellisesti pois käytöstä, joten luovutin.

Jollain muullakin, olisiko ollut Donnalla, oli samanniminen poika kuin meillä! Hauska sattuma!

Vierailija
10/17 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpas aika lentänyt ihan vaan arki touhuissa.

meillä mennään yksillä heräämisillä tai ei herätä yöllä ollenkaan vaan aamusta jos emme liiku mihinään kotipiiristä.Jesse menee sekaisin jokaisesta poikkeavasta asiasta ja se näkyy yöllä...

No kotona viihdyn aika hyvin tv:tä katsellessa ja kotihommia tehdessä joten herran ehdoilla mennään toistaiseksi, siis ei käydä juuri missään paitsi uniaikaan.Sinäänsä on helppo kun on tosi tarkka rytmi niin aika hyvin osaan ennakoida miten on hyvä olla kotona, jos kaupungilla käyn.

Meillä paino heiluu reippaasti 6kg yli ja maito ei enää ole oikein nälkää poistanut joten aloimme harjoitella hedelmäsoseilla ja mennyt tosi hyvin.Jesse napsuttaa suuta ja ihan selkeästi on kylläinen ja tyytyväisempi.

Annokset ei ole suuria mutta säännöllisiä ja nyt viikon kokeilun jälkeen hän selkeästi odottaa muuta evästä kun maitoa.

En ole neuvolasta lupaa kysynyt(tiedän suositukset) vaan mennyt rohkeasti sen mukaan miltä lapsi vaikuttaa.Esikoisen kanssa oli sama juttu.

Mä en ole tottunut facebookia käyttämään mutta mun nimimerkin vois lisätä kyllä knssa kun olisin mielelläni tulossa.

musta on kiva et se on suljettu ryhmä joten sinne pääsee syyskuulaiset/tänne kirjailleet.

Ihana lukea kun on meillä samanlaiset jutut.Kauniita hymyjä tulee paljonm, kädet ja jalat vispaa varsinkin kun innostuu ja juttua pisaa.Nyt on ruvennut tulemaan kunnon kiljahduksi ja joskus taas juttelee ihan hiljaa pehmoihaalle kurlutellen.

ollaan miehen kanssa ihmetelty kun Jesse paljon naureskelee kun katselee puukattoa että mitähän se näkee, onko ne kuviot vai varjot mutta huisin hauskaa se on.

Minkä ikäsenä tulee nauru?mä olen omasta mielestä kuullut kikatuksen mutta en tie onko se vaan mun kuulemaa....no kyyneleitä tulee kyllä ja varsinkin nyt kun tukkoinen nenä on vaivannut ja olen keittosuolatipoilla ja niistofriidalla joutunut ottamaan pois.

Iltaisin Jesse saa raivarit kun on yliväsynyt mutta ne kestää n.10 minuuttia ja rauhoittuu kun saa suuhun tutin ja poskea vasten pupun ja rätin(sideharsoliina)

pääsee syliin.

Syliin en nukuta, koska esikoisen kanssa sain sitten sylitellä vielä vuoden vanhana..nyt ollaan siirretty Jessen pinnasänky meidän sänkyyn kiinni ja yritän siirtää sinne nukkumaan.Öisin kierähtää aina niin liikeelle, että alkaa olla kylki kipeänä kun ei oikein mahdu...

Jesse menee lauantaina kummille yöhoitoon ja meillä on siis eka kaksinolo ilta edessä.kotona ollaan kylläkin mutta jänniittää miten niillä menee..tai mulla

:)

tulipas juttua mut nyt kotihommiin!

T:Anu Ja Jesse (maanantaina 3kk)

Vierailija
11/17 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytiin mekin. Th unohti laittaa tiedot kortteihin, mutta suunnilleen Anna 5600g/59cm ja Sara 5800g/60cm.

Meillä Anna on raivonnut pullolle kohta kuukauden. Kaikenlaisten asentojen, tuttien ym. jälkeen tällä hetkellä kelpaa Ainun luonnonkumitutti. Ja neidin pitää olla sitterissä tai tyynyjen avulla puoli-istuvaan asentoon tuettuna sohvalla. Sylissä ei syö. Ei siis saanut eilen yhtäkään kunnon raivaria! Mun imetys taitaa olla loppusuoralla, kun maitoa vaan ei tule.

Kyllä Sara osaa kikattaa ääneen :) Mikään ei kuulosta yhtä hauskalta. Tytöt huomasivat toisensa viikonloppuna ekaa kertaa samaan aikaan. Juttua riitti :)

Mekin maistettiin hedelmäsosetta. Ilmeet oli kyllä näkemisen arvoiset. Niinkuin olisin yrittänyt myrkyttää niitä.

