Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olen eronnut kirkosta, niin miten lapsen nimenantojuttu menee...

Vierailija
26.01.2009 |

eli esikoisen aikaan kuuluimme vielä kirkkoon ja hänet on kastettu normaaliin luterilaiseen tapaan ja kuuluu siis edelleen kirkkoon (saa itse aikuisena päättää mitä asiasta mieltä). Nyt tulossa toinen ja minä en muista oliko niin että jokainen syntynyt lapsi on tervetullut seurakunnan jäseneksi (huolimatta vanhempiensa kuulumattomuudesta?) vai tuleeko meidän järjestää ihan omat nimiäisjuhlat hänelle?

Toisaalta toivoisin että toinenkin lapsi voisi päättää itse aikuisena ajatuksistaan kirkkoa kohtaan, kuten on esikoisellakin mahdollisuus.... plääh

kertokaa joku viisaampi!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies luterilainen, minä roomalaiskatolinen, lapsi kastettiin luterilaiseksi. Onnistui, koska mies on luterilainen. Eli kyllä jomman kumman on oltava.

Vierailija
2/4 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOKAINEN lapsi saa nimensä väestörekisterin kautta, sillä ei ole mitään tekemistä kirkkoon kuulumisen tai kuulumattomuuden kanssa.

Nimiäisjuhlien tai kastejuhlien järjestäminen on täysin vapaaehtoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan jollain tavalla kaavoihin kangistunut kun haluaisin että molemmilla lapsilla sama "tilanne". Mutta ehkäpä poistamme esikoisenkin kirkonpiiristä, vai liekö sitä voi edes itse vanhempana tehdä siihenkin on tietty joku lakisäädös?

Vierailija
4/4 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en kyllä poista esikoistamme kirkosta. Ja tää pikkuinen saa sitten liittyä kirkkoon jos haluaa. Kristillisen opetuksen kyllä saavat koulussa molemmat vaikka ei kuulukaan kirkkoon. Ei se sitä tarkoita etteikö uskoisi mihinkään..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan