Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Murkun ja isän välisestä suhteesta avautumista!

Vierailija
19.04.2008 |

Minulla on murkku-poika jonka kanssa menee täällä meillä kotona hyvin. Keskusteluyhteys on ja asioista puhutaan paljon ja elo kohtuullisen rauhaisaa.

Isäänsä poika tapaa säännöllisen epäsäännöllisesti, noin kerran kuussa viettää yhden yön isänperheen luona. Harvat tapaamiset johtuu isän kertaluontoisesta pahoinpitelystä poikaa kohtaan jonka jälkeen meni noin pari vuotta ennenkuin poika edes yöksi suostui menemään. Asiaa käytiin läpi myös asiantuntijoiden kanssa.

Jokin aika sitten oli yön isänsä luona ja pahus soikoon jäi kiinni tupakasta isälleen ja tämän vaimolle. Oli tullut kahdeksalta kotiin jolloin on siellä kotiintulo aika ja ovella oli aikuiset haistaneet kädet, vaatteet ja hengityksen ja tupakka oli haissut. Poika oli myöntänyt maistaneensa jonkin kerran tupakkia. Isä oli saanut raivokohtauksen ja hän sekä vaimo olivat huutaneet pojalle yhtä ja toista. Poika oli aikansa kuunnellut ja sanonut että " mä vihaan teitä molempia niiiiin paljon" ja sanonut uudelle vaimolle että " älä sä mulle käy kun et olemun äiti"

Tiedän kyllä että poika ei pidä uudesta vaimosta ollenkaan eikä vaimo pojasta mutta olen kuitenkin kannustanut tapaamisiin sillä meiningillä että " älä välitä siitä naisesta kun isääsi olet tapaamaan menossa"

Nyt tuon tapahtuneen jälkeen isä on vaimoineen sitä mieltä että poika tarvitsee hoitoa kun on niin ahdistunut ja täynä vihaa. Mitään tuollaista purkausta ei koskaan ole kotona tapahtunut enkä todellakaan ole sitä mieltä että poika olisi jollain tavalla ahdistunut. Viha jota poika kokee isäänsä kohtaan johtuu todennäköisesti aiemmin tapahtuneesta kiinnikäymisestä joka oli pojalle paha paikka ja siitä johtuen edelleen tuntee jonkinlaista vihaa isäänsä kohtaan.

Tarviiko poika hoitoa?? Mitä teen? Ilmoitti ettei enää ikinä aio mennä tapaamaan isäänsä. Ihmettelen suuresti isän puheita.. mitä ihmettä niillä ajaa takaa!? Eihän nyt yksi tupakka narahdus ja sitä seurannut sanaharkka voi tarkoittaa että poika on häiriintynyt jos suutuspäissään jotain sanoo, eiks tuollainen ole ihan tavallista murkku kuohuntaa?

Mitä ihmettä mä teen nyt????

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tupakasta kiinni jää ja siitä riita syntyy ja murkku hermostuu niin eihän se murkusta ahdistunutta ja täynnä vihaa olevaa nuorta tee!! ja miksi piti huutaa.. murkun kanssa kilpaa huutaminen on umpikuja!! ja jos isä on aikaisemmin käsiksi käynyt nuoreen niin ehkä nuorella on nollatoleranssi isänsä suhteen minkä ymmärrän paremmin kuin hyvin.

Vierailija
2/12 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun kuraattorille tai opolle voisi mennä ehkä puhumaan, niin voisitte isälle ainakin sanoa, että on haettu apua. Jos koulu menee normaalisti ja kavereita on, ei kai silloin pitäisi olla isompaa huolta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pojalla on paljonmukavia kavereita jotka viettävät meilläkin paljon aikaa. Mielestäni ei pitäis olla mitään syytä huoleen mutta isä nyt on toista mieltä!

Juteltiin pojan kanssa asiasta ja sanoi ettei hänellä ole mitään ahdistusta tai muutakaan ja oli hyvin hämmästynyt isänsä väitteistä. Ei ollut myöskään halukas lähtemään nuoriso neuvolaan tai muualle puhumaan kun " ei mulla äiti ole mitään hätää" .

