Kestovaippaperheet ylempää keskiluokkaa?
Miten on teidän tuttavapiirissä, kun mun tuttavapiirin perusteella tuntuu siltä, että kestovaippoja käyttävät kuuluvat ns. ylempään keskiluokkaan? Ovat siis koulutettuja, fiksuja, trendikkäitä, hyvin tienaavia (tai tienaisivat, jos olisivat töissä eivätkä äitiyslomalla/hoitovapaalla) ja ekologisen jalanjälkensä tuntevia.. Ja lähinnä kaupunkilaisia.
Voiko kestovaippojen perusteella siis päätellä ihmisen tulotason tai koulutuksen? Yleistäen pikkuisen tietenkin...=)
Kommentit (14)
kuulumme tavallisiin duunareihin, tulot kaikilla lienee hieman alle keskitason.
vielä lisää, että ovat yleisesti alle 30 v tai ainakin melkein. Jospa se nuoruuskin vaikuttaa, kun kestovaippoja ei hirveän kauaa ole ollut tai siis nyt vasta alkavat olla trendikkäitä.
En siis tiedä mitä muut tekevät. Kestovaippojen käyttö on omassa tuttavapiirissä erittäin yleistä, yleisempää kuin kertakäyttövaippojen.
Itse tosin käytin kertiksiä meidän lapsella siitä huolimatta että itsekin olen ylempää keskiluokkaa.
t. olikohan 5...
Vierailija:
vielä lisää, että ovat yleisesti alle 30 v tai ainakin melkein. Jospa se nuoruuskin vaikuttaa, kun kestovaippoja ei hirveän kauaa ole ollut tai siis nyt vasta alkavat olla trendikkäitä.
tulot sen mukaisia.
Kestoja käytetään suurimmaksi osaksi, myös kertiksiä välillä. :) 25 vuotta olen.
Me ollaan kyllä ainakin tosi pienituloisia, toinen on duunari ja toinen opiskelija ylipistossa. Kaupungissa asutaan kunnes valmistun eikä olla kyllä mielestäni mitenkään trendikkäitäkään. Ekologinen kulutus kyllä on meille itsestäänselvyys
Ei kannata niin kovin kärkkäästi yleistää.
Eka lapsi kestovaipatettiin. Olimme parikymppinen opiskelijapariskunta, eikä edes mitään yliopisto-opiskelijoita.
Ainakaan jos otanta on asiakaskunnastani. Jos viikon aikana lastenneuvolassa yksi kestotettu lapsi ilmaantuu, niin se on jo aika hyvin... Ja nämä ovat kyllä valtaosin luomuleimallisia ihmisiä.
Vierailija:
mutta tosiaan kovin trendikkäitä eivät ole olleet ennen kuin nyt, en edes itse 2002 äidiksi tullessani tiennyt että on muuta kuin muovipöksyjä ja harsoja... nyt kun tajusin että muutakin on, niin alkoi kestovaipatus! Helppoa, halpaa ja ihanaa laittaa puhdas kangas kemikaaligeelipaketin sijaan rakkaimmalle päälle!
Vierailija:
Ainakaan jos otanta on asiakaskunnastani. Jos viikon aikana lastenneuvolassa yksi kestotettu lapsi ilmaantuu, niin se on jo aika hyvin... Ja nämä ovat kyllä valtaosin luomuleimallisia ihmisiä.
joillain alueilla esim perhekerhoissa kävijöistä puolet kestoilee, kun taas joillain alueilla ehkä yksi...
Olin 22v. opiskelija. Mies tienasi juuri ja juuri elämiseen tarvittavan rahan.
Siskoni, joka saa kesällä vauvan ja aikoo kestoilla on 23v. työtön, jonka mieskin on työtön.
Muita kestoilijoita en tunne niin hyvin että tietäisin paljonko ne tienaa
me käytämme kestoja, vaikka trendikkyys lienee kaukana. Kotona asunani on kauhtuneita maripaitoja (raita- ja pallo-) ja farkut.