Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua, pian! Miten osaan ostaa lapselle sukset?

Vierailija
28.01.2009 |

en löydä mistään ohjeita lapsen suksien ostoon???

Paljonko lisää lapsen pituuteen suksien mitassa? Mihin asti sauvojen tulee ulottua?

Minulla on yhdet käytetyt kokeiltavana, sukset ovat 160 cm pitkät. Lapsi on 130 cm. Sauvoja on kahta mittaa: toiset ulottuvat lapsen kainaloon ja toiset olkapään yli. Monot ovat sopivat, mutta en ymmärrä miten ne kiinnitetään sukseen: kärjessä on jokin rautainen osa, jolle vastakappale suksessa, mutta en saa monoa kiinni sukseen.

Hyvä ihme....itse olen hiidellyt 70-luvun suksilla : )

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se suksen kärki on suunnilleen siinä ranteen kohdalla. Kainaloon ulottuvat sauvat on hyvät. Monot kiinnitetään siten, että naksautat sen monojen päässä olevan jutun siihen rautajuttuun kiinni. Alkuun voi vaatia hieman opettelemista, mono pitää pitää vähän pystyasennossa että sen saa lukittua.

Vierailija
2/9 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa saa asiantuntevan myyjän apua. Niin minä ainakin tein ja hyvät sukset lapsi sai. Enkä usko, että ovat sen kalliimmat kuin muualtakaan ostettuina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso neuvoa täältä

http://www.hiihtoliitto.fi/maastohiihto/nuorisohiihto/valineet_ja_varus…

Noista siteistä: on kolmenlaisia siteitä NNN, NSN sekä Salomon ja näihin kuhunkin on omanlaisensa monot, valitettavasti. Mene näyttämään johonkin urheiluliikkeeseen (osta vaikka suksivoidetta, jos et kehtaa täysin ostamattomana asiakkaana olla) tai suksihuoltoon ja pyydä neuvoa.

Vierailija
4/9 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saan varmasti edullisemmin nämä käytetyt, jotka kelpaavat meille ihan hyvin. Lapsi tarvitsee suksia lähinnä koulussa liikuntatunneilla.

Lisäksi haluan kannattaa kierrätystä. Turha ostaa tavaraa uutena, kun käytettynäkin löytyy.

ap

Vierailija
5/9 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostettiin kaupasta, kun ei kierrosta suksia tullut. :) Ja mun mies on kyllä kranttu urheiluvälineitten kanssa, pitää olla oikeaa kokoa.

Vierailija
6/9 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne suksien ja sauvojen mitat. Sieltä katsoin kun tilasin.

Vierailija
7/9 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukset: 130cm ja plus 20-25cm eli sukset 150-160 cm pitkät.

Sauvat: 130cm ja miinus 20-25cm.

Sitten kun lapsi yli 140 cm, niin sauvojen pituus lasketaan eritavalla.

Meillä monot kiinnitetään, niin että lapsi seisoo päkiällä ja kantapää on ylhäällä. Mikäli koko jalka suksen päällä, niin kiinnitys ei onnistu.

Monojen ja siteiden pitää olla samaa kiinnitys systeemiä.

Vierailija
8/9 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan käydä urheiluliikkeessä "katselemassa" sopivia ja samalla udella osaavalta myyjältä, mitä kaikkea kannattaa ottaa huomioon. Sitten vaikka sanot, että tulet joku toinen päivä ostamaan sukset sitten lapsen kanssa...

Vierailija
9/9 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin pojalleni Hobbarista sukset ja ohjeet oli tosi selkeät. Opelta tuli viesti, että upeat sukset.

Hobbarin suksivoide myös helppokäyttöinen.

Meillä nämä asiat hoidan minä, kun mies ei osaa ja en osannut minäkään ennen.