Sanoi että ei vaan voi enää yhtään sietää isäänsä eikä tämän vaimon kärkeviä kommentteja ja tämän tapahtuman jälkeen ne vähän lämmenneet välit on taas pakkasen puolella! Tuntuu vaan niin pahalta jo pojankin puolesta :(

Vierailija
4/12 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olisin ajatellu että se olis sit tapahtunut kotona, eikä isänsä luona jota tapaa niin harvoin. Ja miksi isä reagoi noin voimaakkaasti tohon tilanteeseen?

Vierailija
5/12 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

keneltä tahansa se olisi kaatanut kupin nurin. Lisäksi ymmärrän tuon vihan tunteen isäänsä kohtaan koska taustalla kiinni käyminen.

Kyllä murkut mättää " mä vihaan sua" kommenttia ihan tavallisissakin perheissä ja se on sitä irtiottoa vanhemmista. Välillä tuuletetaan tunteita mutta on tärkeää myös pyytää anteeksi sanojaan sillä murkku ei loppupeleissä tarkoita vihaavansa.

Kapinaa se on.

Tupakanpoltosta kiinni jääminen on ikävä juttu ja keskustelisin tästä tupakointiasiasta murkun kanssa teillä kotona sekä käyttäytymisestä isäänsä ja uutta vaimoa kohtaan eihän se ollut oikein sopivaa vaikkei ne aikuisetkaan osanneet käyttäytyä.

Tuo ehdotettu opo olisi hyvä juttukumppani ja jättäisin asian sikseen. Ette voi pakottaa tapaamiseen jos lapsi ei halua.

Vierailija
6/12 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika sen näyttää mitä meni perille!

poika ei koskaan ole aloittanut sanallista riitaa isänsä kanssa, vaan aina isä on jotakin hölmöä päästänyt suustaan ensin.. tai hänen vaimonsa. Siellä on pikkuisen vallallaan sellainen ajattelu että nuorelle tai lapselle voi aikuinen aikuisen oikeudella sanoa mitä vaan eikä siitä saa nuori loukkaantua!!

Itse olen täysin eri mieltä.. niin semetsä vastaa kun sinne huudetaan..

Vierailija
7/12 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt vaan seuraamaan tilannetta ja annan tapaamisten toteutua pojan ehdoilla???

Vierailija
8/12 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin voi murkullakin palaa käämit, kyllä mä mun teinin kanssa tuulettelen tunteita puolin ja toisin, sit pyydetään anteeksi ja jutellaan asiat rauhassa läpi.

Normaali murkku, mutta voithan sää koulun kuraattorille soitta ja kertoa tapahtumista.

Isälle voi sanoo että apua on haettu :)

Vierailija
9/12 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin minäkin olisin reagoinut murkkuiässä jos olisi alettu huutamaan. Ja kyllä muistan muutaman kerran kun olen tuota " mä vihaan teitä" yms viljellyt. Ja ihan fiksu, vastuuntuntoinen ja terve aikuinen minustakin on tullut. Minun kova kapina taisi johtua juuri tiukoista säännöistä ja kurista joista olen sittemmin ollut enemmän kuin kiitollinen vanhemmilleni.

Vierailija
10/12 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kannata pakottaa ja jos ilmapiiri siellä on huono niin ei kannata mennäkkään

Vierailija
11/12 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhanan pullasukupolvet! Ei kumma että nykynuorille ei saada kuria lainkaan, jos asiastakaan ei saa suuttua. Lapset ei saa polttaa ja piste ja huutokin kaupan päälle jos ei vähemmällä tajua!

Vierailija
12/12 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvapa aikuinenkaan osaa pysytellä kylmän rauhallisena jos joku tulee (ja vielä kaksi) naaman eteen raivona jotain huutamaan. Tuo huutaminen oli alun alkaen tosi tyhmä tikki pojan isältä ja hänen vaimoltaan, eihän sillä keinolla todellakaan saa mitään hyvää aikaiseksi! Oikeampi ote olisi ollut ihan rauhallisesti keskustella pojan kanssa asiasta, kertoa että tupakointi on todella typerää jne. ja sanoa sitten, että sitä ei teillä /heillä hyväksytä ja että asiasta keskustellaan sinun / äidin kanssa ja yhdessä päätätte, mihin toimenpiteisiin ryhdytte.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän