Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ottaa avioehto puheeksi

Vierailija
26.04.2008 |

Mies on alkanut höpöttää naimisiin menosta. Olen jo suhteen alkuvaiheessa tehnyt selväksi, että haluan sitten tulevaisuudessa, jos suhde niin pitkälle etenee, avioehdon. Mies oli silloin jyrkästi asiaa vastaan.

Haluaisin avioehdossa rajata mahdollisen eron sattuessa kummankin ennen avioliittoa tienatun omaisuuden ja kummankin mahdollisesti avioliiton aikana saaman perinnön pois avio-oikeuden piiristä. Omaisuus, joka tienattaisiin avioliiton aikana, sisältyisi tietysti avio-oikeuteen, koska sen eteenhän perheenä yhdessä tehdään töitä.

Jos mies ei tähän suostu, minulle on ihan sama, vaikka lähtisi lätkimään, koska ei hän silloin ole minua rakastanutkaan vaan materiaa. Mutta miten ottaisin asian fiksusti esille? Miten itse olette menetellleet avioehdon suhteen?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yksinkertaisesti sanoin että mun mielestäni on järkevää tehdä avioehto. Mies vastasi siihen että " niin, ei se kovin romanttista ole, mutta onhan se varmaan järkevää" . Sitten yhdessä vielä yhdessä puhuttiin, että avioehtohan ei näy avioliitossa sinänsä mitenkään vaan ainoastaan erotilanteessa, ja siinä vaiheessa jos sitä tarvitaan niin avioliitto on jo kivillä - missä vaiheessa alkaa viimeistään olla tärkeämpää olla järkevä kuin romanttinen.

Vierailija
2/4 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kieltäytymiselle ei ole järkevää syytä.

Niinkuin edellinen kirjoitti, eihän se muuta avioliitossa mitään.

Muistat miestä siitä, mitä olet avioehdosta sanonut, ja kerrot olevasi samaa mieltä edelleen.

Fiksu nainen olet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsittääkseni sun omissa nimissä ennen avioliittoa hankkimasi omaisuus sekä perintönä saatu omaisuus on turvassa avioeron sattuessa eli ne pysyvät kyllä sinun omaisuutenasi. Tarkista vielä tuo asia ja jos se on ainoa syy, niin miksi riidellä? Vai laskettiinko ne mukaan siinä osituslaskemassa.. Kuka muistaisi tän asian paremmin?

Me myös mietittiin näitä juttuja naimisiin mennessä, mutta jäi sit kuitenkin tekemättä, koska vanhempani aikovat joka tapauksessa (vaikkei ilmeisesti edes tarvitsisi) laittaa omiin elämänsä aikana annettuihin lahjoituksiin (yrityksensä osakkeet) sekä perintöhommiin aikanaan merkinnän, että aviopuolisolla ei ole ko. juttuihin avio-oikeutta.

Vierailija
4/4 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä se ennen avioliittoa hankittu omissa nimissä hommattu omaisuus taitaa mennä jakoon avioeron osituksessa, joten onnea vaan! Meillä ei onneksi ollut kummallakaan mitään omaisuutta ennen avioliittoa, joten siinä mielessä helpompaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi