Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

^^**MARRAKSET -05**^^

17.04.2008 |

Alkuun viime pinon viimeisimpiä tekstejä ...

-----------------------------------------------------------

GerdaK - 16.04. 10:01 (41/45)

Se on nyt sit menoa =)

Kiitos kovasti kaikille tsempityksistä. Ootte ihania kun jännäätte tässä mukana! :)

Itseäkin jännittää kovasti, toivottavasti kaikki sujuu hyvin ja mielellään vähän helpommin kuin viimeksi. Ei lähtenyt itsekseen vielä vauva syntymään vaikka kaikkia kotikonsteja on tässä yritetty, joten nyt lähden sinne synnärille käynnistelemään. Huu....

Gerda perhoset mahassa

noema - 16.04. 12:14 (42/45)

Nonni! Nyt pidetään sitten plikat ketju ylhäällä :) Voi kun kaikki menisi hyvin ja Gerda saisi hyvän synnytyskokemuksen!

Illalla paremmin, mutta Auringonkukalle paljon paranemisia toivottelen täältä! Hurjalta kuulostaa! Mulla on kanssa oikein selkään ja reisiin asti ulottunut pahimmillaan supparimaiset kivut. Ne tosin loppuivat pari päivää sitten, mutta kuvotus jäi.

Ollin_äiti - 17.04. 09:43 (43/45)

auringonkukalle nopeasti...

Mulla oli keltarauhaskystä ennen kuin saatiin Olli. Oli todella kipeä puoli vuotta, aina viikko sen jälkeen kun menkat oli loppunu. En pystyny liikkumaan. Selvisi sitten että on kysta ja mulla piti olla tarkistus ultra toukokuussa 2005, mutta helmimaaliskuussa 2005 kun tuli raskaaksi ja kävin ekassa neuvolalääkärissä niin sanoi lääkäri, että kerran olen raskaana niin ei tarvitse tarkistuttaa, että on mennyt itsestään pois.

Sitä vaan, että kivut voi tosiaan johtua siitä kystasta. Onneksi mulla ei ole uusiutunut.

Jaksamista sinulle!

Koulu kiireitä hurjasti...

Aurinkoisia päiviä!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitan uuden pinon kun vanha oli venähtänyt jo niin pitkäksi.

Ens alkuun meidän talokaupoista: ei olla " uuden" talon omistajia :) Tehtiin kyllä tarjous tuosta naapuritalosta, mutta joku toinen teki paremman, ja kun se ei ihan täydellinen ollut ei haluttu tehdä toista tarjousta. Mielummin sitten laitetaan enemmän rahaa ja tehdään iso autotalli ja talon pohjakin sellaiseksi joka miellyttää omaa makua. Kurasyöpön ja kunnon kodinhoitohuoneen haluan ehdottomasti! Design-taloa ollaan nyt katseltu sillä silmällä.

Pitäisi mennä joku päivä Lotan kanssa kaupungille ostamaan uusia vaatteita ja kenkiä. Tarvittais ainakin uusi takki ja kenkiä monta: kumisaappaat, lenkkarit ja kävelykengät. Niin ja se pyörä pitäis käydä ostamassa jostain. Lotta saa vielä nukenvaunut nimipäivälahjaksi.

Kohta on muuten äitienpäiväkin :) Mitä olette ajatelleet toivoa lahjasi? Mä en mitään ihmeellistä halua, ehkä joku hieronta/kasvohieronta/jalkahieronta vois toisaalta olla kiva. Mukavempi ois saada syödä aamiainen rauhassa sängyssä :))

Tehdään varmaan taas niin kuin aiemminkin eli kutsutaan mun äiti ja miehen vanhemmat meille syömään niin ei kukaan pahoita mieltään.

Siitä tulikin vielä mieleen että mitä tekis/ostais oikein noille mummuille lahjaksi???

Mahtavat ilmat muuten ulkona, nyt mentävä sinne kyllä.

Tintta-liisa

Vierailija
2/16 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

odottelija76 - 17.04. 15:45 (44/46)

Heippa!

Gerdalla jo varmasti vauva sylissä,on niin jännää.Toivottavasti kaikki on sujunut hyvin!

