Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

äiti juhliin, millon voi taas imettää?!

05.12.2008 |

Meidän neiti 10kk. jää ehkä mummin hoiviin kun lähden miehen kanssa juhliin. Meinasin imettää vielä illalla ennen yöunia ennenkun lähdemme. En ole yhtään kertaa missään ollu ja nyt ajattelin kyllä mennä viihteelle. Millon on turvallista taas imettää kun on ollu juhlimassa??! En meinaa kirkkaita juoda mutta siideriä kyllä useamman :D

Onko odoteltava seuraavaan iltaan seuraavaa imetys kertaa? tytölle joutuu antaa soija korviketta, en tiedä mitä hän muutenkaan tuumaa koska on tottunu rintamaitoon.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/5 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelit että mitähän tyttö tuumaa, kun on tottunut rintamaitoon. Onko hän siis saanut ollenkaan korviketta, entä pulloa/nokkamukia? Kannattaa varmaan etukäteen kotona harjoitella. Saisitko pumpattua rintamaitoa varastoon?

Itse olen laskenut kuten joskus autokoulussa opetettiin, että yksi ravintola-annos palaa 2-3 tunnissa (riippuu tietysti painosta ja henkilöstäkin) ja sitten vielä pari tuntia varmuuden vuoksi päälle. Minä olen myös pumppaillut rintoja pitkin iltaa tyhjäksi, ettei alkoholi varastoituisi maitoon, mutta kuulin kätilöystävältäni, että heille oli koulutuksessa kerrottu, että alkoholi kyllä palaa rinnoissa olevasta maidostakin samoin kuin äidin elimistöstäkin.

Ja mukavia juhlia teille! =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään halua kannustaa imettäviä äitejä humalahakuiseen kännäykseen, mutta itse kyllä imettäisin (ja olen imettänyt) ihan huoletta useammankin siiderin jälkeen. Rintamaidon alkoholipitoisuus on tosiaan sama kuin veren, eli jos juot itsesi esim. 1 promillen humalaan niin lapsesi juo maitoa, jossa on 1 promille alkoholia. Ei kovin paljon todellakaan.

Vierailija
4/5 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vauva saanut muutaman kerran korviketta. Toivottavasti myös nyt maistuu, yhden päivän verran aion olla imettämättä :) Sitten taas imetyksien pariin.

Vierailija
5/5 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen itse imettänyt 1-2 viinilasillisen jälkeen, tosin kertaalleen. Rintamaidossa ei ole juuri ollenkaan alkoholia, ellei juomismäärä ole ihan mahdoton. Lähinnä suurempana ongelmana pitäisin lapsen käsittelyä humalassa, minkä vuoksi ei ole suotavaa, ravintola-illan tms. juhlinnan missä on reilummin alkoholia käytetty, imettää. Eli 1 siideri silloin tällöin ei ole ongelma, mutta jos olet humalassa on varmempi antaa jonkun toisen huolehtia lapsesi tarpeista. humalassahan arviointikyky voi meillä kaikilla pettää.

Alkon sivuilla kerrotaan hyvin kuinka alkoholi vaikuttaa imetykseen [http://www.alko.fi/alkoholijaterveys] < alkoholi ja raskaus