Ensimmäinen flunssakin koettiin. Annalla oli kuumetta ja harjoiteltiin suppojen laittoa ekaa kertaa. Nyt enää nenät tukossa ja vähän yskivät.

Norah81, Anna ja Sara 3kk

Vierailija
12/17 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tasaista menoa......

Yöt sujuu edelleen 0-1:llä heräämisellä, mutta nukkumaanmenoaika edelleen 23-01. Välillä viihtyy lattialla kauankin jumppaamassa, mutta iltaa kohden on sylinkipeyttä. Päivällä meillä ei juuri nukuta, paitsi jos pääsee autokaukaloon. Vaunuissa nukkuu suurimmaksi osaksi kun ovat liikkeellä, mutta kun pysähtyy niin hihkuminen alkaa. Kummallista miten noin pienet voivat selvitä 5-15 min torkuilla päiväsaikaan, mutta täytyy todeta että esikoinen oli ihan samanlainen joskin ei nukkunut öitä näin hyvin.

Norahille: aika hauska oli lukea Annasta. Esikoisen kanssa oli sama juttu. N. kolmen kuukauden iästä lähtien söi vain ja ainoastaan sitterissä pulloa. Koin sen itse jotenkin tosi outona ja vähän nolonakin, mutta eihän tuo ole maata kaatanut. Nytkin alkaa vähän tulla samoja oireita, eli Aaron pyrkii pönkimään sylissä istumaan kun pitäisi rauhoittua pullolle..... saas nähdä.

Aloitusarsenaali soseita on jo kaapissa, mutta odottelen nyt tässä mihin tämä systeemi kehittyy....

T:Selidora ja Aaron n.2,5kk

Vierailija
13/17 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nopeasti vilkaisin viestiäsi, luulin sitä omakseni kun tuttu nimi osui silmään =D

Meillä on Hugo Alexius, hauskasti sattui sama nimi ja hyvin samanikäisiäkin ovat =) Mikä on teidän Hugon toinen nimi?

Donna ja Hugo 2kk2vko

Vierailija
14/17 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin eilen Aadan isoveljen eskarin joulujuhlassa, joka oli illalla ja järjestetty ulos ns.joulupolkuna. Ihan kaunis oli ja Aadkin jaksoi seikkailla polulla äitin rintarepussa. Kesti 18.45.19.30.

Yöunien aika kun tuli, ei meinannut neidille tulla uni millään. Alkuun nukahti jo 21 aikaan, mutta heräsi tasasesti aina 23 asti, jolloin vihdoin taintui yöunille ja heräsi siitä 4 aikaan syömään.

Itse olin jo ihan uupunut, kun on aiemmin nukahtanut ihan hyvin viim. 21.30 mennessä ja itse saanut ns.oman hetken ennen omaa nukkumaanmenoa.

Saas nähdä miten ensi yön unille meno menee vai oliko tämä vaan tilapäinen häiriö johtuen myöhäisestä ulkoilustamme.

Onko joku jo aloittanut soseiden antamiset?

Itse ajattelin piakkoin yrittää aloitella antamaan. Pieniä makupaloja alkuun, jos vaikka kelpaisi.

Eilen tehtiin lumihommia, tänään täys loskakelit- plääh!!

Nyt ruokaa laittamaan, on nälkä (ja milloinkas ei olisi... ; )).

T: Susanna ja Aada

Vierailija
15/17 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

meillä on ollut ihan outo viikko.

Tiistaina oli mummi kylässä ja oltiin kaupungillä koko päivä. Poika ei nukkunut kuin kahdet puolen tunnin torkut koko reissun aikana kun tavallisesti nukkuu 2-3 tuntia puolen päivän molemmin puolin. Tulin sitten kotiin ja nukutin tunniksi rattaisiin, mutta silti poika oli aivan rättiväsynyt illalla ja nukahti jo 7.30 yöunille. Ja heräsi yöllä 02 syömään + jo 06 aamulla. Keskiviikkona oli sitten neuvola ja sai sen rokotuksen, minkä takia nukahti jo 16 yöunille (herätettiin 17 ja 20 syömään kuitenkin) ja heräsi jo 02 ja 06 syömään (tavallisesti siis n. 03 ja 7.30). Ja viime yönä sama! Voi, mihin on hävinnyt ihanainen lapseni joka saattoi nukkua jopa klo 06 asti ja sitten syötön jälkeen jatkaa klo 9:ään..? No, ei pidä huokailla, ei tämäkään vielä paha ole. On siis lisännyt yhden syöntikerran, olisiko kasvupyrähdystä luvassa?