Täällä kans jännätään koska neiti päättää syntyä,lupailee mutta tiedä sitten kuinka kauan vielä pitää kärvistellä.Toissayönä supisteli 2,5 h 10min välein ja eilisen päivän parhaimmillaan 3 min välein mutta oli ihan siedettäviä. Viime yönä valvoin taas 2h kun supisteli jo kipeesti alle 10 min välein mutta siihen ne sitten on laantuneet ,tänään vaan satunnaisesti.Oon kade niille joilla synnytys käynnistyy kerralla. Annastahan supisteli kans monta yötä ennen eikä edes paikat auenneet,pelko persiissä...ei jaksais odotella enää kun mitään ei jaksa tehdäkään.

Anna odottaa pikku-siskoa jo innolla mutta heittäytynyt ite myös vauvaksi,nuken tuttia jäytää välillä ja hoitoalustalla pitäisi vaippaa vaihtaa...:)

Anteeks etten nyt kommentoi sen kummemmin juttuja mutta ajattelin tulla morjestaan kumminkin.

T:Odottelija76,Anna,masukki rv38+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

odottelijalle jaksamisia vielä loppuraskauteen, toivottavasti piakkoin saat mennä synnyttämään :) Ja eiköhän kaikki hyvin mee, toisaalta on kuitenkin jo hyvä kun ennalta vähän tietää mitä tuleman pitää.

Kun tuosta talon ostosta ei sitten tullut mitään, niin sanoin miehelle että nyt sitten kyllä mennään etelään, joko kesällä tai syksyllä. Mallorcalle haluaisin, täältä ois suora lentokin sinne MUTTA iltalento, lähtö klo 21.05. Miten mahtaa käydä nukkumisten kanssa jos lennetään tuohon aikaan?? Onko kenelläkään omakohtaista kokemusta? Kun ei jaksais jotenkin ajaa 500 kilsaa Hesaan, yöpyä siellä ja lähteä aamulla aikaisin. Mielummin lähempää kun se mahdollisuus on. Mutta mietin että valvotaanko sitten yö paikan päällä jos Lotta nukahtaa koneeseen, eli rytmit ois heti ihan sekasin.

Eipä muuta tällä erää, tulkaa muutkin linjoille :))

Tintta-liisa taas

Vierailija
4/16 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tehty Mintulle kevätostoksia; kumpparit, kävelykengät, kurahousut ja hanskat. Kesävaatteet puuttuu vielä täysin, mut eiköhän tässä kerkeä.

Tintta-Liisa mun mielestä voi lähteä iltalähdöllä. Me oltiin viime syyskuussa mallorcalla ja homma meni niin, että lähdimme yhdeltä yöllä ajamaan Helsinkiin ja aamulla kuudelta lähti lento, Minttu nukkui sinä yönä ehkäpä noin. 3-4h. Lentokoneessa otti tirsat ja paikanpäällä puolenpäivänaikoihin nukkui 3h päikkärit, sen jälkeen normaali rytmi.

Gerdalle tsemppiä viime ponnistuksiin. Mekin on mietitty toisen lapsen hankkimista, mut toisaalta on aivan järjetöntä kun just alkaa helpottaa tää arki lapsen kanssa.

Siis aivan käsittämätöntä, meidän lapsi on alkanut nukahtaa omaan sänkyyn useimmiten ilman suurempia nukutteluja. Mä oon varmaan nukuttanut lasta useita viikkoja ajallisesti näiden 2,5vuoden aikana. Kai lapsellakin jokin kypsymisprosessi on käynnissä, kun pikkuhiljaa itestään on alkanut irrottautua äidistä ja tää nukahtaminenkin on suht helppoa ja nukkuu yleensä läpiyön vihdoinkin.

Mä tilasin itselle eilen lentolipun Muncheniin oon menossa pidennetyksi viikonlopuksi yksin tapaamaan tuttuja kesäkuun alussa, ihan mukavaa.

