Lue keskustelun säännöt.
IVF PUNKTIOSTA
04.02.2009 |
Hei vaan. Innostuin kirjoittamaan tänne kun olin tänään IVF hoitojen punktiossa ensimmäistä kertaa. Jännitti ihan kauheasti, luulin että toimenpide on kivulias ja vaativa. Mutta turhaan jännitin. Lääkitys oli niin loistava että tuntui muutamia nipisetelyjä ja homma oli ohi.
Joten vaikka tämä hoito menisikin pieleen tiedän että tuota punktiota on turha jännittää. Henkinen puoli varmasti joutuu kovemmalle koetukselle kuin kuin se kuinka kivulias toimenpide on. Toki kokemukset ovat yksilöllisiä, mutta rohkaisuksi niille joilla toimenpide on edessä: se VOI olla
myös täysin kivuton.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Minulla ensimmäinen IVF:n punktio 1/06 ja minulla se sattui aivan kauheasti. Noh, tuloksena siitä ensimmäisestä tuoresiirrosta 10/06 syntynyt poika. Nyt viimeksi kun tehtiin toinen IVF:n punktio niin siihen sain kunnon lääkityksen enkä tuntenut mitään kipua...harmikseen vaan pakkaseen jäi alkioita mutta raskaus ei alkanut. Eli tämä on yksilöllistä, mutta jos pelkäät ennen punktioon menoa niin kerro vaan reilusti lääkärille niin hän tietää varata kunnon kipulääkkeet ;)