Auttakaa, mitä teen? Mies haluaa muuttaa kauemmas kaupungista, mä en osaa päättää. Apua!
Mies haluaisi muuttaa noin 20 km päähän kaupungista.
Siellä olisi myytävänä omakotitalo, tässä keskustan lähellä meillä ei ikinä ole varaa ostaa taloa.
Asiassa on paljon hyviä puolia, uskon että lapsille olisi hyväksi asua pienessä paikassa, ja minäkin ehkä olisin siinä mielessä levollisempi kun kasvaisivat.
Pelkään vaan, että en itse sopeudu?? Vaikka olenkin asunut pienessä kylässä lapsuuteni, eikä minulla siitä mitään pahaa ole sanottavana, ei mitään.
Tässä paikassa, johon mies olisi muuttamassa, asuu hänen kavereitaan, mutta itse en tunne sieltä ketään. Se ehkä on isoin asia mulle. Olen nimittäin tosi huono tutustumaan uusiin ihmisiin.. =/
Tää asia saa mut hulluksi!!!
Kommentit (3)
Täytyy alkaa ottamaan selvää noista asioista, osaan en edes osaa vastata.
Mullekaan ei omakotitalo edes ole se isoin juttu. Rivari riittäisi ihan hyvin.
No, jospa tämä selviäs parhaiten kuitenkin.. =)
ap
Niin ei se tietysti ole mahdoton matka. Meillä esimerkiksi tavataan aika paljon ystäviä hyvin ex tempore (tyyliin lähdetäänkö lenkille illalla, tulkaa meille ip kahville) ja jotta se toimii, on syytä asua melko lähellä. Lisäksi meillä on lapsillakin ystäviä ja mun mielestä on kätevää, että ei tarvitse kuskata heitäkään sitä 20 kilsaa.
2
* Mitkä palvelut ja harrastusmahdollisuudet löytyvät kävelyetäisyydeltä? Onko niissä teillä riittävästi? Myös sitten kun lapset ovat koulussa?
* Löytyykö lapsille kavereita?
* Autokustannukset lisääntyvät varmastikin joka tapauksessa. Syökö autolla ajo edun halvemmasta asunnosta?
* Kuinka paljon menee vuorokaudessa enemmän aikaa työmatkoihin?
* Mistä löytyy lasten hoitopaikat ja koulut? Voiko alakoululainen mennä itse turvallisesti kouluun vai joutuuko esimerkiksi menemään fillarilla 2 kilometriä valtatien vartta rekkojen seassa?
* Onko julkinen liikenne käytettävissä?
Yleensä asumisessahan joutuu tekemään kompromisseja, mutta meidän arki menisi liian hankalaksi jos yksikin kohta ylläolevista olisi hankala. Meille taas neliöiden suuri määrä ei ole tärkein kriteeri, eikä varsinkaan omakotitalo. Asutaan siis rivarissa.