No eitpä tässä muuta, oon lähdössä tunnin päästä teatteriin ja ulos syömään :)

Vierailija
5/16 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tintta-liisa; me oltiin viime syksynä mallorcalla myös ja lähdettiin klo 21 vaasan kentältä. Elmeri oli toki silloin 1v10kk, mutta hyvin meni matkat eikä menny rytmi sekaisin. Elmeri oli hereillä aina koneen lähtöön saakka. Nousun nukkui ja heräs sen jälkeen. Kukkui koneessa koko lennon ajan ja vieläpä mallorcan kentällä 2 aikaan yöllä. Nukahti bussissa ja kannettiin vaan hotelliin sänkyyn nukkumaan. Aamulla heräs normaalisti klo 6 jälkeen ja taas jatkettiin normaalirytmiä. kaikki oli niin uutta, että jaksoi sen päivän hyvin. Ja aivan ihana matka oli !

Mä oon myös kattonu niitä syksyn matkoja Vaasasta.. kamala matkakuume. Mutta meillä oli viimeks monen tähden perhehuoneistohotelli ja inclusive paketti ja ei seuraavallakaan kerralla vähempään tyydytä. Joten matkan hinnaksi tulee väh. 3000e, joten pitää hieman säästellä rahoja..

Sain kyllä veronpalautusta 1450e, jossa ei ole edes vielä matkakuluja. Siitä vois osan laittaa säästöön, jos sitten kun Lauri vähän kasvaa, niin lähtis.

Meillä ollaan sairastettu yskää ja kuumeetonta räkätautia. Vauvan (4kk) yskä ja limasuus äityi niin pahaksi, että eilen aamuna palkäsin, että se tykehtuu limaan, joten lääkärin kautta sain lähetteen lapsipolille ja sieltä otettiin vauva osastolle. Otettiin rs-virus näyte ja olipa sillä korvatulehduskin. Vauva oli sit eilisen päivän ja yön siellä ja tänään varmistui, että se ei ollut rs-virusta, onneksi. Pääsi tänään kotiin.

Elmerillä on edelleen kovaa yskää ja räkätautia.

Vauva kasvaa kovasti 4kk; 7,2kg 65cm. Tosi aurinkoinen ja hymyilevä ja niin kiltti ja rauhallinen.. tulipas kehuja. Fysioterapiassa käydään edelleen 1-2krt/vkossa. Käytiin TAYS ssa käsikirurgin vast otolla, mutta onneksi leikkausta ei tarvitse, kun omaa koukistusta on alkanu tulla. Vielä on yks käynti siellä muutaman kk päästä.

Aika rankkoja reissuja, ku täältä on matkaa 230km/suunta ja kahden lapsen kanssa päivän reissuina. Mut jos sais Elmerin hoitoon ens kerraks, ettei tarttis sitä ottaa mukaan.

Mitäs muuta.. Mä ostin myös Elmerille reimatecin haalarin ja reimatecin lenkkarit. Vielä pitää kävelykengät ja kevätpipo ostaa. Reimatecin hanskat meillä on viime syksyltä.

ja pyöräilykausi ollaan aloitettu ja Elmeri harjoittelee ajamaan kolmipyöräisellä, sekä sellaisella isommalla pyörällä, jossa apurattaat. Tosin ei vielä oikein hokaa sitä polkemista, eikä ole kovin kiinnostunut asiasta. Täytyy olla sillä itellä ensin se motivaatio siihen juttuun, ennenku aletaan tosissaan harjoittelemaan. Voihan olla, että se ei tänä kesänä edes vielä tule.

Mä ite käyn edelleen kuntosalilla ja kävelylenkeillä. Paino putoaa hitaasti, mutta pääasia, että putoaa.

Tamatu; mitä opiskelet ?

Gerdalle paljon onnea, vaikka nyt olet varmaan jo saanut nyytin syliin.

Mulla meni 2 päivää käynnistyksessä Elmerin kanssa.. se oli tuskaista aikaa se.

jep jep. Ihanaa aurinkoista kevättä !!