Eilen illalla heräsi 21 aikaan ihan täysillä kirkumaan. Sain sen muutamassa minuutissa rauhoittumaan, mutta huuto ehti olla melkein eläimellistä. Olen joskus kuullut, että pikkaisetkin saattaa nähdä painajaisia? Olisiko nyt voinut olla kyse siitä? Onko muilla ollut vastaavaa? Poika rauhoittui kuitenkin niin pian, että en usko että hänellä oli kipuja esim. rokotuksesta. Kuumeinen hän ei ainakaan ole ollut, vaikka tukkoinen onkin...

Meillä on myös pulloraivareita säännöllisen epäsäännöllisesti. Enpä ole vielä tajunnut kokeilla tuota sitteriin syöttämistä. Hyvä vinkki! Meillä on ensisijaisesti siitä kiinni että toisaalta on kunnon nälkä mutta toisaalta ei saa olla liian nälkä eikä väsy... Siksi ne on usein illalla pahempia. Kun ei jaksa enää imeä. Ei oo missään nimessä helppoa... Aletaan maistelemaan soseita kunhan tullaan Kanarialta sitten tammikuun puolella (ollaan reissussa 2.-9.1.).

Kaikille mukavaa viikonloppua!

T. Arkamamma ja Jaakko 3,5kk

Vierailija
16/17 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuipa mainiosti, meidän Hugo on koko nimeltään Hugo Aleksanteri!

Arkamamma: Jostain olen lukenut, että 3-4 kuisilla yötkin muuttuu hetkeksi rikkonaisimmaksi, kun oppivat nopeaan tahtiin uusia asioita, joita yöllä herätessään taas treenaavat ja kasvupyrähdyskin saattaa samaan aikaan tulla... Itse en kyllä enää yhtään rikkonaisempia öitä kaipaa; hyvänä yönä herätään vaan 4 kertaa kuuden tunnin aikana, huonona ei nukuta kuin tissi suussa ja silloinkin vaan vartti tai puoli tuntia kerrallaan!

Meillä on nyt iskenyt nuha Hugollekin ja yskii myös hieman, esikoinen oli sairaana alkuviikosta joten kiertää nyt sitten vissiin kaikki täällä. Sääliksi vaan käy pientä kun on tukossa ja syömisistä ei meinaa tulla mitään kun nenän kautta on vaikea hengittää. :( On myös tosi väsynyt, muttei nukkuminen silti onnistu, tai siis nukhtaminen ei ota onnistuakseen!

Hyvää viikonloppua!

t. Sanelma

Vierailija
17/17 |
13.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aloitettiin soseet toissapäivänä... Mimosa on täytti siis tasan 3kk keskiviikkona ja päätin sitten kokeilla, paratiisisoseella aloitellaan... Hienosti otti lusikan suuhun, johtuu varmaan siitä että olen noita Rela-tippoja antanut ihan pienestä asti lusikalla... Muutenkin tuntui maistuvan, ei ainakaan ulos sylkenyt. Muutama aika mahtava irvistys kyllä tuli joka sai äitin ja iskän pitelemään mahaansa ja nauramaan kippurassa :DD Myös muutama väristys vavisutti neitiä, mikä myös nauratti meitä kovin.

Viime yö oltiin ekaa kertaa kahden, kuin myös päivä kun mies lähti firman palaverrin ja pikkujouluihin, etukäteen jännäsin kovin että kuinka jaksan illan, Mimosa kun on niin mahdoton sylikissa iltaisin mutta neitipä tempaisi ja viihtyi ihan kohtalaisen hyvin ja nukahti jo 23.30! Äiti oli onnessaan...

Ainoa huono puoli oli se etten sitten osannutkaan nukkua, puoli kolme vielä katselin kelloa, samalla kun neiti veti unta palloon tyytyväisenä... Heräsi sitten syömään normiaikoihin eli kolmen jälkeen ja kuuden jälkeen sekä yhdeksältä alkoi jokellella sen verran kovaa että oli noustava, tosin sain venytettyä sängystä nousua 15 vaille 10 asti kun Mimosa naureskeli tyytyväisenä makkarin verhoille yms. :D

Joulua täällä jo odotellaan kovasti, onneksi enää reilu viikko!

Lahjat on lähestulkoon kaikki hankittu, muutama hassu enää jäljellä...

Jotenkin ihan eri tavalla odotan joulua kuin moneen vuoteen, liekö tuo meidän neiti osasyyllinen siihen :)

Vielä kun saataisiin lunta tänne Etelä-Suomeenkin, edes jouluksi! Sen jälkeen mun puolesta voi sulaa pois, en tosiaankaan oo mikään talvi-ihminen... Vaikka onhan silloin valoisampaa...

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Nasu_ ja Mimosa 3kk