-marika

Vierailija
6/16 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelija, kiva kun kävit kertomassa kuulumisia. Vaikuttaa tosiaan siltä että pääset pian tositoimiin. Toivottavasti supistukset avaavat jo paikkoja ja sinäkin saisit pian vaavin syliisi. :-) Jaksamista, tsemppiä ja onnea matkaan! :-)

Ollin äidille kiitokset kun kävit kertomassa omat keltarauhaskystakokemuksesi, ei ne mun kivut tainneet ihan pelkkiä menkkakipuja sitten ollakaan. Mulla alkoi muuten menkat tänä aamuna ja kivut katosivat samantien. Kauhistuttaa kyllä vähän tuleeko samanlaiset kivut seuraavienkin kuukautisten yhteydessä.

Jessellä on mahatauti. Eilen soittivat tarhasta iltapäivällä että täällä se poika oksentelee. Lounaalla oli vielä syönyt hyvällä ruokahalulla, nukkunut päikkäritkin hyvin, mutta välipalapöydässä puurolautasen nähtyään tuli oksu. Kotona oksensi vielä pari kertaa. Viime yö meni hyvin, mutta tänä aamuna oksensi heti ensi töikseen vettä juotuaan. Loppupäivän on onneksi pysynyt kaikki sisällä ja jotain pientä on saanut syödyksikin, vettä on lipitellyt ihan mukavaan tahtiin. Tosi väsynyt ja hiljainen on ollut, harvemmin sellaisena näkee. Illalla osoitti jo piristymisen merkkejä kun jaksoi jo enemmän höpötellä ja kiukutellakin. ;-) Saas nähdä tarttuuko tauti muhun ja mieheen, yöks. Huono olo pelkästä ajatuksesta, olen niin oksennuskammoinen.

Tais kyllä mainokset loppua jo hetki sitten, nyt takaisin Teho-osaston pariin...

Vierailija
7/16 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

touko79 ja marica77: kiva kun kerroitte matkakokemuksistanne. Ehkäpä sitä uskaltaisi ottaa sen iltalähdön täältä Vaasasta niin ei tarvis matkustaa ekaks pitkää matkaa autolla.

Missä hotelleissa muuten olitte?

touko79: Hyvä kun Minttu nukahtaa hyvin nykyään, nukkumaanmenotaistelut on tuskallisia. Mukavaa teatteri-iltaa!

marica77: Mäkin sain ihan kivasti veronpalautuksia, vähä reilu 800 euroa (muistaakseni noemakin sai saman verran :)) Hyvä että Laurin kättä ei tarvitse leikata, ehkäpä se siitä alkaa menemään paremmaksi.

auringonkukka05: Jesselle paranemisia! Mahataudit on ikäviä, meillä ne on iskeneet Lottaan aina kun mies on ollut yövuorossa.

Vierailija
8/16 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoin sit taas teidän muitten juttuja kun on paremmin aikaa lueskellakin.

Meille syntyi keskiviikkona illalla sitten pikkuveli, mitat oli lähes samat kuin esikoisellakin, 54 cm ja 4800 g. Ihan hyvä siis että käynnistettiin jo.

Synnytys oli kokonaisuutena paljon positiivisempi kokemus kuin eka, vaikka voitte ehkä kuvitella millaista on puristaa tämän kokoista vauvaa maailmaan. Selvisin kuitenkin vähemmillä vaurioilla kuin viimeksi, joskin paranneltavaakin tuli. Myös kivunlievitys onnistui paljon paremmin kuin viimeksi.

Tänään päästiin kotiin ja aletaan opettelemaan arkea kahden lapsen kanssa. Poikanen on ollut tosi ihana vauvaa kohtaan, aina kun vauva itkee tulee isoveli sanomaan " ei hätää vauva" . vanhemmille sen sijaan on hiukan osoittanut mieltään.

Gerda ja pojat

Vierailija
9/16 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa kun synnytys sujui tällä kertaa paremmin! Iso poika tuli et on sulla ollut siinä hommaa,huh huh ja vielä kerran onnea koko perheelle!! Ihan liikutuin kun kerroit karhunpojan suhtautumisesta pikkuveljeen. Onnellisia hetkiä poikien kanssa!

T:Odottelija76

Vierailija
10/16 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimät onnittelut Gerdalle potrasta pojasta! :-) Ihana kuulla että synnytys meni mukavammin kuin ensimmäisellä kerralla. Varmasti on ollut silti tekemistä, olet sinä urhea. Hienosti on karhunpoikanen ottanut pikkuveikan vastaan. Pikaista toipumista synnytyksestä ja onnellisia päiviä kasvaneen perheen parissa! :-)

Vierailija
11/16 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa, että tällä kertaa " homma" sujui pienemmillä vaurioilla ja muutenkin oli kokonaisuudessaan positiivisempi kokemus! Ja hienoa, että olette kunnossa ja jo kotona!

Yhdyn kyllä siihen, että olet todella urhea nainen. Jo ihan siitäkin syystä, että lähdit synnyttämisrumbaan toistamiseen! Sisu painoi 4150g ja sekin oli jo tarpeeksi, voin vain kuvitella miltä tuntuu, kun siihen lisätään 650g. Huh. Mutta nyt se on ohi ja karhunpoika sai kalleimman lahjan, oman veljen! Onnea!

Minä valnmistaudun lähtöön. Lähden YKSIN Tampereelle kaverin synttäreille ja jään sitten toki yöksikin :) Jee! Odotan ehkä eniten sitä, että saan nukkua pitkään :D Mut voi siis bongata tänään Tampereen yöelämästä :)

Hyvää viikonloppua!

Noema, Gerdan uutisista tempaantuneena :)

Vierailija
12/16 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Gerdalle ja koko perheelle myös täältä! Komppaan muita, ihanaa että synnytys meni hyvin ja siitä jäi hyvä maku! Ihanaa vauvantuoksuista arkea :)

Noemalle hauskaa iltaa, nauti koko rahan edestä :) Itselläkin olis kauheet poltteet mennä johonkin, se on tuo kevätaurinko ;)

Nyt pistään pojua unille, heippatihei :)

Vierailija
13/16 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hienoa että tämä synnytys sujui paremmin ja on sulla ollu tekeminen ison pojan maailmaan tuomisessa. oikein mukavaa ja vauhdikasta perhe-elämää teille :)

noemalle kivaa tampereen reissua, nukukkin pitkään

maricako se kyseli että mitä opiskelen. koulutus on johtamisen erikoistutkinto, työantaja sen järjestää ja muut tietty käyvät sitä työajalla ja minä mukavasti lasten kanssa sitä pakerran(kesto 2v). suhteellisen kivasti santeri oli mukana siellä koulutuksessa, ei nukkunutkun 4x20min koko päivänä mut ei kiukutellutkaan.

mun vanhemmat tulivat hoitamaan teemua ja nyt on 2 päivää tehty meille uutta pihaa. laattoja laiteltu ja tulihan kiva. ja nyt mua tarvitaan makutuomariksi, ei nyt sit enempää

Vierailija
14/16 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas pojalla kokoa !

Oletko itse pitkä ?

Mulla oli tuo kuopus 4440g ja ihan max kokoa mikä olis mahtunu tulemaan. Sekin tuli just ja just. Mä oon 160cm pitkä ja ahdas lantio.

Täällä onkin nyt monella poikia 2kpl. Noema, tamatu, gerda, minä.. vieläkö löytyy ? Vai tuntuuko se vaan että on ..

Supparionnea myös odottajalle !

-marika ja pojat 2,5v ja 4kk

Vierailija
15/16 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tintta-liisa; me oltiin Mallorcalle, Cala Bonassa Bouganvilla hotellissa. Se on niitä tjäreborgin sunwing resort perhehotelleja.

Sit.. teidän on IHAN PAKKO lukea tämä. Älkää pudotko tuolilta kun luette :))))

http://www.lemmikkipalstat.net/foorumit/Forum20/HTML/240278.html

Vierailija
16/16 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta Gerdalle täytyi tulla sanomaan onnittelut pojasta. Ihana kuulla että synnytys sujui ensimmäistä paremmin. Niin minäkin toivon että kävisi...

Nyt mentävä tekemään iltapuuhat ennen 24:sta, palailen varmaan huomenna kun on " vapaapäivä" näistä muista :)

CalZal rv38+5 ja Venla 2v5kk